Journaal/Logboek vaardagen

Hier ontstaan de diepste gedachten...

Moderators: sailor wim, frank

Gebruikersavatar
KarelE
Berichten: 2079
Lid geworden op: za dec 22, 2007 7:04 pm
Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda

Re: Journaal/Logboek vaardagen

Bericht door KarelE »

Er werd bij de introductie van de toen nog geen naam hebbende iPad dan ook gespeculeerd dat het de iSlate (slate = lei) zou worden.
Time's fun when you're having flies Quote van Kermit the frog.
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2089
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: Journaal/Logboek vaardagen

Bericht door quichot »

Grappig! Maar terecht. De gelijkenis is treffend.
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Gebruikersavatar
Riverboy
Berichten: 689
Lid geworden op: zo mar 16, 2014 4:43 pm
Locatie: Roermond

Re: Journaal/Logboek vaardagen

Bericht door Riverboy »

Ruud,
Het is wel grappig om te lezen dat we allemaal vast houden aan ons analoge logboek, kladblokje of velletje papier. Ik merk dat we nagenoeg allemaal de voorkeur hebben om toch de belangrijkste data te vermelden met het oogpunt hier later de info vandaan te halen.

Ruud wij hebben beiden dezelfde motor, ons verbruik wordt berekend bij iedere tankbeurt, anders is het niet nauwkeurig te doen.
Het gemiddelde verbruik in het voor- en najaar inclusief generator en Webasto verwarming Ligt bij 1600t op 5,8-6,0 ltr/u.

Tijdens onze laatste vakantie hebben wij eerst de tank vol gegooid in Maasbracht en daarna weer in Luxemburg waar we op een gemiddelde kwamen van 4,0 ltr/u incl. gebruik van de generator. Let op, dit is mede de rustige vaart door Frankrijk.
Daarna hebben we de Moezel, Rijn en Friesland met de thuisreis gehad en weer getankt in Maasbracht waar het gemiddelde verbruik uitkwam op 4,76 ltr/u ook inclusief generator. Dat betekend dat deze vakantiereis een gemiddeld verbruik had van 4,4 ltr/u :D
Hier waren rustige stukken bij, maar ook momenten dat we de kraan behoorlijk open draaiden zoals op de Rijn of Moezel om bijvoorbeeld met de beroepsvaart mee te varen.
Groet, Jo
Carel-k
Berichten: 697
Lid geworden op: za sep 20, 2014 10:56 am
Locatie: Vlaardingen

Re: Journaal/Logboek vaardagen

Bericht door Carel-k »

Ik heb een boekje met kant ABC daar vuld ik de belangrijkste dingen in zoals datum aankopen en de cirienummers voor de verzekering eventueel, brandstof ,accu's aankopen en datum soms heel belangrijk en de verf die ik gebruikt en wanneer gesmeerd ,de filters nummers en dat wisseld ook nog wel eens, reserve onderdelen en waar ze liggen.
Daarbij ook nog een logboek voor de reisgegevens en dat alles noteer ik met de boord PC die heeft een zwartpuntje een geel staafje en een rood puntje om te delete en helemaal geen stroom gebruik ik zou dit iedereen aanraden .
Vaar mij gerust voorbij, te loever of te lij,ik zal er ook wel komen!
Gebruikersavatar
Riverboy
Berichten: 689
Lid geworden op: zo mar 16, 2014 4:43 pm
Locatie: Roermond

Re: Journaal/Logboek vaardagen

Bericht door Riverboy »

:D :D :D Dat vind ik nu een mooie boord pc Karel, maar mag dat geel staafje ook in het blauw, die gebruik ik namelijk.
Groet, Jo
Plaats reactie