Oproepje stelling

Hier ontstaan de diepste gedachten...

Moderators: sailor wim, frank

Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4836
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Oproepje stelling

Bericht door Marie Christina »

Even geen inspiratie, hier.
Wie weet er een lekkere potentieel discussie opleverende stelling?
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2662
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: Oproepje stelling

Bericht door sailor wim »

Hoi,
Op het http://www.kustvaartforum.com/index.php is nu, als test, reclame te zien en de beheerder vraagt om geen Adblockers te gebruiken.
Omdat dit de eventuele inkomsten zullen verlagen.
De kosten van dit grote forum lopen daar zo op dat er van hobby kosten geen sprake meer is.

Mijn stelling voor de maand November is daarom ook " een forum moet gratis zijn en ook reclame vrij blijven"
Gr Wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Gebruikersavatar
walvis
Berichten: 505
Lid geworden op: wo nov 21, 2007 2:23 pm
Locatie: velsen noord
Contacteer:

Re: Oproepje stelling

Bericht door walvis »

Correct
geert
Gebruikersavatar
buggyrene
Berichten: 334
Lid geworden op: wo aug 07, 2013 11:36 am
Locatie: Giethoorn.
Info: LBD: 9,00- 2,85- 0,9
Max H: 2,50
Motor: VW 1.9 SDI
KK: Paragon, reductie 2:1

Re: Oproepje stelling

Bericht door buggyrene »

Absoluut, anders zie je door de reclames, de topics niet meer, en we worden toch al bedolven onder de reclame, dus nee..

René
onderstuur: je raakt met de voorkant het hek
overstuur: je raakt met de achterkant het hek
pk: hoe hard raak je het hek
koppel: hoe lang neem je het hek mee, nadat je het geraakt hebt
Gebruikersavatar
Riverboy
Berichten: 689
Lid geworden op: zo mar 16, 2014 4:43 pm
Locatie: Roermond

Re: Oproepje stelling

Bericht door Riverboy »

Ben ik helemaal mee eens. Ook geen sluikreclame.
Groet, Jo
Gebruikersavatar
KarelE
Berichten: 2079
Lid geworden op: za dec 22, 2007 7:04 pm
Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda

Re: Oproepje stelling

Bericht door KarelE »

Geen punt hoor, een beetje reclame. Zoals het woodworking.nl doet, kleine reclame rechtsbovenin een topic en idem links onderin. Geen irritante bewegende reclame's. Ik wist het eerst niet, omdat ik mijn adblocker aan heb staan. Ik heb woodworking.nl nu in de uitzonderingenlijst gezet.

Dat is een forum met meer dan 10.000 leden, en dan mag wat mij betreft de 'eigenaar' best een beetje sponsoring aanzetten. Ik klik ook regelmatig even op een reclame, dat levert weer wat op.

Ik heb geen inzage in de kosten van scheepspraet, maar pricipieel tegen reclame zijn gaat wat mij betreft niet samen met beslist alles gratis willen hebben.

Hier of daar een bannertje stoor me niet, en ik zet er op een goed forum (zoals scheepspraet, woodworking, kustvaartforum) graag mijn adblocker voor uit.

Voor niets gaat de zon op. Helaas zijn gratis bytes voor een forum niet op een haalbare manier uit zonlicht winbaar.
Time's fun when you're having flies Quote van Kermit the frog.
Jef-Tengro
Berichten: 241
Lid geworden op: wo jan 07, 2015 10:56 am
Locatie: Groningen
Info: Hallo, we zijn een jong gezin met 2 kinderen van bijna 2 en 4 jaar oud. Onze ligplaats is in midwolda. Wij zijn in het bezit van een Tengro kruiser genaamd Catharina van ongeveer 11m lang bij 3.20m breed. Wij hopen veel leuke vakanties te hebben en fijne vaar uren. Er moet wel het een en ander aan gebeuren en dat zal ik samen met jullie delen. Ik hoop op deze forum veel te leren en ook anderen te kunnen helpen met de kennis die ik eventueel wel heb.

groeten, Jeffrey (fam. Lindeman)

