kosten CVO

Hier ontstaan de diepste gedachten...

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
wrotter
Berichten: 622
Lid geworden op: vr jul 03, 2015 2:04 pm

Re: kosten CVO

Bericht door wrotter »

tja van rekken weet men heel wat .
indertijd moesten de motor en zeil charters aan de scheepvaart inspectie voldoen ,dat begon in 1978 en ging gelden vanaf 12 passagiers en ook van af 25 meter het heeft meer dan 20 jaar geduurd voor de zeilvaart een beetje aan de regels ging voldoen uitgesloten dan die ook op zee voeren die moesten er allanger volledig aan voldoen .
de zeilvaart werd overgedaan aan register Holland een door hun zelf ingesteld keuring bedrijfje .de motor vaart bleef onder s de nationale scheepvaart inspectie en moest gaan voldoen aan het binnen schepen besluit als passagiersschip .
nu dus alles vanaf 20 meter beslist niet leuk voor mensen die alleen maar recreatief varen en men had best wat anders er voor kunnen verzinnen ,ok casco keuren om de 5 jaar is niet slecht voor als je ziet wat er soms rondvaart en waar je bij het boven water schip er dwars door heen kan kijken.
mar al die onzin van 2 marifoon ,en noem maar op is wel wat ver gezocht .
maar alles word tegenwoordig beslist door mensen achter een computer die vaak geen praktijk ervaring hebben .
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: kosten CVO

Bericht door Marie Christina »

Valt ook wel weer mee, Wrotter.
Ik zit midden in IL&T ellende.
Ze hebben heus wel allemaal gevaren.
Ze zijn alleen wat verambtenaard in de loop der tijden.
En dat is jammer.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
edje
Berichten: 465
Lid geworden op: di mei 10, 2011 10:15 pm

Re: kosten CVO

Bericht door edje »

Momenteel liggen wij ook op ramkoers met IL&T en Register Holland. De laatst genoemde is van mening dat wij een binnenvaart meetbrief moeten hebben (laten maken) echter met deze meetbrief mag je je niet op zee begeven. Dus wij hebben een oude zeevaart meetbrief via IL&T laten vernieuwen en inmiddels gekregen. Dus alles bij Gerister Holland op tafel gegooid en die zegt nu leuk weer dat ze met IL&T gesproken hebben en dat we weldegelijk een binnen meetbrief moeten hebben en geen zeegaande meetbrief. Wel leuk maar dan mogen we niet meer op zee varen en binnendoor met 19mtr kruiphoogte wil ik nog wel een keer zien gebeuren. Uiteraard gaan de heren nu intern bekijken wat we nu precies nodig hebben. Inmiddels hebben we al de €2000 gepasseerd en hebben we nog steeds geen certificaat.....

Probleem is dat we een ex zeegaand vaartuig hebben welke ook wel eens in het bpr gebied vaart. Daar zit hem nu net het probleem. Er wordt gekeken naar beroepsvaart en er liggen geen eisen voor de pleziervaart vast dus het is aan de keurmeester zelf om ergens iets van te vinden waar men aan moet voldoen. en dan hebben we ook IL&T die al helemaal door de eigen opgelegde regels de oever niet meer ziet.
Gebruikersavatar
walvis
Berichten: 505
Lid geworden op: wo nov 21, 2007 2:23 pm
Locatie: velsen noord
Contacteer:

Re: kosten CVO

Bericht door walvis »

Ed wie is je keur meester.
Ik herken deze problematiek ik had rws schepen zeevaart 5 mijl en die liet ik in almere naar de werf varen.
Nou fout, zeeschip moest andere bemanning op met binnen vaarbewijs dat hield in twee kapiteins op 1 brug.
Maar het bleef een zeeschip.
Ook op de rijn problemen, zeeschip de kapitein moest aan alle binnenvaart eisen voldoen maar het bleef een zeeschip.
Of de schepen ook aan de binnenvaart eisen laten keuren dus ,(en en ) en niet of of.
geert
Baschinist
Berichten: 1036
Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
Locatie: Krimpen aan de Lek
Contacteer:

Re: kosten CVO

Bericht door Baschinist »

Dat is toch niet zo vreemd dat je op de binnenwateren binnenpapieren moet hebben?
Navigo
Berichten: 559
Lid geworden op: di dec 22, 2015 5:03 pm

Re: kosten CVO

Bericht door Navigo »

HH,

Hoe wordt het schip gezien, als pleziervaart of beroepsvaart?

