weer op pad 2015

Laat ons meegenieten van die mooie vaartocht..

Moderators: sailor wim, frank

Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: weer op pad 2015

Bericht door frank »

Treurig nieuws hoort er ook bij vrienden. Vannacht kreeg een van de katten een soort attaq en verlamd vanaf middenrif. Dierenarts gebeld, buurman hier wakkergemaakt want die had een auto bij de hand. Dan uiteindelijk het arme beest maar laten inslapen. Tragisch maar onvermijdelijk. Zoiets kan je dus ook onderweg gebeuren. We hebben nu een hond en een kat in Frankrijk begraven en nu een kat in Sneek. Zo is het leven. Blijven een dagje in Sneek om bij te komen.
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Gebruikersavatar
KarelE
Berichten: 2074
Lid geworden op: za dec 22, 2007 7:04 pm
Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda

Re: weer op pad 2015

Bericht door KarelE »

Da's jammer om te horen Frank. Sterkte voor jullie beiden.
Laatst gewijzigd door KarelE op za jun 13, 2015 6:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Time's fun when you're having flies Quote van Kermit the frog.
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2661
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: weer op pad 2015

Bericht door sailor wim »

Hoi Frank en Annelies,
Nogmaals sterkte via deze weg.
Gr Gineke en Wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Klaver vier
Berichten: 1289
Lid geworden op: wo okt 31, 2012 5:18 pm
Locatie: Hilversum

Re: weer op pad 2015

Bericht door Klaver vier »

Erg triest als je van beesten houd ,het is uiteindelijk net je kindje.
Veel sterkte.
Gr René ( De Stoere)
Klaver vier
WillemB
Berichten: 493
Lid geworden op: wo jul 10, 2013 10:55 am
Locatie: IJmuiden
Info: Beenhakker kotter "Onze Jan"
Afmetingen: 10.50x3.40
Bouwjaar: 1970
Voortstuwing:Daf 575 108pk

Mijn project
viewtopic.php?f=7&t=1453

Re: weer op pad 2015

Bericht door WillemB »

Heel veel sterkte,Frank en Annelies!
Beter een anker kwijt dan het schip.
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: weer op pad 2015

Bericht door frank »

Tumult in Sneek

Terug aan de kade aan de wijk 't eiland in Sneek trekken we de beste fles uit onze wijnkelder open en na nog een greep in de medicijnkast slapen we als blokken tot de volgende dag negen uur. Wakker geworden door rumoer op de wal klim ik de kooi uit en stap aan dek om meteen te constateren dat ik geen walstroom meer heb. meer nog, ik heb geen stekker meer en ik sta een beetje verdwaasd te kijken naar het afgesneden eindje van mijn peperdure stroomkabel. Dikke 3x2,5 volrubberkabel waar ik op kon lassen zonder te veel spanningsverlies. Van de 50 meter is ruim de helft verdwenen. Dat is een dure teenslag in Sneek, ondanks dat ik de toeristenbelasting heb betaald.:-<<

Dan loopt iedereen te hoop en alle boten langs de hele kade zijn vannacht van hun koperdraadje ontdaan. Iedereen woedend in verschillende talen want er zijn huurboten bij met duitsers, spanjaarden en engelsen. Wat te doen? "bel de politie" roept een vrouw dus ik ga aan de slag om dat nieuwe bureaucratische bolwerk wat tegenwoordig na de natuurlijk mislukte reorganisatie 'landelijke politiedienst' schijnt te heten.
Dat 0900 nummer levert na wat gevogel contact op met een verweg centrale meldkamer waar ze even moeten nadenken waar Sneek eigenlijk ligt. Na diverse pogingen om uit te leggen waar de boten liggen en hoe die kade heet geef ik het maar op. Geen lokale kennis aanwezig dus.. Hoe kan een lokale agent in Zoutkamp nou weten waar de Pampuskade in Sneek ligt. "Wij sturen iemand langs.." is het laatste wat ik er nog uit krijg.

De gemoederen zijn nogal verhit op de kade en dan komt een havenpief in uniform langs. Hij heeft uitgebreid gesproken met de politie en heeft voor ons eindelijk de verlossende boodschap. "er komt niemand langs " zegt hij, "u wordt allemaal vriendelijk verzocht via internet aangifte te doen" ..... Dat is natuurlijk onzin want wie gaat daar aan beginnen als je onderweg bent, geen fatsoenlijk internet hebt, een boot gehuurd hebt of alleen Engels of Spaans spreekt?? Dus geen aangifte, wij varen ook maar door, een nieuwe kabel is goedkoper dan al die digitale ergernis.

Kijk, en dan je het nut van die te dure en te mislukte reorganisatie bij de blauwe petten. Het blijkt dat de criminaliteit in Sneek dus drastisch gedaald is want er zijn veeel minder aangiftes dan vroeger, mooi meegenomen toch? Opa Opstelten kan tevreden zijn.

Nu eerst maar een eurostekker uit het magazijn opdiepen om de rest van de kabelhaspel nog te kunnen gebruiken, van de winter maar eens op internet nieuwe dikke kabel gaan zoeken.
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Gebruikersavatar
KarelE
Berichten: 2074
Lid geworden op: za dec 22, 2007 7:04 pm
Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda

Re: weer op pad 2015

Bericht door KarelE »

Time's fun when you're having flies Quote van Kermit the frog.
Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 293
Lid geworden op: do nov 22, 2007 7:01 am
Locatie: Tienen(B)

Re: weer op pad 2015

Bericht door Dirk »

dat is allemaal niet zo fraai zeg !
en dan die kabels :
hier in Belgie is het zo sinds enkele jaren dat de oud-ijzerhandelaren waar de gestolen kabels terecht komen de identiteit van de aanbieders moeten noteren...voorheen kon iedereen daar gewoon een hoopje kabels neerkwakken en cash inkasseren.
maar of dat ook effectief de diefstallen in kabels heeft verminderd durf ik te betwijfelen..
groetjes, Dirk
Gebruikersavatar
walvis
Berichten: 505
Lid geworden op: wo nov 21, 2007 2:23 pm
Locatie: velsen noord
Contacteer:

Re: weer op pad 2015

Bericht door walvis »

Hoi Frank,

Wat is je route, misschien komen we elkaar tegen.

Geert.
MdB
Berichten: 60
Lid geworden op: za dec 29, 2007 9:33 pm
Contacteer:

Re: weer op pad 2015

Bericht door MdB »

Frank,

Je was blijkbaar niet op de hoogte, maar Sud West Friesland heeft een ontheffing van toeristen belasting voor Schepen met een pas van het Register van de Federatie sinds 2014.
Geldt dus ook in Sneek en Bolsward en Workum en Woudsend
till next time
MdeBoer
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: weer op pad 2015

Bericht door frank »

Inderdaad Martin, wist ik niet van die toeristenbelasting. Leuk initiatief, wij brengen per slot" cultuur ende vermaek"naar het volk...
Alhoewel 'vermaak', wij verbazen ons iedere dag weer over de capriolen die het varend volkje in die varende torenflats uithalen om aan de wal te komen en dan middels een breiwerkje hun gehuurde home vast te leggen. Het barst er van die bakken, acht mannen, acht petten en acht kratten Beck's bier.
Ze hebben ook geen roer meer op die boten volgens mij alleen een joystick voor de boeg- en hekschroef waarmee ze door de bruggen sturen.
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: weer op pad 2015

Bericht door frank »

Geert, ook weer onderweg en in deze buurt?
Wij volgen de rustige route Meppel-Zutphen, hebben nog ruim de tijd en blijven overal een paar dagen liggen. De rest van het jaar thuis is nog lang genoeg...
Morgen in Ossenzijl, weer was, is en blijft klote en de kachel is bijna iedere dag aan. Vannacht weer nachtvorst aangegeven...
En dan die wind iedere dag.. het giert en rammelt langs de luiken, buldert de hele dag langs je kop, erg vermoeiend. Dus geen Groningen en zo, met dit weer wil je niet in Zoutkamp gevonden worden.
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: weer op pad 2015

Bericht door frank »

Ja, mooi plaatje in Ossenzijl, het kommetje bij de brug. Nog vrij lege terrasjes en zo want nog geen weer.

Afbeelding

Is wel leuk als je aan het water naast de brug je gebakken zeebaars zit te eten en die koekbakkers stuiteren door die versmalling.. Echt genieten van het geklungel van die huurders en dat mag allemaal zomaar zonder vaarbewijs. Daar adverteren ze ook mee over de grens, 'ohne Fahrschein' en dan 14 meter en 99 cm lang dus binnen de wet toch? Passen zoals gezegd precies 8 kerels op 'mit zutaten' , jeweetwel.
Is interessant gebied daar om te fietsen, de Weerribben, Kalenberg en omgeving. Ik durfde niet door de Kalenberger gracht en lig nu in het kanaal naar Steenwijk. De wind buldert als iedere dag weer langs je kop, nu uit Noordwest en je moet de deur goed vasthouden anders waait die spontaan uit de sponning. Morgen maar voor een paar dagen naar Meppel. Water en stroom voor het huishouden
Is ook een heel gezellige stad trouwens en we liggen er graag.
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Gebruikersavatar
walvis
Berichten: 505
Lid geworden op: wo nov 21, 2007 2:23 pm
Locatie: velsen noord
Contacteer:

Re: weer op pad 2015

Bericht door walvis »

Oke frank
wij zijn ook al 6 weken opstap,liggen nu in zutphen in de houthaven bij historische haven.
Ligt hier uitstekend en op de fiets maar 5 min. van het centrum af.
gaan van hier uit naar twente kanaal kom jullie dus niet tegen
geert
MdB
Berichten: 60
Lid geworden op: za dec 29, 2007 9:33 pm
Contacteer:

Re: weer op pad 2015

Bericht door MdB »

Geert,
Je weet toch wel dat Almelo is afgelast?
till next time
MdeBoer
Plaats reactie