Steiger schoonmaken

Alles wat in de machinekamer draait en andere techniek.

Moderators: sailor wim, frank

Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4838
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Steiger schoonmaken

Bericht door Marie Christina »

Afgezien van de verkeerde woordkeuze, vraagje: het klopt dus wel dat alg chloor juist lekker vindt?
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
misterlister
Berichten: 24
Lid geworden op: za apr 28, 2012 10:56 am

Re: Steiger schoonmaken

Bericht door misterlister »

Nee hoor, de werking van chloor in zwembaden berust juist op het bestrijden van kleine plantjes en beestjes. En algen zijn kleine plantjes. Het klopt trouwens ook dat zink een afwerende werking heeft, weet niet precies waarom, maar mn dakgoten blijven ook altijd netjes onder de bomen, terwijl de golfplaten daar wel volop onder de alg zitten. Ook in de landbouw waren de eerste schimmelbestrijders overigens metaalverbindingen, koper, zink en mangaan.

Grt, Theo
Waar een wil is, is een weg, en waar geen weg is, is altijd nog water...
dconel
Berichten: 472
Lid geworden op: ma mei 11, 2009 10:23 pm
Locatie: Hank
Contacteer:

Re: Steiger schoonmaken

Bericht door dconel »

Een hoop met tips, wauw! Ik heb vanochtend om 06:00 de steiger ingespoten met natuurazijn en morgen gaan we schrobben. Ben benieuwd :D
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
En 'dat gaat niet' bestaat niet
edje
Berichten: 465
Lid geworden op: di mei 10, 2011 10:15 pm

Re: Steiger schoonmaken

Bericht door edje »

Puimsteen..... ben bang dat ons dek niet echt meer te redden valt met puimsteen. In het voorjaar als het weet een beetje mee werkt wil, ik het dek eens goed schrobben en ook de naden goed schoonmaken. Als dit gebeurd is goed laten drogen en dan opnieuw vullen met hennep en afkitten met sika flex. Maar dat staat of valt met de welwillendheid van meneer sika flex of diens concurent. Tube van die kit is vrij prijzig dus zonder sponsoring geen net dek vrees ik. Maar goed, we dwalen te veel af.
Plaats reactie