Ligt het aan mij?

Hier ontstaan de diepste gedachten...

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Arrejoan
Berichten: 598
Lid geworden op: vr mei 22, 2015 6:43 pm
Info: Bouwjaar+/- 1940. Ze heet TADI 3. ooit een werkschip-werfsleper 12x3x1,2 mtr DAF 475 85pk (1963)

Ligt het aan mij?

Bericht door Arrejoan »

Goedenavond allen,
Na een lange pauze door diverse privé-omstandigheden :cry: weer een bijdrage vanuit het Zeeuwse. Ligt het aan mij of is het scheepspraetforum een beetje aan het inkakken zoals dat tegenwoordig schijnt te heten? Omdat ik lange tijd niks te melden had heb ik me vermaakt ( vaak kostelijk :P ) met het lezen van oude verhalen in de diverse forums/fora? Dit laatste een beetje noodgedwongen want nieuwe zaken worden een beetje schaars, de vakanties zijn nu wel voorbij evenals het vaarseizoen voor velen :( , dus had ik me verheugd op een lawine van vakantieverhalen en foto`s en filmpjes want al kon ik dit jaar zelf niet het water op, het plezier van een ander bekijken is voor mij OOK een beetje of ik er bij hoor :wink: Wat opvalt bij bv. "mijn boot" is, dat bij de oudere verslagen van projecten vaak de foto`s niet meer te openen zijn, wat het toch wat minder interessant maakt. Misschien is het alleen maar in mijn hoofd dat het lijkt of er minder geplaatst word maar zo lijkt het wel te zijn. Ook op de wel nieuw geplaatste dingen word (vind ik ) wat weinig gereageerd en dan nog vaak door dezelfde mensen. Zijn er leden die dit ook zo ervaren, of juist niet?
Dit verhaaltje is niet bedoeld als kritiek aan wie dan ook alleen een dingetje wat mij opvalt de laatste tijd. Ik kan me namelijk NIET voorstellen dat iedereen klaar is met zijn boot/project want DAT zou voor het eerst in de geschiedenis van de scheepvaart zijn :D, ikzelf ben er nog lang niet en ook TADI heeft nog VEEL liefde nodig, waarvan ik ga proberen verslag te doen alhier als het me lukt de draad weer op te pakken.
Voor zover mijn bijdrage, wordt vervolgd, groet Ad :mrgreen:
mijn schip is als een gat in het water , waar ik al mijn geld ingooi :(
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Ligt het aan mij?

Bericht door Marie Christina »

Mwoah.
Valt wel mee, toch?
Het kán drukker, maar ach.
Het is niet verplicht, hè?
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2661
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: Ligt het aan mij?

Bericht door sailor wim »

Sta te wachten opde pont zodat ik bij mijn boot kan komen.
Vanmorgen de boot naar de winterhaven varen.
Nou daar ga ik aan de klus hoor.
Gr Wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Gebruikersavatar
varg
Berichten: 764
Lid geworden op: vr okt 30, 2009 8:42 pm
Locatie: Amsterdam
Info: 'Varg'
LBD 9,62 m x 3.46 m x 0.80 m
Doorvaarthoogte gestreken mast: 1.95 m
Motor: Yanmar 4JH4E 53pk mech.kk.

Re: Ligt het aan mij?

Bericht door varg »

Dag Ad,
Ik zit tussen de zomer en de winter in....vervelende tijd. Binnenkort hoor je vast meer van me. Ik blijf natuurlijk ook erg nieuwsgierig naar de Tadi-ontwikkelingen!
groet
Arnold
WADnWIND

Re: Ligt het aan mij?

Bericht door WADnWIND »

Tja, ik zit te wachten op een offshore platform tot de helicopter komt. Er gebeurd hier niet zo veel met bootjes, dus weinig te vertellen.