Pleziervaart heeft geen plicht tot zeebrief, is wel raadzaam zijn als je internationaal gaat.

Voor cvo heb je een inschrijving kadaster nodig dus logischerwijs iig de binnenmeetbrief.

Navigo
wrotter
Berichten: 622
Lid geworden op: vr jul 03, 2015 2:04 pm

Re: kosten CVO

Bericht door wrotter »

het is al zeer lang dat mensen die zeevaart papieren hebben op de binnenwateren ook die papieren moeten halen ,niet leuk maar ok.
wij hebben in een soort van uitwisseling programma bij de Nedlloyd de kaptein van de Nedlloyd dejima aan boord gehad voor 2 weken en enkele reisjes door Nederland en het grotere bunkerwerk vaar regels waren niet zo moeilijk voor hem maar het manoeuvreren met een tanker van 110 meter was lastig en dat voor iemand die op schepen voer van rond300 meter uit maar voor de rest ook de radar had hij snel onder de knie ik weet nog dat hij het een zeer leerzame 2 weken was geweest en nodigde ons uit om ook eens mee te varen op zijn schip ,jammer de baas wou er niets van weten en bleef het bij op het schip rond te struinen als we het aan het bunkeren waren .
er zijn van die zeegaande dingen die tot aan het roer gebied varen soms zelfs tot Düsseldorf maar vaak nemen die ook een binnen /rivier loods .
omgekeerd zou het natuurlijk niet best zijn als mensen met een vaarbewijs / binnenvaart diploma zomaar de grote zee op konden gaan .
voor alle twee geld dat voor het grotere werk niet alleen een papiertje genoeg is die je even achter de kachel kan halen .
Gebruikersavatar
walvis
Berichten: 505
Lid geworden op: wo nov 21, 2007 2:23 pm
Locatie: velsen noord
Contacteer:

Re: kosten CVO

Bericht door walvis »

wrotter
in wezen zeg je precies het zelfde als wat ik mee gemaakt heb in binnen wateren dubbele bemanning maar het bleef een zeeschip.
geert
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: kosten CVO

Bericht door Marie Christina »

Logisch dat een Nedlloydkapitein niet kan manoeuvreren.
Als er gemanoeuvreerd moest worden kreeg hij (minstens) twee sleepboten.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Baschinist
Berichten: 1036
Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
Locatie: Krimpen aan de Lek
Contacteer:

Re: kosten CVO

Bericht door Baschinist »

zeegaande dingen die tot aan het roer gebied varen soms zelfs tot Düsseldorf maar vaak nemen die ook een binnen /rivier loods .
Zijn ze ook verplicht als ze zelf niet over de juiste binnenvaartpapieren/patenten beschikken. Meeste kruiplijners hebben alles dubbel qua certificaten/papieren. Weet niet precies hoe het zit maar op een gegeven moment moet ook zeevaart aan een blauw bord en dat soort zaken.
maar het bleef een zeeschip.
Je schip veranderd ook Niet, je vaargebied veranderd met de daarbij behorende papieren.

Maar om hier op deze manier zee- en binnenvaart met elkaar te vergelijken is echt appels met peren. Beide op een schip en water maar dan houden de overeenkomsten zo ongeveer wel op.
Gebruikersavatar
walvis
Berichten: 505
Lid geworden op: wo nov 21, 2007 2:23 pm
Locatie: velsen noord
Contacteer:

Re: kosten CVO

Bericht door walvis »

Baschinist schreef:Dat is toch niet zo vreemd dat je op de binnenwateren binnenpapieren moet hebben?
nee eigenlijk niet maar had dit nooit meegemaakt en loyds maakte mij hier opmerkzaam op navraag gedaan bij si en het klopte.
Maar een kapitein van een zeeschip geeft niet graag zijn schip uit handen dus dat gaf problemen.
Er zijn toendertijd veel gesprekjes geweest met onze lieveheer.
geert
Baschinist
Berichten: 1036
Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
Locatie: Krimpen aan de Lek
Contacteer:

