Treffen 2015

Hier ontstaan de diepste gedachten...

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4800
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Treffen 2015

Bericht door Marie Christina »

Ik las net in de Waterkampioen dat de babyboomgeneratie nu zo'n 60-70 jaar is en hun boot begint te verkopen.
De nieuwste generatie (<30-40) watersport niet,
(Als ik het goed heb 2%.) maar hotelt, vliegt, resort of, als je dan écht moet varen, sloept een dagje.

De verkoop ligt dus volledig op zijn achterste en blijft dat de komende 10-20 jaar nog doen.
Jaren waarin jouw boot uit de gloriejaren '70 & '80 nog eens 10_20 jaar ouderwetser wordt en dus nóg oninteressanter voor de (jongere) koper.

Geen opbeurende gedachte.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: Treffen 2015

Bericht door frank »

Een treffen als afgelopen zaterdag maakt weer vele tongen los en natuurlijk gezien onze grijze koppen (meerderheid)
komt het onderwerp van opvolging weer aan de orde. Tussen de heerlijke soep en de gebakken visjes door komen
de waarheden boven tafel. Sommigen hebben al een besluit genomen en gezien eerdere opmerkingen over de 'markt'
en het koop- en recreatiegedrag van de komende generaties voorspel ik nog gekke dingen.
Net als een huis waar je 40 jaar in gewoond hebt en ingericht is in jaren 70 stijl zal een evt koper voor onze schuit
of meteen afhaken of de hele zaak uitbreken en opnieuw beginnen zoals wij toen ook begonnen zijn.
De persoon in kwestie heeft dan geluk dat wij voor onze eigen veiligheid en genoegen de techniek pikobello in orde
hebben, maar de woning gaat op de schop, gegarandeerd. Vraag is om men daartoe bereid is gezien de vele eerder
genoemde verleidingen als vliegen, verre reizen, snelle sloepdagen en andere moderne maar kortdurende speeltjes.
Ik las eens in een US tijdschrift dat daar een soort boten-parkeergarages zijn waar de snelle juppen-sloepen en meer
van dat spul in rekken opgestapeld ligt en op aanvraag met een soort vorkheftruck uit het vak geschoven kan worden
voor een middagje op het water. Na afloop je spullen uitladen en je bootje wordt weer als een broodje in de oven weggeborgen.
Modern idee, weinig plek nodig en de snelle yup heeft geen onderhoud en geen zorgen.
Gruwelijk idee lijkt me dat, ooit ben ik geschrokken tijdens een vergadering van bobo's in de watersport dat de spreker
sprak van "het product watersport".. Dan ben je toch heel het gevoel van water en bootjes kwijt? Ongelooflijk afstandelijk
en commercieel.
Maar ik hecht dan nog enige waarde aan het bekende Chinese spleekwoold, "de geschiedenis herhaalt zich" dus ooit zal
het misschien wel weer goed komen en gaat met weer waarde hechten aan gevoelens en emoties ipv dollars en zo.
Hopelijk is dat niet te laat om de sloop van mooie boten tegen te houden.
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Gebruikersavatar
popeye
Berichten: 660
Lid geworden op: wo aug 17, 2011 12:57 pm
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Treffen 2015

Bericht door popeye »

quichot schreef:Waarom zijn al die kleine glaasjes van tafel weggefotoshopt? :lol:
Ik dach al; Menno die zijn eigen vrouw niet meer (her)kent? :mrgreen:

Groet, Jack.
Gestern standen wir noch am abgrund, heute sind wir schon einen schritt weiter!

http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Gebruikersavatar
Richard van den Berg
Berichten: 579
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:08 pm
Locatie: Rustenburg
Info: Hanzesloep 880
Ontwerp: Kees Kornaat
Contacteer:

Re: Treffen 2015

Bericht door Richard van den Berg »

Nog meer vast gelegde herinneringen van een heel geslaagd treffen.
Groeten,

Richard

mijn boot
schottel
Berichten: 127
Lid geworden op: di jun 15, 2010 10:33 pm
Locatie: amstelveen-westeinder

Re: Treffen 2015

Bericht door schottel »

Ik kon helaas niet zo lang blijven,maar ik vond het perfect geregeld en gezellig.
Ook leuke fotoos van het geheel,geweldig bedankt Schottel.
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4800
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Treffen 2015

Bericht door Marie Christina »

Wij moesten helaas ook eerder weg.
Mijn vrouw wilde graag dat ik haar bleef herkennen. :(
Dat valt niet mee met voldoende van die kleine glaasjes.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
dconel
Berichten: 472
Lid geworden op: ma mei 11, 2009 10:23 pm
Locatie: Hank
Contacteer:

