kosten CVO

Hier ontstaan de diepste gedachten...

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Gebruikersavatar
walvis
Berichten: 505
Lid geworden op: wo nov 21, 2007 2:23 pm
Locatie: velsen noord
Contacteer:

Re: kosten CVO

Bericht door walvis »

Baschinist
Baschinist schreef: Het zal niet voor elke stichting of vereniging opgaan maar volgens mij is hier toch behoorlijk over gecommuniceerd? Neem alleen dit forum al.
De afgelopen 1 1/5 jaar zeker daar voor weinig tot niet.
Maar ter lering voor de volgende keer eerder op toezien en naar de waarschijnlijke consequencies hiervan kijken.
En het dan naar de leden of donateurs brengen liever 1 maal teveel dan te weinig.
Nu blijven er mijn inziens teveel aan de pan hangen en dat is vervelend.
geert
Baschinist
Berichten: 1036
Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
Locatie: Krimpen aan de Lek
Contacteer:

Re: kosten CVO

Bericht door Baschinist »

Nu blijven er mijn inziens teveel aan de pan hangen en dat is vervelend.
Tja....weet ik niet. Dan zou ik eerst willen weten uit wie en wat de groep van 3000 dan bestaat en wat er bij de daadwerkelijk deadline nog van die 3000 over is.
Kan het verder niet onderbouwen maar een onderbuik gevoel zegt mij dat het gros van die groep bestaat uit doorgeblowde hippies en krakers op een oud verwaarloosd kreng in een gracht of doodlopende sloot. Of iets wat niet meer bestaat maar nog wel in het kadaster staat o.i.d.
In ieder geval geen personen die lid van een vereniging of stichting zijn o.i.d.
Buiten dat neem ik aan dat eigenaren van betreffende schepen ook wel een schrijven hebben gehad van hun verzekering omtrent de veranderingen, dat is ook wel een partij die er belang bij heeft.
WADnWIND

Re: kosten CVO

Bericht door WADnWIND »

walvis schreef:wad en wind

Vergeet je de stichtingen en verenigingen niet die hadden mijn inziens meer moeten doen voor hun donateurs en/of leden.
Al was het alleen maar aandringen en/of opmerkzaam maken van deze wettelijke regeling.
geert

Ik denk dat elke individuele schipper/eigenaar zijn eigen verantwoording heeft voor zijn eigen schip en dat niet kan afschuiven op verenigingen of stichtingen.
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2085
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: kosten CVO

Bericht door quichot »

Die overgangsregeling van tien jaar is duidelijk genoeg aangegeven door de overheid. Al jaren dringen behoudsorganisaties en bootjesplatformen erop aan niet te talmen met die keuring. Geen enkele schipper kan zich nu overvallen voelen.

Zelf heb ik het in 2013 al geregeld, omdat ik in 2012 in België een vaarverbod kreeg wegens ontbreken van het certificaat. Uiteraard uitgelegd dat we daar in Nederland tien jaar de tijd voor hadden. Antwoord: maar u bent hier niet in Nederland. Ik kreeg van de politie een verklaring mee waarmee ik de kortste route naar Nederland mocht volgen. Ironisch genoeg ben ik dit jaar aan 1e herkeuring toe, maar ik blijf dankzij mijn eerdere keuring onder het oude regime vallen, ook als ik de keuring wegens drukte uitstel tot begin volgend jaar.

Behoudsorganisaties hebben een ander punt van zorg: behoudswaardige rompjes die nu nog 'gevangen' zitten in bijvoorbeeld woonarken. Voor toekomstige restauratieprojecten lijkt het doek eind dit jaar definitief gevallen.
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2085
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: kosten CVO

Bericht door quichot »

Navigo schreef:Niet iedereen kiest ervoor om ingeschreven te staan bij het kadaster.
Volgens mij kan dat niet, omdat aan het certificaat de verplichting is gekoppeld om een geldig ENI-nummer te voeren. Dat ENI-nummer (in de wandeling europanummer) is afgeleid van het kadastrale registernummer.
Mijn eerste ENI-nummer werd door de overheid niet erkent omdat mijn oude kadasterligger niet meer geldig was. Ik moest toen hals over kop een nieuwe kadasterligger regelen, zie een paar postings terug.