Re: kosten CVO

Bericht door Baschinist »

wij hebben hetzelfde verschijnsel, we mogen met de zeevloot op zeepapieren tot Dordrecht, voor we thuis zijn moeten we nog een uurtje verder de rivier op en moeten er binnenpapieren bijkomen.
Ken het haantjes gedrag ook wel Maar het is niet zo dat diegene met binnenpapieren ineens gezagvoerder wordt. Kan ook niet want het blijft immers een zeeschip. Zelfde situatie als bij beloodsing dus.
In principe kun je zo'n iemand aan boord nemen en in de mess doorvoeren met koffie, zolang die zijn papiertje maar bij zich heeft.
Gebruikersavatar
walvis
Berichten: 505
Lid geworden op: wo nov 21, 2007 2:23 pm
Locatie: velsen noord
Contacteer:

Re: kosten CVO

Bericht door walvis »

[quote="Baschinist"
In principe kun je zo'n iemand aan boord nemen en in de mess doorvoeren met koffie, zolang die zijn papiertje maar bij zich heeft.[/quote]
En wat denkje wat er gebeurde precies zoals je zegt .
geert
Navigo
Berichten: 559
Lid geworden op: di dec 22, 2015 5:03 pm

Re: kosten CVO

Bericht door Navigo »

HH,

Even opgezocht mbt de opmerking van Edje.

Een pleziervaartuig dat geregistreerd staat als zeeschip, maar daar geen certificaat voor heeft, moet op binnenwateren voldoen aan de eisen voor een binnenvaartpleziervaartuig indien sprake is van certificaatplicht. Daarover zijn handhavers, klassebureaus en keuringsinstanties het eens geworden.

Er wordt doorlopend gewerkt aan de eenduidige interpretatie en toepassing van de wetgeving voor certificering van binnenvaartschepen. Onlangs hebben de betrokken partijen vastgesteld hoe ze voortaan omgaan met de certificering van zeeschepen die op binnenwateren varen.

Het is de eigenaar van een schip die beslist of het schip gebouwd wordt volgens de regels voor de zeevaart, de binnenvaart of de visserij. Gecertificeerde zeeschepen mogen op de Nederlandse binnenwateren volstaan met de certificaten voor de zeevaart. Voor de grensoverschrijdende vaart op de Rijn is een echter een zogeheten ‘certificaat voor zeeschepen op de Rijn’ vereist.



Zeebrief of CE-markering alleen is niet voldoende
“Een zeeschip dat geen certificaat van de vlaggenstaat heeft waaruit blijkt dat het een toereikend veiligheidsniveau heeft voor de vaart op zee, moet op de binnenwateren voldoen aan de voorwaarden zoals die van toepassing zijn voor eenzelfde type binnenvaartschip”, vertelt Robin Hoekstra, inspecteur bij het Bureau Scheepvaart Certificering (BSC). “Documenten zoals een zeebrief en een CE-markering zijn niet gelijkwaardig aan een certificaat gebaseerd op veiligheidseisen.”

Als voorbeeld noemt Hoekstra: “Een pleziervaartuig dat geregistreerd staat als zeeschip, maar geen certificaat als zodanig heeft, moet op binnenwater gewoon voldoen aan de eisen voor een binnenvaartpleziervaartuig als er certificaatplicht is.”

Ofwel: als de lengte groter is dan 20 meter of de volumemaat groter dan 100 kubieke meter (als vierkante doos berekend: lengte x breedte x diepte) is een certificaat verplicht. Tot eind 2018 mag gebruik worden gemaakt van de overgangsbepaling ‘klaarblijkelijk gevaar’, zoals van toepassing is op een binnenvaartpleziervaartuig. Aan de voorschriften voor pleziervaartuigen moeten ze volledig voldoen.


Dus mogelijk kun je ook eens contact opnemen met BSC.

Navigo
Baschinist
Berichten: 1036
Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
Locatie: Krimpen aan de Lek
Contacteer:

Re: kosten CVO

Bericht door Baschinist »

Helder verhaal.
Plaats reactie