Re: Treffen 2015

Bericht door dconel »

Blij om te horen dat een geslaagde dag was! Maar als twintiger kan ik me niet vinden in het bovenstaande. Ik en een aantal vrienden zijn zeer geïnteresseerd in historische vaartuigen. Vooral zo'n scheepje als dat van Wout, wauw.. :shock:

Maar helaas onbetaalbaar voor mij en mijn leeftijdsgenoten.. Dus dan trekken we maar een dekschuit uit de blubber :mrgreen:
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
En 'dat gaat niet' bestaat niet
Gebruikersavatar
walvis
Berichten: 505
Lid geworden op: wo nov 21, 2007 2:23 pm
Locatie: velsen noord
Contacteer:

Re: Treffen 2015

Bericht door walvis »

Hoi praeters
Ook betty en ik hebben het leuk gevonden het was het oude jongens pinda kaas gevoel.
Ongedwongen discussiëren e,d
Alles is zo tersprake gekomen Gein en Ernst,tijdens natje en een droogje.
Bedankt voor de presentjes.
Betty en ik zijn aan het bomen geweest en dachten zou het niet leuk zijn om aan het begin van het nieuwe jaar een scheepspraet nieuwjaars receptie te houden.
Ieder neemt het teveel gekochte maar niet opgegeten eten en drinken mee en gaan met die banaan.
Het is een losse flodder maar we horen het wel,voorlopig hebben wij de ruimte hiervoor.
groet geert en betty
wout.bij
Berichten: 411
Lid geworden op: za sep 24, 2011 8:13 am
Locatie: fryslan

Re: Treffen 2015

Bericht door wout.bij »

ikzelf heb binnen de sleepboten club heel veel goede kennissen die jong in een opduwer zijn begonnen en nu in een iets grotere boot varen, vaak zelf opgeknapt en soms ook niet, ik zelf ben ook zo begonnen en neem maar van mij aan dat het me ook niet aan is komen waaien, en toch vaar ik in een mooie boot (al zeg ik het zelf) en als je nou praat over een boot als de walvis, tsja dat is toch echt heel iets aparts, bijzonder mooi en interessant, maar ik zou hem niet willen (sorry geert), maar een sleepboot als de Hylke , die zou toch wel moeten gaan, mijn vorige boot heb ik ook bijna 2 jaar te koop gehad voor er een serieuze koper kwam, en die ik nu in de verkoop heb, misschien duurt het wel 5 jaar, ik hoop de tijd te hebben, maar een boot naar de sloop te sturen lijkt mij een heel ellendige gedachte.
als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4800
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Treffen 2015

Bericht door Marie Christina »

dconel schreef: Maar als twintiger kan ik me niet vinden in het bovenstaande. Ik en een aantal vrienden zijn zeer geïnteresseerd in historische vaartuigen.
Dan ben je 1 van die 2% :)
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Boekel
Berichten: 858
Lid geworden op: za dec 01, 2007 10:55 am
Locatie: Alkmaar
Info: Oving1
Motorscheepje 1914
26,4 x 4,7m
Diesel elektrisch, Cummins 5.9bt / Stamford generator 85kvA / ABB frequentieregelaar / LS 75kW 6p elektromotor
Druk aan het verbouwen tot varend woonschip.
Contacteer:

Re: Treffen 2015

Bericht door Boekel »

Marie Christina schreef:
dconel schreef: Maar als twintiger kan ik me niet vinden in het bovenstaande. Ik en een aantal vrienden zijn zeer geïnteresseerd in historische vaartuigen.
Dan ben je 1 van die 2% :)
In waterscouting kringen is dat eerder 20%, zo niet meer...
Evert
Berichten: 406
Lid geworden op: za dec 01, 2007 10:15 pm
Locatie: Monnickendam
Contacteer:

Re: Treffen 2015

Bericht door Evert »

Het was een mooie bijeenkomst. Leuk al die gezichten eens bij de namen gezien te hebben. Ook namens Aira hartelijk dank. Ze was niet alleen blij met de kleurplate, maar ook zeker onder de indruk van de machinekamer van de Walvis.
Het idee voor een nieuwjaarsbijeenkomst vind ik goed. Maar liever niet te dicht rond het nieuwe jaar. Volgens mij zitten er veel dan al aardig dicht met de diverse bijeenkomsten.
Wat er ook gebeurt altijd blijven lachen
Plaats reactie