Veenvaart

Hier ontstaan de diepste gedachten...

Moderators: sailor wim, frank

Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2660
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Veenvaart

Bericht door sailor wim »

Ik weet het natuurlijk niet zeker maar heeft Frank hier een handje in gehad :) gezien zijn reizen die kant op.
http://veenvaart.nl/
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Pier
Berichten: 59
Lid geworden op: zo okt 16, 2011 1:06 pm

Re: Veenvaart

Bericht door Pier »

Of deze

http://www.erica-terapel.nl/

groeten pier
Gebruikersavatar
popeye
Berichten: 660
Lid geworden op: wo aug 17, 2011 12:57 pm
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Veenvaart

Bericht door popeye »

Frank is ongetwijfeld een mannetjesputter (op sommige gebieden) :D Wim maar die hebben we er echt niet voor nodig. :D

Da's de zelfde vaarroute Pier.

Groet Jack.
Gestern standen wir noch am abgrund, heute sind wir schon einen schritt weiter!

http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Pier
Berichten: 59
Lid geworden op: zo okt 16, 2011 1:06 pm

Re: Veenvaart

Bericht door Pier »

jack
ik ben in 2010 naar het veenpark geweest en in 2011 naar oranjedorp vlak bij de nieuwe vaart die in 2013 klaar is.

Hoop deze nieuwe vaarroute in 2013 in zijn geheel te varen,en naar duitsland is het dan ook korten.

de website veenvaart is in ontwikeling je kan je er op iinschrijven.

groeten pier
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: Veenvaart

Bericht door frank »

Alles goed en wel en ik heb onderweg prachtige documentatie van die route ontvangen maar ik heb er zelf niks aan.
Probleem zit hem in het stuk van Ter Apel naar Haren (Ems) via het Haren - Rutenbroekkanaal.
Daar staat maar een toegelaten diepgang van 1m40 en dat is nét 10cm te weinig.
Maar misschien....

Wat betreft het stuk naar boven. naar Groningen kom je Stadkanaal. Denk dat ik daar ook niet doorheen kom zonder tractor..
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Pier
Berichten: 59
Lid geworden op: zo okt 16, 2011 1:06 pm

Re: Veenvaart

Bericht door Pier »

Frank je ben in drente geweest .

dit is ook drente
http://www.drentsarchief.nl/over-drents ... urfwinning

groete pier
MdB
Berichten: 60
Lid geworden op: za dec 29, 2007 9:33 pm
Contacteer:

Re: Veenvaart

Bericht door MdB »

Volgens mij diepgang 1,50 meter doch ook ergens max 3 meter hoog, maar ja de juiste voorlichting zal nog komen in het voorjaar van 2013.

De laatste berichten was open in juni 2013.
till next time
MdeBoer
Gebruikersavatar
popeye
Berichten: 660
Lid geworden op: wo aug 17, 2011 12:57 pm
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Veenvaart

Bericht door popeye »

frank schreef:Alles goed en wel en ik heb onderweg prachtige documentatie van die route ontvangen maar ik heb er zelf niks aan.
Probleem zit hem in het stuk van Ter Apel naar Haren (Ems) via het Haren - Rutenbroekkanaal.
Daar staat maar een toegelaten diepgang van 1m40 en dat is nét 10cm te weinig.
Maar misschien....

Wat betreft het stuk naar boven. naar Groningen kom je Stadkanaal. Denk dat ik daar ook niet doorheen kom zonder tractor..
Die beperkingen (diepgang/kruiphoogte) zorgen voor een beperkt vaargebied en dat realiseerde ik mij ook bij het lezen van je laatste verslag, vooral wat betreft de provincie Groningen, maar vanuit Appingedam, terug over het Damsterdiep was wel even leuk geweest.
Je weet niet wat je mist Frank en dat is misschien maar goed ook. :)

Groet, Jack.
Gestern standen wir noch am abgrund, heute sind wir schon einen schritt weiter!

http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Gebruikersavatar
walvis
Berichten: 505
Lid geworden op: wo nov 21, 2007 2:23 pm
Locatie: velsen noord
Contacteer:

Re: Veenvaart

Bericht door walvis »

Wij zijn ook naar het veenpark geweest.
Ze zijn nu met de laatste brug daar bezig,de rest van het kanaal ziet er gelikt uit.
Wij hebben ons ook in geschreven voor hun nieuws brief.
Zoals het er nu uit ziet word hij 10 juni geopend.
Volgens de uitleg worden de maten 1,50 toegestane diepgang,met vergunning 1,65.
Kruiphoogte max, 3.50
geert :D
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: Veenvaart

Bericht door frank »

en dan het laatste wat ik zohjuist gevonden heb over de route Ter Apel naar het Dortmund-Emskanal bij Haren an der Ems.

