Natte Mijter

Hier ontstaan de diepste gedachten...

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Natte Mijter

Bericht door frank »

Gaat komende zondag slecht weer worden zie ik al op teletekst. En dan worden hier in de wijde omgeving vele dorpen van de hulp Sinterbaas voorzien.
ben trouwens wel benieuwd welke kleur de voorheen zwarte jongens en meisjes nu hebben. Gezien de traditie en de afstand tot de randstad zal er wel niets veranderen..
Maar nat gaan ze worden.. en in onze stuurhuizen is niet zoveel ruimte dus dat wordt dringen voor een droog plekje.

De week daarop, de 22e, ben ik nog bezig met twee dorpen en de bedoeling is dat het pontje ook meevaart met de blaaskapel er op. Wij moeten ons een beetje gaan promoten en vooral veel gezien worden. Dat gaat de aanzet worden voor volgend jaar. Op 4 december moeten we de Sint afzetten in St Agatha, dat is tenslotte een van onze hoofddoelen van het weer in de vaart brengen. Nou hoor ik net dat we bij RWS weer helemaal opnieuw een vergunning moeten aanvragen voor die dag anders mogen we niet aanlanden. Nou snap ik er echt niks meer van. Na al die gesprekken en positieve medewerking staan we weer terug bij af. Het lijkt wel of iedereen daar langs elkaar heen werkt en niemand zijn email leest. Afwachten maar, maar de Sint daar aanlanden gaat zeker gebeuren al moeten we een shovel aan de kant zetten als er geen steiger is... dan halen we zeker de krant :evil:
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Evert
Berichten: 406
Lid geworden op: za dec 01, 2007 10:15 pm
Locatie: Monnickendam
Contacteer:

Re: Natte Mijter

Bericht door Evert »

Het is wel weer sneu voor al die kindertjes. Afgelopen jaar was het op zondag ook al van dat rotweer. Ik mocht ook toen in Amsterdam met de officiele stoet meevaren. Leuk met een tros ballonnen voorop. Helaas werden die dingen topzwaar van de regen en lagen voortdurend op het voordek in de weg. Stemming aan boord met al die kindertjes was wel fantastisch. Zondag weer dus. Op een citytender.
Wat er ook gebeurt altijd blijven lachen
Arrejoan
Berichten: 598
Lid geworden op: vr mei 22, 2015 6:43 pm
Info: Bouwjaar+/- 1940. Ze heet TADI 3. ooit een werkschip-werfsleper 12x3x1,2 mtr DAF 475 85pk (1963)

Re: Natte Mijter

Bericht door Arrejoan »

Goedemorgen medepraeters, ik zie dat de "pro/anti pieten lobby" ook op ons toch wel op traditie gerichte forum zijn ingang heeft gevonden :D . Persoonlijk vind ik het een onzin discussie, het betreft een KINDERFEEST en misschien kunnen al die mensen die tegen Zwarte Piet zijn een historisch scheepje kopen en proberen het netjes te maken en te onderhouden (hebben ze wat te doen :mrgreen: ), zou beter zijn dan jengelen over een sprookje wat al eeuwen deel uit maakt van onze traditie.
Frank ik hoop(tegen beter weten in) dat jij EN de Sint EN de Zwarte Pieten het droog houden (beter voor de schmink)en dat de kindertjes er maar volop van mogen genieten. groet Ad
mijn schip is als een gat in het water , waar ik al mijn geld ingooi :(
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Natte Mijter

Bericht door Marie Christina »

Als wij in de bagger op een plekje waren waar geen regulier weerbericht voor handen was (zoals een klus bij Nova Zembla) gebruikten wij altijd de site http://www.yr.no
Super accuraat, en als ik daar kijk wordt het zaterdag tussen 6 en 18 uur droog, met zelfs een zonnetje.
Wel veel wind, dus de mijter kan wel wegwaaien.
http://www.yr.no/place/Netherlands/Drenthe/Meppel/
Laatst gewijzigd door Marie Christina op do nov 12, 2015 10:29 am, 1 keer totaal gewijzigd.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Natte Mijter

Bericht door Marie Christina »

Arrejoan schreef:Goedemorgen medepraeters, ik zie dat de "pro/anti pieten lobby" ook op ons toch wel op traditie gerichte forum zijn ingang heeft gevonden :D . P
Waar zie je dat dan Ad?
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Arrejoan
Berichten: 598
Lid geworden op: vr mei 22, 2015 6:43 pm
Info: Bouwjaar+/- 1940. Ze heet TADI 3. ooit een werkschip-werfsleper 12x3x1,2 mtr DAF 475 85pk (1963)

Re: Natte Mijter

Bericht door Arrejoan »

Hoi MC : bij Frank :) hij vraagt zich af welke kleur de pieten dit jaar zullen hebben, en ik denk dat hij daar nog nooit eerder over gedacht heeft, dus...... is de discussie OOK bij ons forum binnengeslopen :D . Maar nogmaals ieder zijn mening, vrijheid blijheid. Het is ook GEEN aanval , slechts een constatering :mrgreen:
mijn schip is als een gat in het water , waar ik al mijn geld ingooi :(
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Natte Mijter

Bericht door Marie Christina »

Oh ja, nu zie ik het.
Volkomen nutteloze, oninteressante en vooral eindeloze discussie en derhalve niet aan mij besteed. 8)
Sorry. :oops:
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Arrejoan
Berichten: 598
Lid geworden op: vr mei 22, 2015 6:43 pm
Info: Bouwjaar+/- 1940. Ze heet TADI 3. ooit een werkschip-werfsleper 12x3x1,2 mtr DAF 475 85pk (1963)

Re: Natte Mijter

Bericht door Arrejoan »

mijn idee MC,
Want al dat geou***oer , interesseert me ook geen moer. laat de kinderen blij zijn met deze traditie,in plaats van pieten jagen met politie. even voor het leuke dit gedicht, verder hou ik mijn snuit hier over dicht. :mrgreen: :mrgreen: groet fan van Klaas en Piet. :P
mijn schip is als een gat in het water , waar ik al mijn geld ingooi :(
Plaats reactie