zwart-wit en mooi

Hier ontstaan de diepste gedachten...

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

zwart-wit en mooi

Bericht door frank »

Dat was weer eens druk afgelopen zondag. Twee keer uitrukken om een hulpSint naar de wachtende kinderen te brengen.
S Morgens was het mooi weer, strak blauw en koude harde wind maar tenminste droog.
Laat ik met de eerste beginnen, dat was een thuiswedstrijd en ons pontje Zeldenrust had ik met twee invalschippers ingezet om de brassband te varen.

Afbeelding

Dat gaf kleur en geluid aan de aankomst van de Goedheiligman. Dan kwam vriend Camiel met zijn Vopo politieboot met twee heel mooie zwarte Petra's die de kinderen alvast moesten opwarmen.

Afbeelding

Als je onderstaand plaatje bekijkt dan weet je waarom het leven hier goed is :D
Afbeelding


Dan kwam ik daar achteraan met de echte Spanje boot om de Sint aan wal te zetten.

Afbeelding

Eenmaal aan wal werd hij door de kinderschare opgenomen en vertrok zoals het een Goed Heiligman past in een electrische Golfcar. Vorig jaar was het paard op de motorkap van een Duitse toerist gaan zitten en dat gaf wat complicaties :oops:

Afbeelding

Dat was dus pas de ochtend, s middags zou ik rivier oversteken en als gebruikelijk zal het dan wel weer gaan regenen en zo, maar dat laat ik morgen zien.

( foto's Hans Schiet )
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Gebruikersavatar
popeye
Berichten: 660
Lid geworden op: wo aug 17, 2011 12:57 pm
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: zwart-wit en mooi

Bericht door popeye »

Brassband en 4 saxofoons?

Groet, Jack.
Gestern standen wir noch am abgrund, heute sind wir schon einen schritt weiter!

http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: zwart-wit en mooi

Bericht door frank »

Tja..
Geen idee hoe ik dat moest omschrijven, maar veel vrouwen met veel koperen pijpen is voor mij een....
Ik heb ze niet geteld maar de schipper zei me dat hij door al dat lawaai de motor niet meer kon horen.
Sint was er mee verguld en zijn staf ook.
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
johan
Berichten: 223
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 8:59 pm
Locatie: Roeselare (België)
Contacteer:

Re: zwart-wit en mooi

Bericht door johan »

noem het maar gewoon een gelegenheidsband Frank. In een brass band zitten geen saxofoons, voor een bigband is het te klein, etc. Maar ik ben ervan overtuigd dat het een mooie meerwaarde voor de intocht was! en tenslotte is dit scheepspraet, en niet "verdwaalde notenbalkjes" of iets in die trant.

grts
Johan
ik hield van haar, maar ben het bijna allemaal kwijt...
Gebruikersavatar
KarelE
Berichten: 2079
Lid geworden op: za dec 22, 2007 7:04 pm
Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda

Re: zwart-wit en mooi

Bericht door KarelE »

Sinterklaasband 'de vrolijke (peper)noot'!
Time's fun when you're having flies Quote van Kermit the frog.
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1940
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: zwart-wit en mooi

Bericht door paure nesci »

Ik heb weer wat mooi pietenspul gemist zie ik wel :roll: ....volgend jaar toch maar meevaren :P
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Gebruikersavatar
popeye
Berichten: 660
Lid geworden op: wo aug 17, 2011 12:57 pm
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: zwart-wit en mooi

Bericht door popeye »

Kon het niet laten om even op die saxofoons te reageren. Heb zelf in een grijs verleden saxofoon gespeeld, en weet daardoor dat een saxofoon, hoewel ze van koper zijn, "niet tot het koper gerekend worden".

Groet, Jack.
Gestern standen wir noch am abgrund, heute sind wir schon einen schritt weiter!

http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Gebruikersavatar
FransvanNispen
Berichten: 571
Lid geworden op: zo dec 02, 2012 3:55 pm
Locatie: Geertruidenberg

Re: zwart-wit en mooi

Bericht door FransvanNispen »

Behoort tot houten blaasinstr. Omdat ze een " rietje" hebben.

Leuk zulke intochten

Groet.

Frans 8)
Rustig aan, dan breekt het lijntje niet
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: zwart-wit en mooi

Bericht door frank »

gaan we verder met Heumen, een dorp aan de overkant, tegenwoordig bekend vanwege het grootste tentenkamp van NL met buitenlandse gasten.

Maar die zie je hier niet, hier komen alleen de loko's met hun kinderen en kleinkinderen om de Sint te verwelkomen. In het clubhuis van de wsv vindt dan normaal gesproken een intern feestje plaats voor de kinderen van de leden behalve dit jaar... Waarom vroeg ik aan de voorzittert?
"We hebben nog maar twee kinderen en dat is te weinig" waarop ik hem zei dat het dan wel tijd werd voor hem om aan de gang te gaan maar hij was daar echt te oud voor zei die... :D

Hieronder wat indrukken van dat tochtje.. te beginnen met de opstappende pieten en petra's

Afbeelding

Ik begon wel wat bedenkelijk te kijken toen er een hele doos Flügel werd neergezet en iedereen zich vol begon te laten lopen als opwarmertje.

Afbeelding

en de Sint had zich verstandig als een eeuwenoude man is teruggetrokken in het stuurhuis en keek de zaak met lede ogen aan....

Afbeelding

dan kwam plots een zwarte lucht voorschuiven en traditioneel begint het dan te sneeuw-regenen. Ieder jaar is het prijs in Heumen. Nat en natter...

Afbeelding

maar onder dekking van wat parapluutjes maken we de oversteek en meren af aan de steiger waar de Sint naar het volk toe loopt.

Afbeelding

en een regen.. hield maar niet op en als je deze mooie foto bekijkt zie je waarempel dat de Goedheiligman in een goed humeur is.. Mooie kop die vent. Ieder jaar weer zegt hij dan " kijk eens aan, ik heb weer mijn vaste kapitein " :D

Afbeelding

en vervolgens stapt hij in zijn witte sportauto en laat zich met het voetvolk naar het dorpshuis brengen waar de kinderen gaan luisteren naar wat er in het Grote Boek staat....

( foto' s Hans Schiet )
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Plaats reactie