Heeft een bootverzekering wel nut?

Hier kun je alles andere kwijt..

Moderators: sailor wim, frank

Klaver vier

Re: Heeft een bootverzekering wel nut?

Bericht door Klaver vier » di sep 03, 2019 12:09 pm

Ik kan er met mijn simpele verstand ook niet bij,dan heeft die veiligheid ook geen enkele zin,of die zit op een plek waar die niet kan werken,maar dat zou heel gek zijn
Ik heb wel eens een uit elkaar gekapte boiler gezien maar daar zat de veiligheid aan de verkeerde kant van de terugslagklep,dan drukt uitzettend water alles kapot.
Ik blijf het een gek verhaal vinden, een geitijzeren tank klapt niet zomaar
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier

Gerard
Info: Woon op en vaar sinds 2006 met de historische (1904) Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor", die beschikt over een "Varend monument"-status.

Bericht door Gerard » do sep 05, 2019 3:03 am

Klaver vier schreef:
di sep 03, 2019 12:09 pm
Ik kan er met mijn simpele verstand ook niet bij,dan heeft die veiligheid ook geen enkele zin,of die zit op een plek waar die niet kan werken,maar dat zou heel gek zijn.
Yep. Gezien het een originele constructie is van GM.
Ik blijf het een gek verhaal vinden, een geitijzeren tank klapt niet zomaar.
Helemaal mee eens. Ik hoop op een dag van iemand een redelijk logische verklaring te krijgen. Wat mij naderhand stoorde, was dat de zgn. "expert" van EOC als verklaring "achterstallig onderhoud" aangaf, i.p.v. ruiterlijk te erkennen, dat hij er geen verklaring voor kon vinden. Dan had mogelijk EOC wel uitgekeerd. Maar ja, zo'n "expert" wordt door EOC betaald en wiens brood men eet, wiens wens men vervullen wil.
Gerard van Katwijk
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"

Marie Christina

Bericht door Marie Christina » wo okt 23, 2019 4:19 pm

Na het vergelijken van 5 offertes denk ik dat het de verzekering van de ANWB gaat worden.

Zojuist nog gebeld door een uiterst vroiendelijke mevroi miet ain Duitsch accjent van Eerdmans, maar die maatschappij wordt het in elk geval niet.
Duurder en minder dekking.
Nog 4 over kandidaten over:

FBTO
Univé
ANWB
Blijven bij EOC

Decisions, decisions.
Mijn Schipperse wil dat ik altijd mijn eigen mening vorm. :|

Plaats reactie