kosten CVO

Hier ontstaan de diepste gedachten...

Moderators: sailor wim, frank

Gebruikersavatar
Gerard
Berichten: 674
Lid geworden op: di aug 08, 2017 11:39 am
Locatie: Wisselend
Info: Woon op en vaar sinds 2006 met de historische (1904) Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor", met een "Varend monument"-status.

Re: kosten CVO

Bericht door Gerard »

ronrtl schreef:Hoi Gerard,
heb je ff een PB-tje gestuurd!
Kreeg daar bericht van en m'n reactie is al weer retour.
Gerard van Katwijk
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2085
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: kosten CVO

Bericht door quichot »

Nou, de Jonge Willem is er weer doorgekomen vandaag.
Ik moet nog een paar dingetjes aanpassen binnen de komende drie maanden, en dan zit ik weer gebeiteld tot 2025.
1. uitlaat generator nóg meer omwikkelen, ook langs het expansiestuk,
2. stangetje naar boven maken aan de tankafsluiter waardoor deze ook vanaf dek kan worden gesloten,
3. twee zelfopblazende zwemvesten kopen.
4. accupoolafscherming

Nacontrole is niet nodig, ik mag fotootjes sturen van de aanpassingen en de rekening van de zwemvesten. Gratis.

Er is niet gediscussieerd over rubberen matjes. :mrgreen:
De factuur heb ik nog niet, ik zal die hier later melden, want de topic heet... :wink:
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Gebruikersavatar
ronrtl
Berichten: 136
Lid geworden op: za feb 25, 2017 5:40 pm
Info: Hamburger Barkas MS Zilverster
varend woonschip
lXbXd 19X4.2X1.6
DAF 1160 D 200pk
http://mszilverster.jouwweb.nl/
Contacteer:

Re: kosten CVO

Bericht door ronrtl »

Helemaal TOP! Wel lekker he? Bennuh we weer een paar jaar er van af! :lol:
Happydart
Berichten: 122
Lid geworden op: ma sep 21, 2015 9:54 pm
Locatie: Burcht
Info: Burcht/Zwijndrecht bij Antwerpen.
Dartsailer 30:
Bouwjaar 1979 - Polyester
Holland boat compagnie - Ontwerp De Vriesch lentz
Waterverplaatsing 7000 Kg waarvan 2350 ballast
Diepgang 1.25 breedte 3.10 lengte 9.15 masthoogte 12.50.
Motor Perkins 4108 49Pk met paragon keerkoppeling.
Ligplaats
zomer: Oranjeplaat Arnemuiden
winter : Burcht MAWBrabo
www.beekvaarders.be
Contacteer:

Re: kosten CVO

Bericht door Happydart »

quichot schreef:Nou, de Jonge Willem is er weer doorgekomen vandaag.
Ik moet nog een paar dingetjes aanpassen binnen de komende drie maanden, en dan zit ik weer gebeiteld tot 2025.
1. uitlaat generator nóg meer omwikkelen, ook langs het expansiestuk,
2. stangetje naar boven maken aan de tankafsluiter waardoor deze ook vanaf dek kan worden gesloten,
3. twee zelfopblazende zwemvesten kopen.
4. accupoolafscherming

Nacontrole is niet nodig, ik mag fotootjes sturen van de aanpassingen en de rekening van de zwemvesten. Gratis.

Er is niet gediscussieerd over rubberen matjes. :mrgreen:
De factuur heb ik nog niet, ik zal die hier later melden, want de topic heet... :wink:
Moeten dat dan opblazende vesten zijn, gewone vaste drijvende vesten zijn niet ok ?
Iedereen is een genie !
Maar wanneer je een vis afrekent op zijn kunde om in een boom te klimmen denkt hij heel zijn leven dat hij dom is...
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2085
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: kosten CVO

Bericht door quichot »

Nee, helaas...
En ze moeten nog aan de norm EN 395/396:1998 voldoen ook. Gelukkig 'maar' twee. Kinderen 'mogen' nog met een ouderwets zwemvest.
De goedkoopste mét norm (ik moet de factuur met normvermelding nasturen, dus er is geen ontkomen aan) die ik vond zijn 108 euro. Kassa!

Vast staat dat er door de handel flink gelobbyd wordt in Brussel! :mrgreen:
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Happydart
Berichten: 122
Lid geworden op: ma sep 21, 2015 9:54 pm
Locatie: Burcht
Info: Burcht/Zwijndrecht bij Antwerpen.
Dartsailer 30:
Bouwjaar 1979 - Polyester
Holland boat compagnie - Ontwerp De Vriesch lentz
Waterverplaatsing 7000 Kg waarvan 2350 ballast
Diepgang 1.25 breedte 3.10 lengte 9.15 masthoogte 12.50.
Motor Perkins 4108 49Pk met paragon keerkoppeling.
Ligplaats
zomer: Oranjeplaat Arnemuiden
winter : Burcht MAWBrabo
www.beekvaarders.be
Contacteer:

Re: kosten CVO

Bericht door Happydart »

quichot schreef:Nee, helaas...
En ze moeten nog aan de norm EN 395/396:1998 voldoen ook. Gelukkig 'maar' twee. Kinderen 'mogen' nog met een ouderwets zwemvest.
De goedkoopste mét norm (ik moet de factuur met normvermelding nasturen, dus er is geen ontkomen aan) die ik vond zijn 108 euro. Kassa!

Vast staat dat er door de handel flink gelobbyd wordt in Brussel! :mrgreen:
Hier worden gewone vesten nog altijd goed beschouwd , lijkt me logisch die werken altijd toch en ik heb er nog steeds 8 aan boord geen probleem bij controle...Rare maatregel maar ik denk niet dat de EU er iets mee te maken heeft Guido of is die CVO overal hetzelfde ? , ja ik begin dingen te vragen omdat ik stilaan ook met iets groter wil gaan varen maar ga nog zien of ik niet beter onder de maat blijf om dit alles te vermijden...
Iedereen is een genie !
Maar wanneer je een vis afrekent op zijn kunde om in een boom te klimmen denkt hij heel zijn leven dat hij dom is...
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2085
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: kosten CVO

Bericht door quichot »

@happydart, dat geldt alleen voor CVO-plichtige schepen. Dus daar vallen veruit de meeste jachten niet onder. Daar zijn de oude vertrouwde zwemvesten nog toegelaten.
We zitten in het draadje 'kosten cvo', dus vandaar dat ik het hier meldde. Jij hoeft je geen zorgen te maken!
En de regelgeving komt zover weet weldegelijk uit Brussel (als hoofdstad van de EU).
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Gebruikersavatar
KarelE
Berichten: 2074
Lid geworden op: za dec 22, 2007 7:04 pm
Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda

Re: kosten CVO

Bericht door KarelE »

quichot schreef: En de regelgeving komt zover weet weldegelijk uit Brussel (als hoofdstad van de EU).
Nee hoor, de regelgeving komt uit Straatsburg, van de CCR. En dat is geen popgroep :mrgreen: . De centrale commissie rijnvaart is het laatste regelgevende bolwerk dat zich aan democratische controle onttrekt. Als zij vinden dat er een onveilige situatie met een regeltje moet worden bestreden dan doen ze dat.
Laatst gewijzigd door KarelE op wo mar 28, 2018 6:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Time's fun when you're having flies Quote van Kermit the frog.
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2085
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: kosten CVO

Bericht door quichot »

Haha! Eer de Rijn aan revival van clear water toe is, is mijn cvo alweer verlopen!
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Gebruikersavatar
Gerard
Berichten: 674
Lid geworden op: di aug 08, 2017 11:39 am
Locatie: Wisselend
Info: Woon op en vaar sinds 2006 met de historische (1904) Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor", met een "Varend monument"-status.

Re: kosten CVO

Bericht door Gerard »

quichot schreef:Nou, de Jonge Willem is er weer doorgekomen vandaag.
Ik moet nog een paar dingetjes aanpassen binnen de komende drie maanden, en dan zit ik weer gebeiteld tot 2025.
1. uitlaat generator nóg meer omwikkelen, ook langs het expansiestuk,
2. stangetje naar boven maken aan de tankafsluiter waardoor deze ook vanaf dek kan worden gesloten,
3. twee zelfopblazende zwemvesten kopen.
4. accupoolafscherming
Dat laatste is vanwege de richtlijn, volgens mij , niet nodig. Niettemin geen ramp en je zou het zelf moeten willen, toch?
Nacontrole is niet nodig, ik mag fotootjes sturen van de aanpassingen en de rekening van de zwemvesten. Gratis.
Kijk, dat klinkt redelijk, toch?
Er is niet gediscussieerd over rubberen matjes. :mrgreen:
Goed zo; geen onzin ;-)
De factuur heb ik nog niet, ik zal die hier later melden, want de topic heet... :wink:
Ben benieuwd. Hoeveel tijd heeft de keuring gekost? Was 2 weken geleden getuige bij een schip en dat kostte toen 2 uur.
Gerard van Katwijk
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"
Gebruikersavatar
Gerard
Berichten: 674
Lid geworden op: di aug 08, 2017 11:39 am
Locatie: Wisselend
Info: Woon op en vaar sinds 2006 met de historische (1904) Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor", met een "Varend monument"-status.

