weer op pad 2015

Laat ons meegenieten van die mooie vaartocht..

Moderators: sailor wim, frank

Gebruikersavatar
Cees
Berichten: 102
Lid geworden op: za dec 01, 2007 10:51 am
Locatie: Meppel
Contacteer:

Re: weer op pad 2015

Bericht door Cees »

Toch geeft Herman Finkers best goede adviezen.
De eigenschap van een verrekijker: "vergroot 7 x" is volgens hem onzin. Hij kon er voor de achtste keer ook nog prima door kijken... :lol:
gr. Cees
de maker van Vaartips Nederland kennisbank voor pleziervaart en scheepvaarthistorie.
Gebruikersavatar
buggyrene
Berichten: 334
Lid geworden op: wo aug 07, 2013 11:36 am
Locatie: Giethoorn.
Info: LBD: 9,00- 2,85- 0,9
Max H: 2,50
Motor: VW 1.9 SDI
KK: Paragon, reductie 2:1

Re: weer op pad 2015

Bericht door buggyrene »

:D :lol: :D
onderstuur: je raakt met de voorkant het hek
overstuur: je raakt met de achterkant het hek
pk: hoe hard raak je het hek
koppel: hoe lang neem je het hek mee, nadat je het geraakt hebt
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: weer op pad 2015

Bericht door frank »

Morgen naar Almelo, de bruggen draaien op zondag erg moeilijk. Lig nu in Aadorp en ga eens kijken of de snackbar open is op zondag. Volgens een kennis die hier jaren gewoond heeft is het nogal gristelijk of zo. En wat Almelo betreft, ik wil eens kijken naar die nieuwe centrumhaven. Ben ik ooit eens langsgefietst maar je ligt wel vlak bij de winkels, makkelijk.

Intussen heb ik kennis gemaakt met die heer Scheper die in keerkoppelingen doet en inderdaad en beetje vreemd is hij wel. Volgens de brugwacher waar ik de weg vroeg zou het 'misschien wel de beste monteur van Drenthe wezen maar wel wat eigenaardig'..
En daar is niks verkeerds mee gezegd. Erg moeilijk met die man contact te krijgen en de een scheldpartij na de andere. In zijn ogen deugt er niemand behalve...
Op iedere vraag van mijn kant kwam een snel en klaar antwoord met de toevoeging " da begriept te toch wel.." Maar de manier waarop hij met je praat is zoiets van de telefoon vasthouden en bijna 112 drukken want hij windt zich zo op dat zijn aderen dreigen te barsten.
Maar positief is wel dat hij veel planken vol heeft staan met koppelingen en van alles wat. Ik heb in ijltempo veel geleerd en weet nu wat ik moet doen. Maar of ik uiteindelijk met hem in zee ga..
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: weer op pad 2015

Bericht door Marie Christina »

buggyrene schreef:Behalve in het centrumhaven...... :mrgreen:
Zijn daar geen stoplichten, dan?
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
Cees
Berichten: 102
Lid geworden op: za dec 01, 2007 10:51 am
Locatie: Meppel
Contacteer:

Re: weer op pad 2015

Bericht door Cees »

frank schreef:
Intussen heb ik kennis gemaakt met die heer Scheper die in keerkoppelingen doet en inderdaad en beetje vreemd is hij wel. Volgens de brugwacher waar ik de weg vroeg zou het 'misschien wel de beste monteur van Drenthe wezen maar wel wat eigenaardig'..
En daar is niks verkeerds mee gezegd. Erg moeilijk met die man contact te krijgen en de een scheldpartij na de andere. In zijn ogen deugt er niemand behalve...
Ik zei toch: Zal inderdaad inmiddels wel een grumpy old man zijn. In het verleden geen enkel probleem mee gehad. :idea:
gr. Cees
de maker van Vaartips Nederland kennisbank voor pleziervaart en scheepvaarthistorie.
Gebruikersavatar
buggyrene
Berichten: 334
Lid geworden op: wo aug 07, 2013 11:36 am
Locatie: Giethoorn.
Info: LBD: 9,00- 2,85- 0,9
Max H: 2,50
Motor: VW 1.9 SDI
KK: Paragon, reductie 2:1

