Het nut van bewakingscamera's in de haven

Hier ontstaan de diepste gedachten...

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Etab
Berichten: 368
Lid geworden op: do dec 22, 2011 9:22 pm
Locatie: Beverwijk
Info: Eric Bakker
Schip: De Robbedoes
Type: mogelijk enige bouw casco lijkt wat op Favoritekruiser
Lengte: 8 meter Breedte: 2.50 Diepgang: 80cm
Bouwjaar: 1959
Bouwwerf: Luxe jacht en scheepsbouwer Van Dijk Reeuwijk
Motor: Peugeot Indenor 50pk (niet origineel)
Keerkoppeling: Hurth singromatic 2.1
Ligplaats: Uitgeest ZWVU

Het nut van bewakingscamera's in de haven

Bericht door Etab »

Het blijkt dat mijn haven sinds 1 april een werkend camera systeem heeft hangen over de hele haven heen.
Dat wist ik niet. maar nog beter de man op 13 april in de bijgaande link ook niet.

https://www.youtube.com/watch?v=SY3Cu42 ... e=youtu.be

Zag hem ergens voorbijkomen en heb hem gedeeld op wat facebook pagina's van de plaatsen rond Uitgeest.. en half Noord Holland deelde hem verder door leek wel Binnen een uur had ik SBS Hart van Nederland via Facebook. Ze wilden er een item aan wijden. Heb ze het nummer van de Haven gegeven. RTV Noord Holland was al geweest.
Een bank krijgt maar geen fatsoenlijk beeld, en mijn haven heeft de man strak in beeld.
Na een uur hoorde ik dat de politie al een mobiel nummer, voornaam en kenteken te pakken had.
Hij is blijkbaar goed bekend en is de hele haven doorgewandeld direct naar dit bootje. en is zelfs de ploeg oude bazen die bezig waren met het te water laten van schepen voorbij gewandeld. De boot is in de nabijgelegen haven vaan Zaadnoordijk neergelegd en de motor is uit de bun gehaald.
met twee linkerhanden rechtshandig proberen te zijn
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Het nut van bewakingscamera's in de haven

Bericht door Marie Christina »

Ik ben ooit eens op een nazomeravond naar de boot geweest om de bijboot en bb motor te halen.
Ik had de sleutel van het bb motorslot vergeten, legde de boot alvast op de steiger om leeg te laten lopen, en viel ondertussen het slot aan met een ijzerzaag.

Diverse (voor mij,dus ik waarschijnlijk ook voor hen) onbekende mensen hebben me op een metertje gepasseerd.
Op een vriendelijk "goede avond " na is er niets tegen me gezegd.

Dus, tja.
Wat is het nut van zo'n camera, als voorbijgangers de wenkbrauwen al niet fronsen?
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
Riverboy
Berichten: 689
Lid geworden op: zo mar 16, 2014 4:43 pm
Locatie: Roermond

Re: Het nut van bewakingscamera's in de haven

Bericht door Riverboy »

[/quote]Dus, tja.
Wat is het nut van zo'n camera, als voorbijgangers de wenkbrauwen al niet fronsen?[/quote][/quote]

Juist en daarom is het goed om mee te doen aan de jaarlijkse poetsdag, BBQ, openingstocht en wat verder voor sociale contacten activiteiten dan ook. Zo leren we onze buren kennen en maken dan vanzelf een praatje op de steiger. Ook bij een haven met vele (honderden) leden werkt dit!
Groet, Jo
Gebruikersavatar
popeye
Berichten: 660
Lid geworden op: wo aug 17, 2011 12:57 pm
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Het nut van bewakingscamera's in de haven

Bericht door popeye »

Marie Christina schreef:Ik ben ooit eens op een nazomeravond naar de boot geweest om de bijboot en bb motor te halen.
Ik had de sleutel van het bb motorslot vergeten, legde de boot alvast op de steiger om leeg te laten lopen, en viel ondertussen het slot aan met een ijzerzaag.

Diverse (voor mij,dus ik waarschijnlijk ook voor hen) onbekende mensen hebben me op een metertje gepasseerd.
Op een vriendelijk "goede avond " na is er niets tegen me gezegd.

Dus, tja.
Wat is het nut van zo'n camera, als voorbijgangers de wenkbrauwen al niet fronsen?
Etab schreef: Een bank krijgt maar geen fatsoenlijk beeld, en mijn haven heeft de man strak in beeld.
Na een uur hoorde ik dat de politie al een mobiel nummer, voornaam en kenteken te pakken had.
Groet, Jack.
Gestern standen wir noch am abgrund, heute sind wir schon einen schritt weiter!

http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Het nut van bewakingscamera's in de haven

Bericht door Marie Christina »

Ik snap 'm wel.
Dat had ik ook wel gelezen.
Het gaat mij om de achterliggende gedachte.

Hier werd er wel serieus mee omgegaan.
Maar de reactie is meestijds zoals het gebeurde tijdens mijn steelsessie: niet mijn boot, niet mijn probleem.
Met of zonder camerabeelden.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2085
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: Het nut van bewakingscamera's in de haven

Bericht door quichot »

Marie Christina schreef: Maar de reactie is meestijds zoals het gebeurde tijdens mijn steelsessie: niet mijn boot, niet mijn probleem.
Dat zal een rol spelen, maar ondanks het feit dat mijn vertrouwen in de mensheid ook deuken heeft opgelopen, denk ik toch dat de meeste voorbijgangers in hun argeloosheid uitgaan van te goeder trouw.
Ik gok dat ze ook bij jouw steelsessie -terecht dus- hebben gedacht: die is z'n sleuteltje kwijt!

Kijkend naar dit filmpje bijvoorbeeld zou het geen seconde bij mij zijn opgekomen dat de man een bootje aan het jatten was. Temeer daar zijn manoeuvre bij het uitvaren er een uit het boekje was.
Maar Jo heeft een punt: we kennen elkaar niet meer. Het organiseren van een paar ontmoetingsdagen kan daarin verandering brengen.

Overigens is dit cameraatje van studiokwaliteit. Zo kan het dus ook. Op Zaventem moest de recherche het doen met uitverkoopjes uit de grabbelbak van het onderdelenhuis.
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Plaats reactie