Vaarplan in duigen

Laat ons meegenieten van die mooie vaartocht..

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Vaarplan in duigen

Bericht door frank »

Tja, soms ben je afhankelijk van de dingen die om je heen gebeuren en die je soms liever voorbij zag gaan..

Mijn plan was maandag vertrekken voor twee maanden. Dat gaat dus niet lukken.
Ik lig bij de werf al vele jaren en nooit wat gedonder gehad daar.
Sinds een maand of zo ligt er een sloopwaardig voormalig bunkerstation voor me en daar komt natuurlijk gedonder van.
Dat soort schepen werken als een magneet op de verkeerde mensen en die slopen en jatten alles wat van hun gading is.
Mijn boot lag er dus vlakbij en ik ben ook de klos. Met bruut geweld hebben ze de complete bel standaard inclusief scheepsbel uit de opbouw gewrikt.
De bouten zijn dwars door de staalpaat getrokken! Niet te geloven. Dan nog even mijn heklicht uit de vatting en de draad doorsnijden en dat dacht ik was het wel zo'n beetje.
Maar niet heus dus. Ik zag plots dat ik flinke kopschade had en mijn tentframe voorop helemaal in de kreukels en de nodige verfschade etc
Dus naar de bedrijven aan de andere kant van de haven en vragen naar beelden van webcams en zo.
Blijkt dus dat die klootzakken dat bunkerschip hadden losgegeooid en die werd de volgende ochtend gevonden, dwars in de haven, met zijn hoge kont op mijn kop met alle gevolgen van dien. Moest een duwboot gebeld worden om die bak weer af te meren.
Ik ben dus wel een paar dagen bezig om de zaak weer in orde te krijgen, ik kan met deze warmte niet varen zonder tent. Ik vind barbeque wel leuk maar dan buiten aan dek en niet in de roef.

Op de foto smorgens gemaakt ligt dat bunkerschip dwars in de haven en in de cirkel zie je net vaag mijn witte mastje in de verdrukking.

Afbeelding
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2661
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: Vaarplan in duigen

Bericht door sailor wim »

Ggrrrr Frank.
Dat is balen stelletje schoften lekker een lolletje met een niet te overzien gevolg.
Ik hoop dat EOC een beetje over de brug komt en dat jullie snel weer kunnen varen .
Gr Wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Arrejoan
Berichten: 598
Lid geworden op: vr mei 22, 2015 6:43 pm
Info: Bouwjaar+/- 1940. Ze heet TADI 3. ooit een werkschip-werfsleper 12x3x1,2 mtr DAF 475 85pk (1963)

Re: Vaarplan in duigen

Bericht door Arrejoan »

Dat is balen Frank, en dat allemaal omdat er schijnbaar bijna niemand meer met zijn handen van andermans zaken af kan blijven :evil:
Ook van mij het beste gewenst en ik hoop dat je snel weer vaarklaar bent.
groet Ad
mijn schip is als een gat in het water , waar ik al mijn geld ingooi :(
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Vaarplan in duigen

Bericht door Marie Christina »

En waarschijnlijk denken de daders nu: oeps, dat was nu ook weer niet de bedoeling.
(Hoop ik dan toch. )
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Roadrunner
Berichten: 29
Lid geworden op: di aug 01, 2017 10:48 am
Locatie: Mol (B)
Info: Princess 9.30 - 3.05 - D3-140 PK

Re: Vaarplan in duigen

Bericht door Roadrunner »

Dat is aardig tegenvallen.
Hoop dat je de schade kan verhalen (verzekering ?) maar dit maakt natuurlijk alles niet goed.
Het meest jammerlijke is dat je vakantie & reisplannen kunt vergeten ?
Jammer dat er steeds mensen rondlopen die het voor een ander aardig kunnen verpesten.
We leven met je mee, in de hoop dat het je leed enigermate kan verzachten..
succes,
RO
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1931
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: Vaarplan in duigen

Bericht door paure nesci »

Ik had die bunkerbuurman al zien liggen ja, en vermoedde al dat je daar niet blij mee zou zijn,
dat dit het gevolg zou zijn kon niemand bevroeten..... godnondeju was dan ook mijn eerste gedachte....
succes met de schadeafhandeling, ik kom straks wel ff langszij voor n babbeltje....
gr Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: Vaarplan in duigen

Bericht door frank »

Is wat Do,
Weet je nog een paar jaar geleden dat restaurantschip achter in de haven? Helemaal leeggeroofd tot de laatste draad koper en dan de fik er in.
Nou, dan weet je hoe Piet van de olieterminal zich voelt als die snavonds naar bed gaat. Ze hebben nu dat bunker-sloop-schip losgegooid, maar evengoed had ook de fik er nog in gegaan en dan is het echt een rampenplan.

