kosten CVO

Hier ontstaan de diepste gedachten...

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Gebruikersavatar
KarelE
Berichten: 2074
Lid geworden op: za dec 22, 2007 7:04 pm
Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda

Re: kosten CVO

Bericht door KarelE »

Ik ben begonnen bij het kadaster. Het schip staat nog steeds op naam van een eigenaar. Volgens het kadaster kan ik dat alleen rechtzetten via een notaris. En die wil dus bewijs dat ik het schip al 17 jaar in eigendom heb.

Bij de makelaar is de administratie al opgeruimd, en bij de bank ook.

Inmiddels heb ik de makelaar van destijds gesproken, die herinnert zich de transactie nog. Die wil wel een verklaring opstellen. Ik ben nu aan boord (werk), dat ga ik regelen als ik weer thuis ben. Eerst informeren bij de notaris of die verklaring genoeg is.

Overigens, die aansprakelijkheid van de oude eigenaar voor bekeuringen loopt wel los. Overtredingen op water kunnen alleen op persoon bekeurd worden, niet op schip. Dat is ook de frustratie van de handhavers, bekeuren op registratienummer van een speedboot mag niet. Ze moeten de bestuurder op naam bekeuren en dus staande houden.
Time's fun when you're having flies Quote van Kermit the frog.
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2085
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: kosten CVO

Bericht door quichot »

Daaraan kun je nog zien dat Holland vroeger moerasland was. De goedwillende bewoner loopt er nog steeds vast, alleen niet meer in de modder maar in regelgeving en red tape. :mrgreen:
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2085
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: kosten CVO

Bericht door quichot »

sailor wim schreef: Tja het is wat flauw maar 010 he 8)
Gr Wim
Wim, ik kom er graag. Als jochie logeerde ik in de jaren 50 dikwijls bij mijn tante Jo in de Bellevooistraat. Met mijn broertje ondernam ik ondekkingstochten door het centrum dat bijna geheel bestond uit bouwputten en heistellingen. Helaas is ook tante Jo's buurtje weggesaneerd.
Veerhaven is een van mijn favoriete aanloophavens. Als geboren Mokumer heb ik niks tegen Rotjeknor. Ik krijg wel eens de indruk dat het andersom niet altijd even makkelijk ligt! :wink:
Laatst gewijzigd door quichot op vr feb 16, 2018 3:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2661
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: kosten CVO

Bericht door sailor wim »

Hoi Guido
Niet bij mij hoor!
Zo lig ik graag afgemeerd "boven" de ijtunnel
Gr Wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
WADnWIND

Re: kosten CVO

Bericht door WADnWIND »

Tijdens AIS inbouw actie met subsidie kwamen we dat van het kadaster vele keren tegen bij klanten.
Maar als het kadaster nog op de vorige eigenaar(en) staat is dat laksheid of onnozelheid van de huidige eigenaar.
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2085
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: kosten CVO

Bericht door quichot »

sailor wim schreef:Hoi Guido
Niet bij mij hoor!
Zo lig ik graag afgemeerd "boven" de ijtunnel
Gr Wim
Weet ik toch Wim! Toen Rudolf nog leefde en de Veerhaven bestierde liet hij nooit na mij te vragen wat ik als Amsterdammer toch te zoeken had in Rotterdam.
Met een knipoog hoor, het was onze running gag.

Nu weer gauw on topic!
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Gebruikersavatar
KarelE
Berichten: 2074
Lid geworden op: za dec 22, 2007 7:04 pm
Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda

Re: kosten CVO

Bericht door KarelE »

WADnWIND schreef:Tijdens AIS inbouw actie met subsidie kwamen we dat van het kadaster vele keren tegen bij klanten.
Maar als het kadaster nog op de vorige eigenaar(en) staat is dat laksheid of onnozelheid van de huidige eigenaar.
Oh, dat geef ik ruiterlijk toe. 17 jaar geleden was ik op dit gebied zo groen als gras.

De makelaar had de notariële overschrijving wel geïnitieerd, maar die was na 1,5 jaar vastgelopen bij het zoeken naar erfgenamen van de tenaamgestelde. Toen kreeg ik te horen dat dat niet zo belangrijk was.....
Time's fun when you're having flies Quote van Kermit the frog.
WADnWIND

Re: kosten CVO

Bericht door WADnWIND »

Vandaag kreeg ik te horen via via, dat IlnT en de klasse bureau's schatten dat er nog 3000 schepen een CVO moeten aanvragen.
Gebruikersavatar
Gerard
Berichten: 674
Lid geworden op: di aug 08, 2017 11:39 am
Locatie: Wisselend
Info: Woon op en vaar sinds 2006 met de historische (1904) Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor", met een "Varend monument"-status.

Re: kosten CVO

Bericht door Gerard »

Navigo schreef:HH,
Niet iedereen kiest ervoor om ingeschreven te staan bij het kadaster.
Navigo
Dacht dat dat verplicht was en waarom zou je dat niet doen?
Gerard van Katwijk
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"
Gebruikersavatar
Gerard
Berichten: 674
Lid geworden op: di aug 08, 2017 11:39 am
Locatie: Wisselend
Info: Woon op en vaar sinds 2006 met de historische (1904) Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor", met een "Varend monument"-status.

Re: kosten CVO

Bericht door Gerard »

WADnWIND schreef:Vandaag kreeg ik te horen via via, dat IlnT en de klasse bureau's schatten dat er nog 3000 schepen een CVO moeten aanvragen.
Daarvan gaat het merendeel dus volgend jaar verloren? Wat een blamage voor onze overheid en belangenverenigingen, toch? Groot verlies van (werelds) varend erfgoed.
Gerard van Katwijk
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"
Gebruikersavatar
walvis
Berichten: 505
Lid geworden op: wo nov 21, 2007 2:23 pm
Locatie: velsen noord
Contacteer:

Re: kosten CVO

Bericht door walvis »

Daarvan gaat het merendeel dus volgend jaar verloren? Wat een blamage voor onze overheid en belangenverenigingen, toch? Groot verlies van (werelds) varend erfgoed.[/quote]
Niet van de overheid die heeft je tien jaar de gelegenheid gegeven.
geert
Baschinist
Berichten: 1036
Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
Locatie: Krimpen aan de Lek
Contacteer:

Re: kosten CVO

Bericht door Baschinist »

Daarvan gaat het merendeel dus volgend jaar verloren? Wat een blamage voor onze overheid en belangenverenigingen, toch? Groot verlies van (werelds) varend erfgoed.
Tijd zat gehad van de overheid toch? Eerder een blamage van diegene met daadwerkelijk varend erfgoed als de zaken nu nog niet op orde zijn.
Maar denk eerlijk gezegd dat het gros van die 3000 helemaal geen erfgoed is en ergens in een gracht of sloot half afgeborreld ligt te verotten zonder enige vorm van aandacht.
WADnWIND

Re: kosten CVO

Bericht door WADnWIND »

Precies! ik denk dat veel eigenaren laksheid of naïviteit te verwijten valt.
Dus niet mopperen als blijkt dat je nog een inhaalslag moet maken. De notoire mopper schippers gaan verloren door eigen gebrek aan handelen.
Gebruikersavatar
walvis
Berichten: 505
Lid geworden op: wo nov 21, 2007 2:23 pm
Locatie: velsen noord
Contacteer:

Re: kosten CVO

Bericht door walvis »

wad en wind

Vergeet je de stichtingen en verenigingen niet die hadden mijn inziens meer moeten doen voor hun donateurs en/of leden.
Al was het alleen maar aandringen en/of opmerkzaam maken van deze wettelijke regeling.
geert
Baschinist
Berichten: 1036
Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
Locatie: Krimpen aan de Lek
Contacteer:

Re: kosten CVO

Bericht door Baschinist »

Vergeet je de stichtingen en verenigingen niet die hadden mijn inziens meer moeten doen voor hun donateurs en/of leden.
Al was het alleen maar aandringen en/of opmerkzaam maken van deze wettelijke regeling.
Het zal niet voor elke stichting of vereniging opgaan maar volgens mij is hier toch behoorlijk over gecommuniceerd? Neem alleen dit forum al.
Dat het niet overal even duidelijk is okee, maar dat het niet bekend is......sorry, maar dan heb je mijns inzien toch echt in gat in de grond gezeten de laatste 10 jaar.
Maar hoe je het ook went of keert, je kunt bij het vallen van de dag naar alles en iedereen gaan wijzen maar het blijft afschuiven van een stuk eigen verantwoording waar je na 1-1-2019 niet mee weg gaat komen.
Plaats reactie