Vaarplan 2016
Moderators: sailor wim, frank
- quichot
- Berichten: 2090
- Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
- Locatie: Amsterdam
- Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639
Re: Vaarplan 2016
Met het Aria van Bach eronder worden zelfs clipjes van Charleroi nog iddylisch!
Maar zonder dollen: een prachtige omgeving.
Maar zonder dollen: een prachtige omgeving.
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Met schippersgroet,
Guido
- sailor wim
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
- Locatie: Den Haag
Re: Vaarplan 2016
Hoi,
Ergens in dit topic hebben wij het over de afstand bediening gehad, nu vind Gineke de foto daarover.
Gr Wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
- quichot
- Berichten: 2090
- Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
- Locatie: Amsterdam
- Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639
Re: Vaarplan 2016
En het mooie is: meestal doen ze het!
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Met schippersgroet,
Guido
- frank
- Site Admin
- Berichten: 803
- Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
- Locatie: Cuijk (nb)
- Contacteer:
Re: Vaarplan 2016
Dat was vroeger wel anders!quichot schreef:En het mooie is: meestal doen ze het!
Eerst de beruchte "perche horizontal" , dat uit de sluiswand uitstekende stuk pijp wat je met je pikhaak moest omdrukken wilde de sluis je 'zien'..
Dat werd dan weer gevolgd door een radaroog op een paal die beweging van ene object moest vaststellen en wat tot veel storingen en ellende leidde..
Ik herinner me nog een sluis waar dat ding niet werkte en met veel moeite aan de kant aan een boom vastgeknoopt, op het talud geklommen via een autoband en dan naar de sluis gelopen met de bedoeling via dat telefoonkastje de "depanneerploeg" te waarschuwen. helaas hing er toen plots een grote herdershond met zijn bijtspijkers in mijn bil
Dan had je hier en daar nog de verticaal hangende draaislangen, ook al zo'n mooi succes, uitkijken voor je stuurhuisramen en zo.
Toen kwam plots de digitale wereld het kanaal op en kregen een kastje mee, zoiets als de eerste gsm handy, model 'koelkast'
Jaja, de vooruitgang, en de vriendelijke en even behulpzame sluiswachters zijn weggesaneerd...
gr FRank
\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
- quichot
- Berichten: 2090
- Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
- Locatie: Amsterdam
- Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639
Re: Vaarplan 2016
Het is de jaren 70 nog een lange tijd een zeer gewild bijbaantje geweest voor studenten. Nu staan de vaak prachtige huisjes er leeg en vervallen bij. Het heeft ons verbaasd dat de VNF ze niet te koop aanbiedt. Gevonden geld leek ons. Én nog een beetje sociale controle rond de sluis op de koop toe.
Overigens heb ik nergens langer dan 20 minuten hoeven wachten op een mobiele equipe als er een storing was, en die jongens waren doorgaans ook heel vriendelijk.
Dat klauterverhaal herken ik maar al te goed! Alleen had ik het geluk dat er geen herder in de buurt was.
Overigens heb ik nergens langer dan 20 minuten hoeven wachten op een mobiele equipe als er een storing was, en die jongens waren doorgaans ook heel vriendelijk.
Dat klauterverhaal herken ik maar al te goed! Alleen had ik het geluk dat er geen herder in de buurt was.
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Met schippersgroet,
Guido
Re: Vaarplan 2016
Dat levert in ieder geval geen saaie vaarverslagen op!frank schreef:Dat was vroeger wel anders!quichot schreef:En het mooie is: meestal doen ze het!
Eerst de beruchte "perche horizontal" , dat uit de sluiswand uitstekende stuk pijp wat je met je pikhaak moest omdrukken wilde de sluis je 'zien'..
Dat werd dan weer gevolgd door een radaroog op een paal die beweging van ene object moest vaststellen en wat tot veel storingen en ellende leidde..
Ik herinner me nog een sluis waar dat ding niet werkte en met veel moeite aan de kant aan een boom vastgeknoopt, op het talud geklommen via een autoband en dan naar de sluis gelopen met de bedoeling via dat telefoonkastje de "depanneerploeg" te waarschuwen. helaas hing er toen plots een grote herdershond met zijn bijtspijkers in mijn bil
Dan had je hier en daar nog de verticaal hangende draaislangen, ook al zo'n mooi succes, uitkijken voor je stuurhuisramen en zo.
Toen kwam plots de digitale wereld het kanaal op en kregen een kastje mee, zoiets als de eerste gsm handy, model 'koelkast'
Jaja, de vooruitgang, en de vriendelijke en even behulpzame sluiswachters zijn weggesaneerd...
Groet, Jack.
Gestern standen wir noch am abgrund, heute sind wir schon einen schritt weiter!
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Re: Vaarplan 2016
ik weet dat we nog eens een aantal sluizen gesukkeld hebben met dat oog in Frankrijk, die sluizen 'zagen' ons sleepbootje helemaal niet . Tot we op het idee kwamen om de gordijntjes van de roef en een stuurhutdeur dicht te doen. Toen werkte het wel ! Dat oog kreeg tussendoor contact en daardoor was de tijd dat ie iets zag te kort ...
;-D
groetjes, Dirk
;-D
groetjes, Dirk
Re: Vaarplan 2016
Het is ons met regelmaat gebeurt dat het raderoog ons niet zag en de deur niet open of dicht ging. Ja dan was er maar een oplossing, van de boot af, vraag soms niet hoe, en en puts aan het touw voor het oog laten zakken. Alles weer in het werk en schutten maar. Vraag je me heel eerlijk, ik vond en vind het best mooi, hoe vervelend op dat moment ook. Anders hebben we toch niets om te vertellen bij het haardvuur in de kantine onder begeleiding van een heerlijke herfstbok of mooie glanzende diepdonkere dubbele.
Groet, Jo
Groet, Jo