waterhoogte Gelderse IJssel

Laat ons meegenieten van die mooie vaartocht..

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2090
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

waterhoogte Gelderse IJssel

Bericht door quichot »

Er staat begin april een reisje in de planning naar onder andere Deventer. Maar daar moet ik wel aan de houten buitenkade kunnen liggen. Nu geeft RWS wel waterhoogten op voor de IJssel bij Deventer, maar die zeggen niks over eh.. nou ja, de waterhoogte! Weet iemand wat daar het normale zomerpeil is? Dan kan ik onderweg aan de opgegeven waterhoogte zien of, en hoeveel het daarboven staat.
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Gebruikersavatar
Handige Harrie
Berichten: 296
Lid geworden op: do dec 04, 2014 12:41 pm
Contacteer:

Re: waterhoogte Gelderse IJssel

Bericht door Handige Harrie »

Pfff zomerpeil en winterpeil, Daar doet de Geldersche IJssel niet echt aan. Hoogstens een bereik van een paar meter wat als "normaal" gezien wordt.

Als ik zelf zo kijk zitten we nu aan de hoge kant van de waterstand. Trek er nog een half metertje van af en je zit redelijk voor deze tijd van het jaar. Kade bij Deventer lijkt ook al vrij te zijn.
Alles past met een hamer. Zoniet, grotere hamer pakken
wrotter
Berichten: 622
Lid geworden op: vr jul 03, 2015 2:04 pm

Re: waterhoogte Gelderse IJssel

Bericht door wrotter »

sorry maar heel eerlijk gezegd heb ik mij vroeger daar nooit druk om gemaakt zowel Deventer als Zutphen wij meerde gewoon af als er plek was wij konden eigenlijk overal liggen behalve in de jacht haven in Zutphen in Deventer kwam het voor als alles vol lag dar wij beneden de brug afmeerde aan de palen maar ja zeer hoge muur dus met ladders weken je mocht er toen niet blijven liggen maar aan het lage walletje lig je prima als het kan soms veel jachten soms een charter schip en gereserveerde plekken voor passagiers scheepjes .
dus is het handig even de havendienst voor af te bellen .
de hoogte op het lage walletje tja voor ons bij normaal water konden we zo van boord (luxe motor ).
trouwens in Zutphen was de kade een heel stuk hoger wij hadden daar de loopplank op het roefdek liggen naar de wal en liep een stukje omhoog .
verder vond ik het vaak flink stuiteren vaak vliegen ze er fiks hard langs en zoals ja misschien wel weet is tegenwoordig afstoppen geen optie meer voor grote schepen zeker niet voor jachten helaas .
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2090
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: waterhoogte Gelderse IJssel

Bericht door quichot »

Voor de beroepsvaart zijn er beneden de buitenkade aan sb hoge vloedpalen met trapjes. Daar maakt het niet uit hoe hoog het water staat.
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2090
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: waterhoogte Gelderse IJssel

Bericht door quichot »

Handige Harrie schreef: di mar 19, 2024 5:03 pm Pfff zomerpeil en winterpeil, Daar doet de Geldersche IJssel niet echt aan. Hoogstens een bereik van een paar meter wat als "normaal" gezien wordt.

Als ik zelf zo kijk zitten we nu aan de hoge kant van de waterstand. Trek er nog een half metertje van af en je zit redelijk voor deze tijd van het jaar. Kade bij Deventer lijkt ook al vrij te zijn.
Zo heet dat officieel inderdaad niet, maar zomers kun je vrijwel altijd wel aan de buitenkade vastmaken. Inmiddels weet ik dat de waterhoogte als opgegeven door RWS dan zo rond de 3,70m schommelt.
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Plaats reactie