Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis 20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte) 58 ton laadvermogen 40 ton waterverplaatsing DAF DD575 1964 reg.nr varend erfgoed 2639
Bedoel je daarmee dus niet alleen op de hak, maar over de hele romp?
Tja Evert, ik kan niet veel meer zeggen dan dat ik het niet weet. Ik voer begin deze eeuw een paar keer samen met de Saeftinghe van mijn zwager door soortgelijke kanaaltjes in Noord-Frankrijk. De oude RP10. www.dienstvaartuig.nl/politie/historie/saeftinghe.html
Stak dacht ik bijna 1,90. Was eigenlijk nooit een probleem. Soms ging ik als eerste tegen de wal, en kwam hij langszij. Soms drukte hij alleen z'n kop tegen de wal en moest de loopplank eraan te pas komen.
Het is meestal alleen een dikke laag halfvloeibare slik die je loswoelt.
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Inderdaad met het hele schip. De Fleur is volledig in twee verdiepingen opgebouwd. De wateren waar we meestal varen is allemaal geen probleem. Alleen moeten we dit jaar een keer via Lille omdat er op de Schelde vlak voor Canal Saint quentin een sluis gestremd is. Daarom was ik benieuwd naar deze mooie plek
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis 20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte) 58 ton laadvermogen 40 ton waterverplaatsing DAF DD575 1964 reg.nr varend erfgoed 2639
Mijn inschatting is dat 1,60 wel zal lukken. In het midden zeker. Er lag in mei echt een dikke luxemotor achter me. Langs de oevers zal je wat modder omwoelen bij het afmeren. Er ligt een vaste voetgangsersbrug met een kruiphoogte van 4,5 a 5 mtr. Daar moet je wel onderdoor kunnen om er te komen.
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido