weer op pad 2015

Laat ons meegenieten van die mooie vaartocht..

Moderators: sailor wim, frank

Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

weer op pad 2015

Bericht door frank »

We zijn eindleijk weer eens op pad en het is al meteen weer raak. Stormvlagen, regen, hoog water.. wij treffen het weer.
Eerst een paar dagen in de mooie stad Wijk b Duurstede en de eerste storm uitzingen. Wat een wind, pfoeiii.. hele zeeén lopen op de rivier. Wij liggen zelfs in de haven aan de steiger te trekken aan de trossen.
Dan als het weer rustig is door naar Rhenen, nou daar moet je niet komen. Slechte gammele steiger en de hoofdprijs betalen, geen licht snavonds etc. Mooi niet, ik rond flink af naar beneden en nooit meer.
Het valt op dat je nergens meer een zandgat in kunt zelfs het gat in Heteren waar we al 40 jaar komen is plots 'verboten' wat een klote land leven we tegenwoordig, alles lijkt verboden te zijn en je kunt nergens meer heen. Net of de overheden bang zijn van hun eigrn burgers én belastingbetalers.
Je kunt wel iets voor vogeltjes of bevers maken maar iemand zal het toch moeten betalen.
Nee, ik ga hier echt grimmig van worden, dan liever naar Belgié/

Inmiddels hoogwater en Driel staat open, wij meren dan af aan de steiger boven de sluis, mooie plek maar s zomers nooit plek natuurlijk. Maandag door naar Doesburg, ik heb een vervelend lek in een kraan aan de aanrecht en het lekt aanzienlijk. Voorlopig gerepareerd met Gardena koppelingen, die zijn nog dicht ook, wonderbaarlijk.

Afbeelding
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Gebruikersavatar
popeye
Berichten: 660
Lid geworden op: wo aug 17, 2011 12:57 pm
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: weer op pad 2015

Bericht door popeye »

frank schreef: Het valt op dat je nergens meer een zandgat in kunt zelfs het gat in Heteren waar we al 40 jaar komen is plots 'verboten' wat een klote land leven we tegenwoordig, alles lijkt verboden te zijn en je kunt nergens meer heen.
Datzelfde zie ik op de IJssel ook gebeuren!

Groet, Jack.
Gestern standen wir noch am abgrund, heute sind wir schon einen schritt weiter!

http://www.staverse-jol-aimee.nl/
wout.bij
Berichten: 411
Lid geworden op: za sep 24, 2011 8:13 am
Locatie: fryslan

Re: weer op pad 2015

Bericht door wout.bij »

was mij ook al opgevallen dat er steeds meer grind of zandgaten dicht zijn, je weet niet of er een drempel onder water zit, anders gewoon invaren en een beetje burgerlijke ongehoorzaamheid ten toon spreiden.
als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: weer op pad 2015

Bericht door frank »

Op de Ijssel idem dito. Leg eens een kaart van de Ijssel van 20 jr geleden naast die van vandaag, alles wordt dichtgespijkerd.
Helaas. Vogeltjes en bevers hebben voorrang op de mensen die het allemaal hebben betaald.

Maar Wout, kom ik jou nou tegen hier in Zwartsluis.. met dat malle petje, ik herkende je zo gauw niet haha Zo zie je maar hoe slecht mijn geheugen aan het worden is.
En nu heb ik wifi en goed ook, beter heb ik onderweg nog niet getroffen, Wim zou er jaloers op zijn daar in het Franse.

Eerste email wat hier dan binnenkomt is weer iemand die zijn wachtwoord is vergeten en ik weet bijna zeker dat hij nooit is geregistreerd. Zover reikt mijn geheugen dus toch nog.... Zal nog eens nazoeken maar al dat gedoe kost toch weer veel tijd.

Maar het is hier weer gezellig in Zwartsluis en na de Pinksteren gaan we door richting Emmeloord, daar zijn we ook al lang niet meer geweest. Maar eerst natuurlijk langs bij Poepjes in Markenesse en eens kijken wat hij voor bootjes heeft liggen.
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
wout.bij
Berichten: 411
Lid geworden op: za sep 24, 2011 8:13 am
Locatie: fryslan

Re: weer op pad 2015

Bericht door wout.bij »

beste frank
nou zeggen ze wel eens dat een ieder een dubbelganger heeft en naar alle waarschijnlijkheid fietst die van mij dus in zwartsluis, van alle plekken op de wereld waar ik mijn nobele gelaat heb laten zien is zwartsluis wel een van mijn minst favoriete, een havenmeester die al van ver begint te schreeuwen dat je hier en daar niet mag liggen, alles dicht op zondag, niks an.
maar beste frank, mocht je op je dwaaltochten per ongeluk in het mooie dorp woudsend geraken dan kun je als je wilt met de echte wout weder kennismaken, ik woon op de nije buorren nummer 4, u is welkom.
gr.wout
als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Gebruikersavatar
KarelE
Berichten: 2074
Lid geworden op: za dec 22, 2007 7:04 pm
Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda

Re: weer op pad 2015

Bericht door KarelE »

Zwartsluis? ik heb er vrijdag nog een dagje rondgescharreld, mijn zoon ligt bij Poppe te repareren en een autokraan te zetten....
Time's fun when you're having flies Quote van Kermit the frog.
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: weer op pad 2015

Bericht door frank »

Dan liggen we alweer bijna in Emmeloord, effe zoeken naar een deirenarts want de kat blijft maar niezen en is toch ingeent..
Nu in Marknesse, altijd een favoriet als er plek is aan dat loswalletje, prima winkels hier en de visboer komt van Urk, dus ..
Jammer alleen dat ze die aardige mevrouw op de sluis nu ook op straat gezet hebben en alles is van afstand bediend, als dat vooruitgang heet hoeft het van mij niet..

Maar effe wat anders, komende weken in Friesland en ik zou wel eens willen weten of ik heelhuids van Sneek naar Bolsward kan komen met mijn diepgang van 1m55 ?? Bruggen zullen wel open kunnen neem ik aan, pcnavigo denkt dat het wel goed zal komen maar ik heb liever het oordeel van een lokaal bekende, dis wie??
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2661
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: weer op pad 2015

Bericht door sailor wim »

Hoi Frank,
Een zieke kat dat is zorgelijk.
Die Geus van mij sprong mis omhoog naar het dashboard en mist nu een hoektand.
Gr Wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
E.S.
Berichten: 33
Lid geworden op: wo dec 26, 2012 1:29 pm

Re: weer op pad 2015

Bericht door E.S. »

Hallo,
Een diepgang van 1.50 is wel gelukt, zonder problemen. Op het kanaal de wimerts.
grt e.s.
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: weer op pad 2015

Bericht door frank »

Dank voor je bericht. Heb flink zitten puzzelen want ik lig wat dieper met volle bunkers. Heb gekozen voor route naar Workum, Bolsward en dan naar Sneek. Kan ik prima varen tenminste als ik niet de grond in geboord ga worden door zeekastelen met 8 Duitse huurders.
Is wel lachen iedere dag hier maar toch ook uitkijken want die lui ketsen door de vaarten met 6 kratten Becks bier aan dek..
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: weer op pad 2015

Bericht door frank »

Naar Workum ging zonder problemen. Diep genoeg en een mooi plekje aan de groene wal. Leuke en gastvrije plaats waar we een paar dagen bleven, kon meteen weer een stukje schilderen.
Door naar Bolsward, plaat zei em niet zoveel eigenlijk maar goede plek en wat me het meest opviel was die vroeger ooit uitgebrande Broerekerk waar ze nu een heel kunstzinnig glazen dak op hebben gezet. Absolute vondst.

Dan weer door naar Ijlst en dat was even anders. Volgens de kaart voldoende dipete maar in de praktijk is dat vaak net effe anders. Af en toe wat gebonk onder het vlak en soms wilde de boot de bocht niet om. Dan gleed ik zo rechtdoor door de modder aan de andere kant de oever in.
Kwam nog ergens ene klein zelfbedieningsbruggetje tegen, werkte heel snel trouwens.
In IJlst plekje gevonden bij de brug want je kunt haast nergens fatsoenlijk terecht dara met de verrekte huurbakken die zeer onconmisch afmeren. Gezien de ijskpude noordenwind meteen waar bij Nooitgedacht een paar doorlopers aangeschaft ;-))

Afbeelding

Door naar Sneek, liggen nu bij de Waterpoort. Blijven hier een paar dagen want er komt nog iemand aan boord vrijdag om wat technische vragen op te lossen. Erg gezellige stad en veel te zien. Kijken of ik hier weer een goede haring tegen het lijf loop.
Zag trouwens de sleepboot Hoop liggen bij een werf hier ter plekke...

Afbeelding
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 293
Lid geworden op: do nov 22, 2007 7:01 am
Locatie: Tienen(B)

Re: weer op pad 2015

Bericht door Dirk »

mooie trip Frank!!
en fijn dat we zo kunnen mee volgen .. heerlijk !
;-D
groetjes, Dirk
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1931
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: weer op pad 2015

Bericht door paure nesci »

mooi plaatje !
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
sambeek
Berichten: 1453
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 12:02 pm
Locatie: Veenendaal

Re: weer op pad 2015

Bericht door sambeek »

leuk, leuk, leuk, alsof ik zelf weer op vakantie ben. :)
groet Terpstra / SAMBEEK
WillemB
Berichten: 493
Lid geworden op: wo jul 10, 2013 10:55 am
Locatie: IJmuiden
Info: Beenhakker kotter "Onze Jan"
Afmetingen: 10.50x3.40
Bouwjaar: 1970
Voortstuwing:Daf 575 108pk

Mijn project
viewtopic.php?f=7&t=1453

Re: weer op pad 2015

Bericht door WillemB »

Hoi Frank,
Dit leest weer vanouds heerlijk weg!

Gr Willem :wink:
Beter een anker kwijt dan het schip.
Plaats reactie