(Overigens is het bij onze eigen RWS administratief zo'n rommeltje dat mijn ENI-nummer er onbekend is. Meer dan eens kreeg ik van RWS-personeel de vraag of ik 'beroeps' ben. Als ik het nummer desgevraagd bij sluizen en bruggen opgeef vinden ze dat in hun database niet terug.)
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Navigo
Berichten: 559
Lid geworden op: di dec 22, 2015 5:03 pm

Re: kosten CVO

Bericht door Navigo »

HH,

Nu is het inderdaad zo dat wil je een CvO dan moet je kadastraal opgenomen zijn.

Onze eerdere sleepboot is bij verkoop uitgeschreven, de nieuwe eigenaar heeft er destijds voor gekozen hem niet op te nemen in het kadaster.
Je was/ bent daar tot aan het eind van het jaar vrij in, daarna wordt je een drijven object als je het niet doet.

Navigo
Gebruikersavatar
ronrtl
Berichten: 136
Lid geworden op: za feb 25, 2017 5:40 pm
Info: Hamburger Barkas MS Zilverster
varend woonschip
lXbXd 19X4.2X1.6
DAF 1160 D 200pk
http://mszilverster.jouwweb.nl/
Contacteer:

Re: kosten CVO

Bericht door ronrtl »

Nop.. klopt niet helemaal,
Mijn schip staat niet geregistreerd in het kadaster en had geen ENI nummer. Bij het aanvragen van het CVO is er een Europa nummer aangevraagd welke niet uitgaat van het kadaster (plaats van registratie) maar ik kreeg een nieuw nummer beginnend met 038 speciaal voor niet geregistreerde schepen.
Daarna werd mijn CVO goedgekeurd.

Gr. Ron
WADnWIND

Re: kosten CVO

Bericht door WADnWIND »

ronrtl schreef:Nop.. klopt niet helemaal,
Mijn schip staat niet geregistreerd in het kadaster en had geen ENI nummer. Bij het aanvragen van het CVO is er een Europa nummer aangevraagd welke niet uitgaat van het kadaster (plaats van registratie) maar ik kreeg een nieuw nummer beginnend met 038 speciaal voor niet geregistreerde schepen.
Daarna werd mijn CVO goedgekeurd.

Gr. Ron
Klopt, de nieuwe ENI nummer worden anders en automatisch gegenereerd, de opbouw is niet meer volgens de oude structuur.
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2085
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: kosten CVO

Bericht door quichot »

ronrtl schreef:Nop.. klopt niet helemaal,
Mijn schip staat niet geregistreerd in het kadaster en had geen ENI nummer. Bij het aanvragen van het CVO is er een Europa nummer aangevraagd welke niet uitgaat van het kadaster (plaats van registratie) maar ik kreeg een nieuw nummer beginnend met 038 speciaal voor niet geregistreerde schepen.
Daarna werd mijn CVO goedgekeurd.

Gr. Ron
Ik zie dat jouw schip kleiner is dan 20 meter. Wellicht hoeven kleine schepen geen kadastrale registratie te hebben. Of de regelgeving is veranderd weet ik niet, maar ik kwam er in 2012 niet mee weg.
Zo te zien is je schip CVO-plichtig op grond van de doosmeting, maar wettelijk blijft het klein schip.
Ideale maat trouwens! Jonge Willem is 60 cm 'te lang'...
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Gebruikersavatar
walvis
Berichten: 505
Lid geworden op: wo nov 21, 2007 2:23 pm
Locatie: velsen noord
Contacteer:

Re: kosten CVO

Bericht door walvis »

wijziging beleidsregel binnenvaart 2013.
https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... -6065.html

Geert
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2085
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: kosten CVO

Bericht door quichot »