Re: weer op pad 2015

Bericht door buggyrene »

Marie Christina schreef:
buggyrene schreef:Behalve in het centrumhaven...... :mrgreen:
Zijn daar geen stoplichten, dan?
Ja, maar die blijven vandaag, evenals van de week, op dubbel rood, ivm. storing aan de brug, passanten komen de haven niet in, en erger nog..... niet weer uit...., ik kom zelf uit Almelo, maar vind deze haven een aanfluiting, in de haven is helemaal niets, en bruggen liggen om de haverklap in storing.......


René
onderstuur: je raakt met de voorkant het hek
overstuur: je raakt met de achterkant het hek
pk: hoe hard raak je het hek
koppel: hoe lang neem je het hek mee, nadat je het geraakt hebt
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: weer op pad 2015

Bericht door Marie Christina »

:D
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
RuudMal
Berichten: 1460
Lid geworden op: zo mar 16, 2014 10:48 am
Locatie: Ede

Re: weer op pad 2015

Bericht door RuudMal »

Frank,

Je mag wel zwaaien naar collega watersporters ook al is het druilerig weer. Ik ben je vandaag tegengekomen bij Goor maar geen groet kon er vanaf. Of was je te diep verzonken in de Vaarkaart ?

Veel vaarplezier !

Groet,
Ruud
Ancora Imparo
Gebruikersavatar
popeye
Berichten: 660
Lid geworden op: wo aug 17, 2011 12:57 pm
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: weer op pad 2015

Bericht door popeye »

frank schreef:Warm jongens.. We zjn via Hoogeveen doorgevaren naar Noordse Schut en liggen daar nu op een mooi plekje onder de bomen.
Dan zijn we elkaar ruimschoots "misgevaren" want ik kwam daar op 30-6 langs voor een rondje door Groningen en Drenthe. Maar ook dat overleef je wel weer! :mrgreen:

Groet, Jack.
Gestern standen wir noch am abgrund, heute sind wir schon einen schritt weiter!

http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: weer op pad 2015

Bericht door frank »

RuudMal schreef:Frank,

Je mag wel zwaaien naar collega watersporters ook al is het druilerig weer. Ik ben je vandaag tegengekomen bij Goor maar geen groet kon er vanaf. Of was je te diep verzonken in de Vaarkaart ?


Ruud
Effe denke.. bij Goor? Kwam ik in een slecht humeur terug van een poging om in Almelo te geraken. Heb je niet opgemerkt, was kennelijk met iets anders bezig.
Vanuit Aadorp naar de brug naar Almelo gevaren, daar waren we nog nooit binnen geweest. Maar zoals herman finkers al zei.. 'stoplicht op rood...'
We hebben daar een halfuur aan de palen liggen draaien maar de brugwachter zat met een paar maten uitgebreid aan de koffie en gunde ons geen blik. Ook geen enkel contact mogelijk, telefoon werd niet opgenomen, marifoon staat wel op de kaart maar is er dus niet.. Dus uiteindelijk zijn we maar doorgevaren. En jawel, even later, het zou zelfs ter hoogte van Goor kunnen zijn geweest belde de havenmeester en na wat heen en weer gepraat bood hij zelfs zijn excuses aan.. Wij zijn meteen doorgekart naar Eefde waar we meteen terecht gewezen werden toen we aan die jachtensteiiger wilden afmeren. We moesten daar weg en aan de beroepsvaart kant liggen 'en denkt u er aan.. strikt generatorverbod'
Ik sprak een paar schippers en die waren aan het mopperen over het strenge regime dat daar tegenwoordig heerst. Alles strikt volgens de regeltjes en geen speelruimte meer. Dat had ik al gemerkt toen ik eerder wilde afmeren aan de kade in Hattem. werd ik weggejaagd en moest in een box in de jachthaven waar hele dunne palen staan en de wind die loeide. Ik denk , ik kom hier nooit zonder schade uit..
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: weer op pad 2015

Bericht door frank »

Goed, kan even melden dat ik zojuist ben thuisgekomen na een 6 uur durende tocht vanuit Giesbeek, langs de IJsselkop en rond Pannerden. We liepen vlot door tegen de stroom met ik schat een km of 8 over de grond gemeten. Water was redelijk laag, dat scheelt alweer.
Dan gaan we nu beginnen aan het doorspitten van de berg post van drie maanden. Zag al een paar blauwe enveloppen liggen.. eerst maar eens een koele Grand Cru genieten voor we gaan schrikken.. :(
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Gebruikersavatar
KarelE
Berichten: 2074
Lid geworden op: za dec 22, 2007 7:04 pm
Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda

Re: weer op pad 2015

Bericht door KarelE »

Oost west - thuis best

Zeker met een paar biertjes die herinneringen aan leuke momenten ophalen. Stap voor stap verdwijnen zo de ergernissen naar de achtergrond ;)

Had die grumpy old man ook nog Twindisc keerkoppelingen liggen?
Time's fun when you're having flies Quote van Kermit the frog.
Gebruikersavatar
RuudMal
Berichten: 1460
Lid geworden op: zo mar 16, 2014 10:48 am
Locatie: Ede

Re: weer op pad 2015

Bericht door RuudMal »

Ha Frank,

Op het Twentekanaal heerst naar mijn idee ook een behoorlijk streng regime. Ik vond het leuk om ook eens een scheepspraet collega tegen te komen! :D :|

Het valt mij op , lig nu in Groningen, dat op de vaarweg tussen Erica en Stadskanaal het ook allemaal wat anders loopt met de lichten op de kunstwerken, als ze er al zijn. De brugbediening en vriendelijkheid Van de brugwachters zoals wij die ervaren hebben is uitstekend. Dit liep gesmeerd en diegene die het stuk al eens gevaren hebben weten hoeveel bruggen er zijn. Echt een pluim voor de service gerichtheid op deze kanalen!

Gr ruud
Ancora Imparo
Gebruikersavatar
buggyrene
Berichten: 334
Lid geworden op: wo aug 07, 2013 11:36 am
Locatie: Giethoorn.
Info: LBD: 9,00- 2,85- 0,9
Max H: 2,50
Motor: VW 1.9 SDI
KK: Paragon, reductie 2:1

Re: weer op pad 2015

Bericht door buggyrene »

Vanuit Aadorp naar de brug naar Almelo gevaren, daar waren we nog nooit binnen geweest. Maar zoals herman finkers al zei.. 'stoplicht op rood...'
We hebben daar een halfuur aan de palen liggen draaien maar de brugwachter zat met een paar maten uitgebreid aan de koffie en gunde ons geen blik. Ook geen enkel contact mogelijk, telefoon werd niet opgenomen, marifoon staat wel op de kaart maar is er dus niet.. Dus uiteindelijk zijn we maar doorgevaren. En jawel, even later, het zou zelfs ter hoogte van Goor kunnen zijn geweest belde de havenmeester en na wat heen en weer gepraat bood hij zelfs zijn excuses aan.
Jammer dat je niet ff bij de AWV hebt aangelegd, je kwam er langs, of was je te gefrustreerd?

Rene
onderstuur: je raakt met de voorkant het hek
overstuur: je raakt met de achterkant het hek
pk: hoe hard raak je het hek
koppel: hoe lang neem je het hek mee, nadat je het geraakt hebt
Gebruikersavatar
RuudMal
Berichten: 1460
Lid geworden op: zo mar 16, 2014 10:48 am
Locatie: Ede

Re: weer op pad 2015

Bericht door RuudMal »

Buggyrene,

Ligt jouw boot in gramsbergen? Ik heb afgelopenweek dwars voor het havenkantoor gelegen aldaar. En daar lag ook zo' n scheepje als jij op de foto hebt.

En bij de AWV kan je goed liggen we hebben overnacht aan de buitenkant bij de schommel. Zelfs de jeugd vond het super daar nou dan weet je wel wat daar goed is

Gr ruud
Ancora Imparo
Plaats reactie