Ik sprak mijn vrienden bij de KLPD al en die weten best wel wat er zo op het water speelt. Zo'n half gesloopte verlaten schuit trekt als een magneet de verkeerde mensen aan. Die zoeken alles wat bruikbaar of verkoopbaar is en als je geluk hebt blijft het daarbij.
Nu hebben ze dus uit balloorigheid die schuit losgegooid met als gevolg een geblokkeerde haven en en Piet van de olieterminal was al opgelucht dat zijn leidingen niet beschadigd waren want dat zou volgens hem een milieuramp zijn geworden.

Goed, maar daar schiet ik niks mee op natuurlijk. Dus als ik terug ben van de reis maar een webcam monteren die bij beweging plaatjes stuurt, meer kun je niet doen. Ben al druk bezig de schade te herstellen en onderweg komt de verf wel weer.
En dan de verzekering. Hoe goed de EOC ook is er zit een probleempje. Ik heb te maken met een eigen risico en dit zijn twee voorvallen.
Eerst de diefstal aan boord en vervolgens de 'aandrijving' met een drijvend voorwerp. Dat betekent dus twee maal toepassing van eigen risico.
Dan heeft het geen enkele zin om een schademelding in te dienen.

Dus, hoe aardig de EOC ook is, er zijn regeltjes dus ik ga niet claimen en los het onderhands wel op. Bovendien is er nog wat anders aan de hand wat me tegenhoud de schade te claimen, ik weet intussen de achtergrond van een en ander en het zou in mijn nadeel kunnen werken als ik dieper in de zaak duik als u begrijp wat ik bedoel....
Zoals mijn contacten wel eens zeggen, je kunt misschien een slag winnen maar de oorlog verliezen.

Dus, handen uit de mouwen, ik hoop woensdag aan boord te gaan en donderdag te vertrekken. De eerste stop is dan Wijk bij Duurstede en daar hebben ze een lekker bier weet ik nog van vorig jaar.
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1931
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: Vaarplan in duigen

Bericht door paure nesci »

Dorrestad is een leuke eerste stopplaats !
Gezellig haventje met toffe havenmeester !
Gr Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Klaver vier
Berichten: 1289
Lid geworden op: wo okt 31, 2012 5:18 pm
Locatie: Hilversum

Re: Vaarplan in duigen

Bericht door Klaver vier »

Frank ga maar lekker genieten en vergeet het zo snel mogelijk,de wereld wordt steeds verroter,ik heb vanmorgen 1,5 uur op het bureau gezeten om aangiften te doen,dertien facturen van mij zijn onderschept en vervalst.
Een ander probeert ons geld dus te innen,gelukkig hebben klanten het in de gaten gehad en op de goede faktuur betaald en er waren er die geretoneerd waren.
Wij hebben nog niet veel strop maar alleen al het gezeik wat je er van hebt
Beetje of topic,maar het zit mij erg hoog,en heeft ons weekend lekker verpest
Gr René( klaver vier)
Klaver vier
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Vaarplan in duigen

Bericht door Marie Christina »

Wát een k@*#tenzooi allemaal zeg.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1931
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: Vaarplan in duigen

Bericht door paure nesci »

tsja, het had natuurlijk allemaal veel erger af kunnen lopen, gelukkig is je dat bespaard gebleven.
en dat zo'n wrak stropers aantrekt moge duidelijk zijn, wat doet dat ding daar eigenlijk vroeg ik me af , wie parkeert die zooi daar ??
al met al wensen we je toch een fijne vakantie !
gr Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Roadrunner
Berichten: 29
Lid geworden op: di aug 01, 2017 10:48 am
Locatie: Mol (B)
Info: Princess 9.30 - 3.05 - D3-140 PK

Re: Vaarplan in duigen

Bericht door Roadrunner »

Frank,

Blijkbaar heb je het ergste al aanvaard en kun je je er goed boven zetten (moet misschien ook wel).
Dit is volgens mij wel de juiste instelling.
Veel plezier alsnog van je vakantietrip en komt je ooit in onze buurt (Kempen/Vlaanderen) laat het dan tijdig weten en dan hebben we nog wel een extra lekker biertje staan.
succes
RO
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2085
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: Vaarplan in duigen

Bericht door quichot »

frank schreef: Bovendien is er nog wat anders aan de hand wat me tegenhoud de schade te claimen, ik weet intussen de achtergrond van een en ander en het zou in mijn nadeel kunnen werken als ik dieper in de zaak duik als u begrijp wat ik bedoel....
U spreekt in raadselen.
In de Oranjetijd werd mijn inbraakschade zonder morren vergoed, en bij de schroefschade in 2012 bedroeg mijn eigen risico 50 euro. In verhouding tot de schade een schijntje. De premie ging ook niet omhoog ofzo.
Nu ben ik vanuit de oude tijd nog steeds lid van de coöperatieve vereniging, dus geen klant van de maarschappij. Misschien heeft dat ermee te maken.
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Plaats reactie