Invoering vergoeding geregistreerd frequentiegebruik marifoon.

Hier ontstaan de diepste gedachten...

Moderators: sailor wim, frank

schipper-willem
Berichten: 626
Lid geworden op: do aug 04, 2011 3:51 pm

Re: Invoering vergoeding geregistreerd frequentiegebruik marifoon.

Bericht door schipper-willem »

Voor diegenen die geen marifooncertificaat bezitten zal het illegale gebeuren nog wel even aanbutteren, echter de blieb zo gauw als je gaat zenden is er pas uit als je Atis in laat bouwen.
Voor de kosten hoef je het niet te laten zo duur is zo 'n cursus bij b.v. een watersportvereniging niet.
Als ik voor de stad vaar en kom uit de Parkhaven is het toch wel een fijn gevoel als je op je mededeling van positie en bestemming aan post Maasbruggen correct en ter zake doende info krijgt en je bent tevens geen blindganger want je wordt echt wel gelabeld.
Zij die I.V.S in bezit hebben zijn al gelabeld maar denkelijk toch melden bij in en uitvaart van zulke cruciale punten.
Voor mij die ook nog als vrijwilliger beroepsmatig regelmatig op het water zit is het een fijn gevoel om uit te kunnen luisteren, let wel ik heb het niet over veiligheid want dat heeft in onze bootjeswereld vaak te maken met een goede voorbereiding een helder verstand enne...zij zijn groot en ik is klein!
Groet, Willem.
Afbeelding
hans-tjalk
Berichten: 32
Lid geworden op: vr jul 03, 2015 2:02 pm

Re: Invoering vergoeding geregistreerd frequentiegebruik marifoon.

Bericht door hans-tjalk »

Veiligheid is goed, sterker, dat is iets om altijd te bewaken. Ook zit er in ons oude scheepje een oude marifoon. Schipper heeft haar papiertjes maar plek van de marifoon (in het roefje) is onhandig. Ik wil op termijn er een handsetje bij hebben, extra luidspreker op het oude beestje, en we hebben het dik voor in orde.

Ook ben ik voor het hebben van de juiste papieren, en vooral om te weten wat en hoe het werkt. Nu ga ik derhalve maar eens papiertjes halen daarvoor. Overigens zijn zenders mij niet vreemd, maar das anders.

Echter... dat we nu ook hiervoor gemolken moeten worden vind ik onzin. Ik vermoed dat het ook niet bevorderlijk werkt om voor gebruikers ook maar een marifoon aan te schaffen en bijbehorende kosten te nemen. Vandaag is het 30 per jaar, volgend jaar is er op eens 35 euri's te betalen... En al is het misschien bijna niets in vergelijk van de rest van onderhoud van 20 meter 110 jaar oud staal...wie niet op de kleintjes let..

Heb ik keuze... nope... betaluh...
Gebruikersavatar
popeye
Berichten: 660
Lid geworden op: wo aug 17, 2011 12:57 pm
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Invoering vergoeding geregistreerd frequentiegebruik marifoon.

Bericht door popeye »

De wegen van de overheid zijn ondoorgrondelijk bedacht ik me gisteren ineens. Marifoon moet je ineens jaarlijks voor betalen, net als het ingeschreven staan bij de kamer van koophandel in het verleden, maar dat is een paar jaar geleden afgeschaft. Inschrijven en ingeschreven staan is nu gratis.

Groet, Jack.
Gestern standen wir noch am abgrund, heute sind wir schon einen schritt weiter!

http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Gebruikersavatar
Riverboy
Berichten: 689
Lid geworden op: zo mar 16, 2014 4:43 pm
Locatie: Roermond

Re: Invoering vergoeding geregistreerd frequentiegebruik marifoon.

Bericht door Riverboy »

Jack, wil je hiermee zeggen dat we dadelijk voor de inschrijving van KVK weer moeten betalen, want zo is het met de marifoonregistratie ook gegaan.

Groet, Jo
Gebruikersavatar
popeye
Berichten: 660
Lid geworden op: wo aug 17, 2011 12:57 pm
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Invoering vergoeding geregistreerd frequentiegebruik marifoon.

Bericht door popeye »

Riverboy schreef:Jack, wil je hiermee zeggen dat we dadelijk voor de inschrijving van KVK weer moeten betalen, want zo is het met de marifoonregistratie ook gegaan.

Groet, Jo
Dat zeg ik niet, maar alles is mogelijk bij een overheid die niet te doorgronden is.
Voor het een moest je betalen, en dat schaffen ze af, en het andere hoefde je niet voor betalen, en daar moet je ineens jaarlijks je portemonnee voor trekken.

Groet, Jack.
Gestern standen wir noch am abgrund, heute sind wir schon einen schritt weiter!

http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Gebruikersavatar
Riverboy
Berichten: 689
Lid geworden op: zo mar 16, 2014 4:43 pm
Locatie: Roermond

Re: Invoering vergoeding geregistreerd frequentiegebruik marifoon.