Re: Oproepje stelling

Bericht door Jef-Tengro »

als je het gewoon kan wegklikken of niet storend is. dan vind ik het niet zo'n probleem. Maar wel mooi zou zijn is dat de reclame hobby gerelateerd is :wink: dus geen reclame van tampons of tandpasta ofzo :lol:
met vriendelijke groet,

Jeffrey

Foto album boot:
https://www.dropbox.com/sh/5vkyff827t74 ... p-xGa?dl=0
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: Oproepje stelling

Bericht door frank »

We leven in een verwarrende wereld. De hele dag word je overspoeld met reclame, soms op de meest geniepige manieren.
Op mijn brievenbus prijken ook van die NEE stickers want we komen hier om in de papieren rotzooi die we allemaal weer moeten afvoeren. Zonde van de energie.
Electronische reclame idem dito, wij kijken bijna geen TV meer omdat de reclame steeds onderbroken wordt door een stukje film
:twisted: We 'lenen' nu videofilms en als we aan boord zijn dan hebben we af en toe een reclamevrije bioscoopavond.. snappie?

Dan het forum. Ik heb vele fora bezocht en op diverse plekken ergerde ik mij steeds aan van die flappen reclame waar ik steeds omheen moest lezen. Dan zie je mij niet meer terug. En de kosten dan? vraag je je dan af..
Ja, natuurlijk, een webhoster is ook geen filantroop en daarom moet je ook de goede uitzoeken, iemand die je interesse deelt, niet moeilijk doet en een redelijke prijs vraagt. Dan vallen monsters als Strato en zo meteen af, ook al vanwege het gebrek aan gebruiksvriendelijkheid.

Hoe gaat dat dan hier op machinekamer.nl?
In de loop der jaren heb ik een zestal domeinen ondergebracht bij een goede hoster. Nooit problemen, is altijd direct persoonlijk bereikbaar en leeft mee.
De kosten van de server blijven binnen de perken en een hobby kost nou eenmaal geld zeg ik dan. Soms komt er spontaan een donatie binnen zoals een paar jaar gelden van de organisatie van ons lid MdB en daar draaien we dan weer een tijdje op.
Een en ander betekent dat wij hier niet genoodzaakt zijn om reclamevoerenden toe te laten, kortom, we hebben die centen niet nodig om te overleven. We houden het liever gezellig en onder ons.

Dus, conclusio facto, ik ben tegen reclamebanners op een forum als het onze, maar kan me voorstellen als je grote investeringen moet doen vanwege tienduizenden leden dan ziet het plaatje er wat anders uit. Maar gelukkig blijven we klein en met diepgang zeg ik altijd maar :D
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
johan
Berichten: 223
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 8:59 pm
Locatie: Roeselare (België)
Contacteer:

Re: Oproepje stelling

Bericht door johan »

volledig akkoord met Karel en Frank: zolang het kan zonder reclame, heel graag, maar als het niet anders kan dan neem ik er een beetje reclame graag bij op een forum dat de moeite waard is.
zelf kom ik bvb heel graag op http://zeevisland.com/ wat een puur commerciele site is met beperkte forum mogelijkheden. De manier waarop ze met reclame omgaan stoort me echter helemaal niet, ook al omdat de inhoud me écht kan boeien.
grts
Johan
ik hield van haar, maar ben het bijna allemaal kwijt...
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4836
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Oproepje stelling

Bericht door Marie Christina »

eerlijk gezegd kan ik mij geen voorstelling maken wat het kost om een forum te onderhouden.
En waarom het dan meer kost als je meer leden hebt.
In mijn naïviteit heb ik altijd gedacht dat het ophoudt met de jaarlijkse betaling aan de host.
Maar ik begrijp nu dat dat toch een beetje anders zit.