Wel dankbaar leesvoer voor de avonden hier.
Arrejoan
Berichten: 598
Lid geworden op: vr mei 22, 2015 6:43 pm
Info: Bouwjaar+/- 1940. Ze heet TADI 3. ooit een werkschip-werfsleper 12x3x1,2 mtr DAF 475 85pk (1963)

Re: Ligt het aan mij?

Bericht door Arrejoan »

Goedemorgen allen,
Nogmaals het is GEEN kritiek, en ik weet heel goed dat het NIET verplicht is, maar dit forum is zo ongeveer het enige wat me met de watersport verbind momenteel, want zelfs mijn bootje kost al een berg moeite, alleen al om er heen te gaan. Ik zit namelijk in ongeveer dezelfde situatie als Karel E (ernstige depressieve klachten) en zoals bij een goed boek ben ik dan benieuwd hoe het verder gaat c.q. afloopt met de diverse mensen, schepen en zaken.
Het forum is voor mij zoals gezegd een beetje de strohalm die mijn interesse in de watersport gaande houdt, dus zit ik met (waarschijnlijk te veel) verwachting op nieuw leesvoer te wachten.
EN omdat dit de plek is voor de "diepere gedachten": bij deze mijn vraagstelling, verder zonder verplichting tot actie van wie dan ook :D.
WnW: veilige vlucht en Sailor: goede vaart.
Wordt vervolgd, Groet aan allen, Ad :mrgreen:
mijn schip is als een gat in het water , waar ik al mijn geld ingooi :(
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2661
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: Ligt het aan mij?

Bericht door sailor wim »

Hoi.
Kijk eens als je Facebook hebt bij forumlid Willem Bakker hij is lekker bezig.
Feit is hoewel wij een beste voorziening bezitten om foto's te uploaden gaat het vanaf een veegfoon naar Face of instagram natuurlijk nog gemakkelijker. En daar zit een oorzaak de sociale media is een concurrent geworden van de fora.
Gr Wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Arrejoan
Berichten: 598
Lid geworden op: vr mei 22, 2015 6:43 pm
Info: Bouwjaar+/- 1940. Ze heet TADI 3. ooit een werkschip-werfsleper 12x3x1,2 mtr DAF 475 85pk (1963)

Re: Ligt het aan mij?

Bericht door Arrejoan »

Goedenavond allen, @ Wim dank voor de tip :) ik zal hem eens opzoeken.
Ik weet niet of het aan de concurrentie van die andere sites ligt, het feit is ook, denk ik, dat het forum best ver teruggaat in de tijd en dat ik letterlijk ALLES heb gelezen dus dan is het niet vreemd dat er foto`s ( o.a.Photobucket) en You-tube filmpjes niet langer beschikbaar zijn.
Het is op zich ook geen ramp, het haalt alleen de "spanning" een beetje uit bepaalde draadjes :( iets zien is beter dan het beschreven meekrijgen.
We zullen ons maar richten op de nieuwe draadjes die ongetwijfeld best weer tevoorschijn zullen komen, hopelijk MET foto`s/ filmpjes :wink: .
Word weer vervolgd, groet Ad :mrgreen:
mijn schip is als een gat in het water , waar ik al mijn geld ingooi :(
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1931
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: Ligt het aan mij?

Bericht door paure nesci »

Tsja, heel erg spannend is het momenteel niet op de Paure nesci, we zijn voor het eerst sinds 20 jaar weer met z'n tweedjes op vakantie geweest ( met de boot) en dat is voor ons zeer goed bevallen ! 8)
alles heel gebleven, alleen de blanke lak blijft een zorgenkindje.....
zondag sinterklaas binnen varen en daarna zal t winterkleed er wel overheen gaan..... :?
De hele vakantietrip (770 km) komt langzaam maar zeker via de raadplaat n keer aan bod :lol:
daar zijn we toch behoorlijk actief mee , alhoewel we daar toch wel vaak dezelfde leden weer tegenkomen :shock:
Zodra er weer interessante vorderingen in de bouw van de Paure Nesci zijn zal ik ze zeker plaatsen !

gr Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Plaats reactie