Bericht door Riverboy »

Vanuit het regioteam Limburg waar ik deel van uit maak hebben wij ernstig geprotesteerd tegen de invoering van betaling voor de marifoonregistratie. Wij hebben het Watersportverbond dan ook met klem gevraagd hier actie in te ondernemen met als resultaat dat er een brief naar de 2e kamer is gestuurd.
Een kopie van de brief heb ik per mail ontvangen, maar het lukt mij even niet een link hier te plaatsen.
Uiteraard wou ik jullie dit bericht niet onthouden. Wordt vervolgd, zal ik maar zeggen.

Groet, Jo
Gebruikersavatar
Riverboy
Berichten: 689
Lid geworden op: zo mar 16, 2014 4:43 pm
Locatie: Roermond

Re: Invoering vergoeding geregistreerd frequentiegebruik marifoon.

Bericht door Riverboy »

Enkele 2e kamerleden hebben bezwaar ingediend bij de minister, zie het schrijven van 13 november.
Het is wel een lang eind om te kopiëren, maar hier onder staat het.

http://waterrecreatienederland.nl/brief ... 50084a0f42

Zullen maar zeggen, wordt vervolgd.
Groet, Jo
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4837
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Invoering vergoeding geregistreerd frequentiegebruik marifoon.

Bericht door Marie Christina »

En nou niet meer zeuren dat ze niet naar ons luisteren. :D
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
Riverboy
Berichten: 689
Lid geworden op: zo mar 16, 2014 4:43 pm
Locatie: Roermond

Re: Invoering vergoeding geregistreerd frequentiegebruik marifoon.

Bericht door Riverboy »

Mede naar aanleiding van het protest welke o.a. het Watersportverbond heeft ingediend wordt vandaag 8 december het amendement van enkele 2e kamerleden behandeld inzake de marifoonbijdrage zie; http://www.telecompaper.com/nieuws/cda- ... s--1116825
Ben benieuwd wat er uit komt.
Groet, Jo
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2090
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: Invoering vergoeding geregistreerd frequentiegebruik marifoon.

Bericht door quichot »

Je voelt aan je klompen dat Den Haag bij de herinvoering vergoeding marifonie naar de pleziervaart heeft gekeken als mogelijke inkomstenbron. De beroepsvaart kan het aftrekken, wij niet.
Als dat van tafel gaat lijkt dat wel leuk, maar ik vrees dat er dan naar compensatie gezocht gaat worden. Dan zetten ze de pleziervaartuigenheffing mogelijk weer op de agenda. Dan betaal ik liever die 8 tientjes per jaar.
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Gebruikersavatar
popeye
Berichten: 660
Lid geworden op: wo aug 17, 2011 12:57 pm
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Invoering vergoeding geregistreerd frequentiegebruik marifoon.

Bericht door popeye »

quichot schreef:Je voelt aan je klompen dat Den Haag bij de herinvoering vergoeding marifonie naar de pleziervaart heeft gekeken als mogelijke inkomstenbron. De beroepsvaart kan het aftrekken, wij niet.
Als dat van tafel gaat lijkt dat wel leuk, maar ik vrees dat er dan naar compensatie gezocht gaat worden. Dan zetten ze de pleziervaartuigenheffing mogelijk weer op de agenda. Dan betaal ik liever die 8 tientjes per jaar.
Acht!!!!!????? :shock:

Groet, Jack.
Gestern standen wir noch am abgrund, heute sind wir schon einen schritt weiter!

http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Gebruikersavatar
Riverboy
Berichten: 689
Lid geworden op: zo mar 16, 2014 4:43 pm
Locatie: Roermond

Re: Invoering vergoeding geregistreerd frequentiegebruik marifoon.

Bericht door Riverboy »

Zal wel 2 registraties hebben, wat ik een beetje vreemd vind. Lijkt mij ook niet nodig, ik gebruik 2 marifoons, echter wel met hetzelfde atisnr. en zou dan maar 1x moeten betalen. We lezen het wel.
Groet, Jo
Gebruikersavatar
FransvanNispen
Berichten: 571
Lid geworden op: zo dec 02, 2012 3:55 pm
Locatie: Geertruidenberg

Re: Invoering vergoeding geregistreerd frequentiegebruik marifoon.

Bericht door FransvanNispen »

8 tientjes???

volgens de brief van het agentschap, betaal je €31, per registratie.
je kan op één registratie meerdere marifoons hebben.
heb je meerdere registraties,( dus meerdere roepnamen en Atiscode`s kan je met de bijgevoegd voorbeeld je registratie wijzigen.

ik neem aan dat er velen onder ons zijn die een schrijven hebben gehad?

Groet

Frans 8)
Rustig aan, dan breekt het lijntje niet
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2090
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: Invoering vergoeding geregistreerd frequentiegebruik marifoon.

Bericht door quichot »

FransvanNispen schreef:8 tientjes???
Verkeerd onthouden. Inderdaad drie lullige tientjes. Waar gaat het over. Ik was ze al vergeten. Nóg minder reden om daar in Den Haag slapende honden voor wakker te maken.
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Aqua Domus
Berichten: 389
Lid geworden op: za dec 31, 2011 8:17 pm
Locatie: Geertruidenberg

Re: Invoering vergoeding geregistreerd frequentiegebruik marifoon.

Bericht door Aqua Domus »

Voor elk probleem is er een oplossing,dus dat is het probleem niet.
De oplossing,dat is het probleem.
Plaats reactie