Re: kosten CVO

Bericht door Gerard »

KarelE schreef:
quichot schreef: En de regelgeving komt zover weet weldegelijk uit Brussel (als hoofdstad van de EU).
Nee hoor, de regelgeving komt uit Straatsburg, van de CCR.
Niet mee eens. Op blz. 1 van de betreffende richtlijn (2006/87/EG) staat: "Richtlijn van het Europees parlement en de Raad". De door Duitsland gedomineerde CCR krijgt (gelukkig) steeds minder macht en staat zwaar onder druk.
En dat is geen popgroep :mrgreen: . De centrale commissie rijnvaart is het laatste regelgevende bolwerk dat zich aan democratische controle onttrekt. Als zij vinden dat er een onveilige situatie met een regeltje moet worden bestreden dan doen ze dat.
Vandaar die zware druk momenteel en de verschuiving van de regelgeving ten gunste van de EEG, die naar mijn mening uiteindelijk zal leiden tot opheffing van CCR.
Gerard van Katwijk
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2085
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: kosten CVO

Bericht door quichot »

Gerard schreef: 4. accupoolafscherming
Dat laatste is vanwege de richtlijn, volgens mij , niet nodig. Niettemin geen ramp en je zou het zelf moeten willen, toch?
Ben benieuwd. Hoeveel tijd heeft de keuring gekost? Was 2 weken geleden getuige bij een schip en dat kostte toen 2 uur.
Ach, kleine moeite. En ik ga echt die keurmeester niet tegen de haren instrijken door te zeggen dat het formeel niet hoeft. Dan gaat ie op slakken zout leggen!
Hij deed bijvoorbeeld niet moeilijk over kleinigheden die formeel aan strengere eisen zouden moeten voldoen.

Ja, twee uur kost het wel. Van voor naar achter vier denkbeeldige lijnen over vlak en kimmen en dan om de twee meter op elke lijn een meetpunt schoonslijpen (mijn aandeel, auw m'n rug!), meten, rondje schip binnen en aan dek voor algehele inspectie, en dan zeker nog drie kwartier allerlei formulieren invullen.
Was voor mij de tweede keer, want ik was al gekeurd in 2011. Toch blij dat alles in orde is.
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Gebruikersavatar
Gerard
Berichten: 674
Lid geworden op: di aug 08, 2017 11:39 am
Locatie: Wisselend
Info: Woon op en vaar sinds 2006 met de historische (1904) Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor", met een "Varend monument"-status.

Re: kosten CVO

Bericht door Gerard »

quichot schreef:
Gerard schreef: 4. accupoolafscherming
Hoeveel tijd heeft de keuring gekost? Was 2 weken geleden getuige bij een schip en dat kostte toen 2 uur.
Ja, twee uur kost het wel (...) voor algehele inspectie, en dan zeker nog drie kwartier allerlei formulieren invullen.
Dus zeg maar 3 uur; en krijg je dan je BCC thuisgestuurd?
Gerard van Katwijk
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2085
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: kosten CVO

Bericht door quichot »

Hij kwam om 8:30 en was 11:00 klaar. 2 1/2 uur dus zo'n beetje.

Ja, ik krijg dat thuisgestuurd.
Zijn meetrapport is officieel drie maanden geldig (maar hij liet al blijken dat dat niet op een maandje aankwam), en binnen die drie maanden moet ik hem fotootjes toesturen van de aanpassingen. Dan stuurt hij het hele spul op, en heb ik binnen een maand de nieuwe inlegbladen binnen, geldig tot 2025.
Dat wil zeggen: als ze mijn overschrijving binnen hebben! 8)
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Gebruikersavatar
ronrtl
Berichten: 136
Lid geworden op: za feb 25, 2017 5:40 pm
Info: Hamburger Barkas MS Zilverster
varend woonschip
lXbXd 19X4.2X1.6
DAF 1160 D 200pk
http://mszilverster.jouwweb.nl/
Contacteer:

Re: kosten CVO

Bericht door ronrtl »

quichot schreef:Nee, helaas...
En ze moeten nog aan de norm EN 395/396:1998 voldoen ook. Gelukkig 'maar' twee. Kinderen 'mogen' nog met een ouderwets zwemvest.
De goedkoopste mét norm (ik moet de factuur met normvermelding nasturen, dus er is geen ontkomen aan) die ik vond zijn 108 euro. Kassa!

Vast staat dat er door de handel flink gelobbyd wordt in Brussel! :mrgreen:

Appart.. ik ben dus net gekeurd en most per opvarende een Solas gekeurd reddingsvest aan boord hebben. Ofwel goed betaalbare niet zelf opblaasbare vesten met het Solas certificaat. Net zoals de reddingsboeien en licht moesten dit Solas kenmerk dragen.
...Het blijft een gok hoor..zo'n keuring..maar ook voor mij geld nu, hebben is hebben en dat geld voor jou hetzelfde! Top! :wink:
Plaats reactie