Hoe dan ook:
Liever geen reclame (en anders doet ad-block inderdaad zijn werk wel) en als het dan toch echt moet zo'n klein diaatje langs de rand met "Jachtverhuur De Knallende Kruiser" ofzo.
Dat gaat dan nog.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
KarelE
Berichten: 2079
Lid geworden op: za dec 22, 2007 7:04 pm
Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda

Re: Oproepje stelling

Bericht door KarelE »

Menno, als je een groot forum draait ga je ook betalen voor het verkeer dat je genereert. De zwaardere jongens kunnen niet samen op een server, maar hebben een eigen server nodig. Er moeten backups gemaakt worden, als de hoeveelheid data toeneemt nemen ook daarvan de kosten toe. Werden in de beginjaren foto's elder gehost (image-shack, tinypic en zo), de foto's daar hebben vaak een beperkte houdbaarheid. En dan zie je allemaal lege plekken in een mooi reisverslag dat je zit te lezen. Scheepspraet heeft nu een eigen upload service, en slaar dus ook de plaatjes nu zelf op. Doordat de plaatjes nu van de eigen server komen neemt ook het gebruik van bandbreedte weer toe. Enzovoort, enzovoort. Voor kustvaartforum kwamen de kosten inmiddels op 80 euro per maand. Dan heb je het over bijna 1000 euro per jaar. De beheerder steekt er al veel tijd in om de zaak in de lucht te houden, ik kan me goed voorstellen dat het iemand dan met dergelijke kosten te veel kan worden.
Time's fun when you're having flies Quote van Kermit the frog.
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4836
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Oproepje stelling

Bericht door Marie Christina »

Ik (nu) ook.
Ik heb het alleen nooit geweten noch beseft.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
popeye
Berichten: 660
Lid geworden op: wo aug 17, 2011 12:57 pm
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Oproepje stelling

Bericht door popeye »

Soms geeft reclame ook voordeel. Zocht een paar jaar terug op het www naar een fiets. Vond een interessante aanbieding bij Halfords, maar aarzelde toch nog een beetje vanwege de prijs. Een of twee weken later zie ik dezelfde fiets in een reclame langskomen, maar dan zo'n 80 euro goedkoper. :o Moest ik hem wel zelf bij het plaatselijke filiaal ophalen. :D
Heb nu een AD-blokker en vind dat bij uitzending gemist wel heel plezierig!

Groet, Jack
Gestern standen wir noch am abgrund, heute sind wir schon einen schritt weiter!

http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Gebruikersavatar
FransvanNispen
Berichten: 571
Lid geworden op: zo dec 02, 2012 3:55 pm
Locatie: Geertruidenberg

Re: Oproepje stelling

Bericht door FransvanNispen »

Als je inkomsten nodig hebt om b.v. een goed lopend forum (druk bezocht) in de lucht te houden, kom je er niet onderuit, denk ik.
Of je moet toevallig iemand met een héle dikke portomonaie als beheerder hebben.

wat ik vind van de reclame in zijn algemeen: stel je zoekt een bankstel ( online) , die vind je natuurlijk ook.
je hebt dat ding binnenstaan, en je blijft maar reclame krijgen over bankstellen. Dat hoef ik niet.......ik heb er al één.

Maar terug naar een forum, wat moet dat moet, maar dan ook graag gerelateerd aan dat forum.

Frans 8)
Rustig aan, dan breekt het lijntje niet
Gebruikersavatar
Handige Harrie
Berichten: 296
Lid geworden op: do dec 04, 2014 12:41 pm
Contacteer:

Re: Oproepje stelling

Bericht door Handige Harrie »

Een bannertje boven en onder de pagina moet kunnen.

Zolang het maar niet een flashreclame is die besluit om met een hoop geluid en bombarie je wat aan te smeren.
Tegenwoordig hebben ze ook timers dr in zitten. Dan begint de reclame na 20 seconden. Dus het kan zijn dat je op een ander tabblad verder gaat met zoeken van dingen en dat dan die site in de achtergrond begint met lawaai maken.

Reclame is tegenwoordig niet de enigste irrititatiefactor van sites. Een aantal sites doen tegenwoordig ook aan het semi verplicht inschrijven voor de nieuwsbrief. Op zo'n manier dat de hele site wazig word en er een popup komt.
Alles past met een hamer. Zoniet, grotere hamer pakken
Plaats reactie