==========
Der gesamte Wasserweg von Haren nach Groningen ist 83 km lang.
Er besteht aus dem Haren-Rütenbrock-Kanal (5 km/h) in Deutschland, und den holländischen Kanälen Ter-Apel-Kanaal, Musselkanaal, Stadtskanaal, (alle 6 km/h) dem Osterdiep (6 km/h), Wildervanckkanaal und dem Winschoterdiep (beide 11 km/h).
Die gesamte Strecke ist für Schiffe bis 26 m Länge, 5,4 m Breite und 1,50 m Tiefgang und bis maximal 3,7 m Höhe befahrbar.
============

Bovenstaande quote gaat dus over de bestaande route via Groningen, maar straks is de Veenroute klaar en dat gaat dan via Coevorden etc..
Een en ander zou dus betekenen dat het tóch mogelijk is om met mijn diepgang en kruiphoogte via de nieuwe Veenroute en Ter Apel naar Haren te varen. Dat scheelt een stuk varen wat je anders via Emden zou moeten doen.
Goed, het gaat niet snel want als ik zo de fotos bekijk dan is het een slootje van niks maar dat heeft ook zijn charme.. Het is een avontuur en dan kun je van alles tegenkomen.

Daarnaast heb ik vanmiddag eens met PC-Navigo uitgevogeld of ik daar varen kan en zowaar.. het programma gaf geen rood teken en ik zou daar dus zo moeten kunnen komen. In het reisplan zag ik ook geen diepgang minder dan 1m50.
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
MdB
Berichten: 60
Lid geworden op: za dec 29, 2007 9:33 pm
Contacteer:

Re: Veenvaart

Bericht door MdB »

till next time
MdeBoer
Pier
Berichten: 59
Lid geworden op: zo okt 16, 2011 1:06 pm

Re: Veenvaart

Bericht door Pier »

Tja de brug bij bladderswijk was er verledenjaar er lag toe een bultzand nog onder die is er nu dus weg.

Ze waren er nog bezig met afgraven van de bult zand,niet allen eenden zwommen er maar ook al wat bootjes( zeer snel).

de brug bij het veenpark is nog handbediend en het sluisje daar ook meen ik.

Hoop dat het volgend jaar juni klaar is zal in het begin best druk zijn deze nieuwe route.

groeten pier
kbakker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo feb 24, 2013 12:18 pm

Re: Veenvaart

Bericht door kbakker »

Ter info

Nieuws van de provincie:
Veenvaart wordt op 8 juni officieel geopend. Vanaf 21 mei is de route bevaarbaar. Ben benieuwd wanneer het op de Veenvaart.nl site komt te staan. Heb de vaartkaart (Veenvaart, Erica-Ter Apel) van de Provincie mogen ontvangen. Mijn dank daarvoor.

Kaart:
Afbeelding
Je kunt hem hier inzien, klik linksboven op bestand en downloaden (3mb).

Heb de kaart tevens geschikt gemaakt voor Ozi gebruikers;
Afbeelding
Je kunt hier het ozi bestanden in zien, klik op bestand downloaden en opslaan. Plaats beide uitgepakte bestanden in Ozi directory in de map [Maps] en submap [A – Groningen en Drenthe]. Open ozi, klik bovenin op tabblad [kaart] en op [Kaart bestanden opnieuw indexeren]. Open de index kaart en hij moet er in zitten als voorbeeld. En je hebt de electronische vaarkaart.
(plaatsing vaarkaart is met toestemming provincie)

Succes, Klaas
douane
Berichten: 354
Lid geworden op: zo mar 04, 2012 8:43 pm

Re: Veenvaart

Bericht door douane »

ziet er allemaal erg leuk uit moet ik zeggen. leuk vaar gebied
kbakker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo feb 24, 2013 12:18 pm

Re: Veenvaart

Bericht door kbakker »

Inderdaad de Veenvaart is per 21 mei geopend.

Groet, Klaas
Plaats reactie