Geert, dank voor je link. Volgens mij gaat deze wijziging uit 2013 over de geldigheidsduur van het certificaat. Mijn eerste certificaat was inderdaad maar 5 jaar geldig, dat is nu voor 'overige schepen' verruimd naar 7 jaar. Ook mag je nu vlakmeting en certificering een jaar uitelkaar trekken.
Over de noodzaak, of juist het vervallen van de noodzaak van een kadastrale inschrijving voor grote schepen kan ik hierin niks vinden.
Groet, Guido
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Gebruikersavatar
walvis
Berichten: 505
Lid geworden op: wo nov 21, 2007 2:23 pm
Locatie: velsen noord
Contacteer:

Re: kosten CVO

Bericht door walvis »

Guido
Ik heb nog steeds een account van rws en maak er zo nu en dan nog gebruik van.
als ik wat vindt deel ik het voor lering en vermaak.
geert
Gebruikersavatar
Gerard
Berichten: 674
Lid geworden op: di aug 08, 2017 11:39 am
Locatie: Wisselend
Info: Woon op en vaar sinds 2006 met de historische (1904) Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor", met een "Varend monument"-status.

Re: kosten CVO

Bericht door Gerard »

ronrtl schreef:Mede forumgenoten,

eerder was de vraag gesteld wat nu precies een CVO keuring kost. Wel...ik heb de rekening binnen!

Veiligheidsinspectie 550,=
Nacontrole 150,=
Certificaatnummers 20,=
Cascokeuring 780,=
Administratie en coordinatie 175,=
Afgifte CBB 125,=

subtotaal 1800,=
incl 21%BTW totaal 2178,=
Vanavond ga ik naar de "voorlichtings"bijeenkomst CBB op de "Terra Nova" in Vreeswijk en heb me inmiddels goed voorbereid. Waar ik nog nieuwsgierig naar ben, is, hoeveel tijd inspecties hebben gekost. Mij lijkt 2 uur (excl. onderwaterschip en koffiepraatjes) redelijk. Dus laat eens horen. Ik heb meerdere uurprijzen en daarvan uitgaande, bereken ik bij jou ruim 4 uur. Klopt dat een beetje?
Gerard van Katwijk
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"
Gebruikersavatar
Gerard
Berichten: 674
Lid geworden op: di aug 08, 2017 11:39 am
Locatie: Wisselend
Info: Woon op en vaar sinds 2006 met de historische (1904) Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor", met een "Varend monument"-status.

Re: kosten CVO

Bericht door Gerard »

Baschinist schreef:
Vergeet je de stichtingen en verenigingen niet die hadden mijn inziens meer moeten doen voor hun donateurs en/of leden.
Al was het alleen maar aandringen en/of opmerkzaam maken van deze wettelijke regeling.
Het zal niet voor elke stichting of vereniging opgaan maar volgens mij is hier toch behoorlijk over gecommuniceerd?


Pas de laatste tijd. IL & T en de belangrijkste belangenorganisaties hebben de ontwikkelingen totaal verkeerd ingeschat. Vooral IL & T is te kort geschoten in heldere communicatie en controle op wat er allemaal misging. Nog steeds is er geen eenduidig verhaal en wordt er maar wat aangedaan.
Neem alleen dit forum al.
Niets dan lof, maar ik vond het ook maar bij toeval en het is natuurlijk geen officieel kanaal.
Gerard van Katwijk
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"
Baschinist
Berichten: 1036
Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
Locatie: Krimpen aan de Lek
Contacteer:

Re: kosten CVO

Bericht door Baschinist »

Pas de laatste tijd. IL & T en de belangrijkste belangenorganisaties hebben de ontwikkelingen totaal verkeerd ingeschat
Waarschijnlijk omdat pas de laatste tijd iedereen wakker is geschrokken en ze nu ineens bedolven worden met vragen en commentaar.
Het zijn diezelfde organisaties die een overgangstermijn van 10 jaar zijn overeengekomen.
Niets dan lof, maar ik vond het ook maar bij toeval en het is natuurlijk geen officieel kanaal.
Hoe officieel wil je het hebben? Volgens mij moet je dan bij de staatscourant zijn en ook die zul je zelf moeten lezen. Je wordt toch nooit persoonlijk officieel op de hoogte gebracht van een wetswijziging?
Plaats reactie