gevleugelde "vrienden".....

Hier ontstaan de diepste gedachten...

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1940
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

gevleugelde "vrienden".....

Bericht door paure nesci »

N poosje terug van een mede schipper gelezen iets over gerookte knoflook :shock: , nog niet geprobeerd, spuitbussen vernietigen ook onze broodnodige bijtjes :( , die doen we dus maar niet, maar zijn er misschien oudhollandse middeltjes al of niet uit grootmoeders tijd, of modern spul, dat WERKT, tegen die verrekte zenuwachtig zoemende en stekende t..kk t..ring muggen ??
Er schijnt een plaag aan de hand te zijn of zijn er altijd zooooooveel boven t water ?
om mezelf en de schipperse nou elke avond in te smeren met antifouling gaat me net wat te ver :mrgreen: , maar wellicht heeft iemand iets uitgedokterd en werkt dat verbluffend ??
Alle goeie tips zijn welkom en ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die hier last van heeft :? !
gr Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4835
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: gevleugelde "vrienden".....

Bericht door Marie Christina »

Kampeerwinkels, buitensportwinkels, maar ook drogisterijen verkopen D.E.E.T.
Is op de zeevaart verplicht aan boord voor als het schip naar de tropen gaat.
Werkt echt heel goed.
Care Plus is een bekend merk en heb ik zelf heel goede ervaringen mee.

En verder: overal van vitrage o.i.d. horretjes en gordijntjes maken.
Veel meer is er niet aan te doen, vrees ik.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: gevleugelde "vrienden".....

Bericht door frank »

Bij ons aan boord zijn alle openingen dichtgespijkerd met horren, horretjes, klaphorretjes, deurhorren in stuurhuis etc
Elke opening zit horregaas voor. Ondanks al die klachten die wij onderweg van buren hoorden hebben wij geen noemenswaardige last gehad. En als er al een binnen wist te glippen dan kwam Benno Bengaal in actie en die lust ze wel :D
Wat veel mensen met een semi-open boot doen is een klamboe halen en dan ben je ook goed beschermd in je kooi.
Ik zag onderweg boten die ingepakt leken in stukken vitrage....
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Gebruikersavatar
KarelE
Berichten: 2079
Lid geworden op: za dec 22, 2007 7:04 pm
Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda

Re: gevleugelde "vrienden".....

Bericht door KarelE »

Hier thuis ook de boot-klamboe opgezocht nadat ik 's nachts om 02:50 uur 8 muggen te pakken had in 5 minuten. Nog 1 keer een mug binnen de klamboe gehad, maar die had de pech dat verstoppen dan erg problematisch wordt, dus die was er ook snel geweest.

Verder hebben we zo'n elektrische miggeflipper, die heeft het voordeel dat je het potentiele slachtoffer behoedzaam kan naderen, en dan is het altijd raak. Met zo'n ouderwetse sla je nog wel eens mis, en waar mevrouw dan weer is gaan zitten.........
Time's fun when you're having flies Quote van Kermit the frog.
Gebruikersavatar
stevedem
Berichten: 801
Lid geworden op: zo jan 26, 2014 4:07 pm

Re: gevleugelde "vrienden".....

Bericht door stevedem »

Thuis zijn alle ramen en deuren van horren voorzien,
en dat is op de boot ook zo dankzij de vorige eigenaar, rolhorren voor de deuren, en pasklare voor de luiken en patrijspoorten.
In de afgelopen 2 weken nagenoeg geen mug of ander vliegend vriendje ontdekt binnen
===================
Groet, Steve
Lowland Neth Ship 61ft
===================
Gebruikersavatar
popeye
Berichten: 660
Lid geworden op: wo aug 17, 2011 12:57 pm
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: gevleugelde "vrienden".....

Bericht door popeye »

KarelE schreef: Verder hebben we zo'n elektrische miggeflipper, die heeft het voordeel dat je het potentiele slachtoffer behoedzaam kan naderen, en dan is het altijd raak.
Jah..............., en dan dat geluid, en die brandgeur die er af komt wanneer-ie geroosterd wordt. Ik word daar gewoon moordlustig van! :evil: :mrgreen:

Groet, Jack.
Gestern standen wir noch am abgrund, heute sind wir schon einen schritt weiter!

http://www.staverse-jol-aimee.nl/
edje
Berichten: 465
Lid geworden op: di mei 10, 2011 10:15 pm

Re: gevleugelde "vrienden".....

Bericht door edje »

euhmmmmm, wel een middeltje waar je vrolijk van wordt, drink gewoon bier... Wordt je bloed bitter van en die priktantes hebben ineens geen behoefte meer aan jouw bloed. (bitter lemon schijnt ook te werken maar dat lust ik niet :mrgreen: )


gr Ed
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4835
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: gevleugelde "vrienden".....

Bericht door Marie Christina »

Gin tonic.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1940
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: gevleugelde "vrienden".....

Bericht door paure nesci »

Tsja , zo ken ik er nog wel een , zodra de fles whisky leeg is hoor je en voel je de gevleugelde "vriendinnetjes" ook niet meer......
Gr Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2088
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: gevleugelde "vrienden".....

Bericht door quichot »

Wat alcoholisten al niet verzinnen om te kunnen drinken! :lol:
Ikzelf drink bijvoorbeeld mijn rode wijn puur medicinaal. :wink:

Dokter kijkt bezorgd op van de uitslag van het leveronderzoek: 'Wat drink u allemaal!?'
'Wat u in huis heeft dokter, wat u in huis heeft!'

(Verder sluit ik me aan bij de horrenbrigade; het enige wat echt helpt.)
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Gebruikersavatar
KarelE
Berichten: 2079
Lid geworden op: za dec 22, 2007 7:04 pm
Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda

Re: gevleugelde "vrienden".....

Bericht door KarelE »

Een Russische eerstejaars student heeft mooie resultaten behaald. Tot zijn verbazing moet hij de ramen van het scheikunde lokaal gaan poetsen. Hij krijgt een fles alcohol aangereikt uit de voorraad, houdt de doek op de fles, keert deze even om en begint te poetsen. Even later komt de prof kijken hoe het gaat. Verbaasd roept hij: "Wat doe je nou! Wacht, ik doe het je voor". De prof zet de fles aan zijn mond en neemt een flinke teug. Vervolgens ademt hij op het glas en begint na te wrijven. "Zo doe je dat!".
Time's fun when you're having flies Quote van Kermit the frog.
Plaats reactie