Een kraan tussen de bypass lijkt mij ook wel een goede oplossing.
De leiding op de keerkoppeling is maar een 12 mm leiding (uit mijn hoofd) en heeft dan ook te weinig doorlaat.
Ik denk dat het koelpijpen worden, dit is een stuk makkelijker te maken als goten.
Maar dit is nog niet helemaal zeker, goten hebben ook wel weer voordelen.
Motorinbouw in opduwer/ Informatie Lister JP3
Moderators: sailor wim, frank
Re: Motorinbouw in opduwer
Nog een paar vragen over de Lister JP3.
Er zijn uitvoeringen die max 1000 toeren maken of max 1200 bij mijn weten.
Maar het typeplaatje is er bij ons af, zijn er hierin bepaalde verschillen zodat je kan zien welk type het is?
En welk type olie kan er het beste in? Bijvoorbeeld gewoon 15w-40 of toch de ouderwetsere sae30 olie?
Hij is momenteel van binnen helemaal schoon.
Ook is hij uitgevoerd met Listard chroomgeharde cilindervoeringen. ( mocht dit van belang zijn bij de keuze)
Alvast bedankt!
Er zijn uitvoeringen die max 1000 toeren maken of max 1200 bij mijn weten.
Maar het typeplaatje is er bij ons af, zijn er hierin bepaalde verschillen zodat je kan zien welk type het is?
En welk type olie kan er het beste in? Bijvoorbeeld gewoon 15w-40 of toch de ouderwetsere sae30 olie?
Hij is momenteel van binnen helemaal schoon.
Ook is hij uitgevoerd met Listard chroomgeharde cilindervoeringen. ( mocht dit van belang zijn bij de keuze)
Alvast bedankt!
- juhroen
- Berichten: 44
- Lid geworden op: do jan 10, 2008 2:06 pm
- Locatie: Oude Wetering
- Info: Swift 3, Motorboot, 24,60 l, 4.52 b, Brandmerk: 584 B Leid 1928, Bouwjaar: 1925, Bouwwerf: de Dageraad, Bouwnummer: 367,
R.V.E. 9, Vastmaakboot, 7.00 l, 2.30 b, 1.00 d, 0.90 h. Vaargebied: A,B,C,D. Bouwjaar: 1966 Bouwwerf: Fa. J. Schlieker Meetnummer: R33891N Motor: Samofa 2S108 Motornr: 5948 20pk 1000 toeren Koppeling: Rijsdijk 1:1.
Re: Motorinbouw in opduwer/ Informatie Lister JP3
Ha GerritZ,
Het toerental had te maken met de functie die de motor had.
Misschien kan je aan de diameter van je vliegwiel terug leiden waarvoor die gebouwd was.
http://www.oldengine.org/members/diesel ... P1data.htm
Het toerental had te maken met de functie die de motor had.
Misschien kan je aan de diameter van je vliegwiel terug leiden waarvoor die gebouwd was.
http://www.oldengine.org/members/diesel ... P1data.htm
Re: Motorinbouw in opduwer/ Informatie Lister JP3
Okee, er zit het grote vliegwiel op. Volgens de gegevens dus tot 1000 toeren.
Maar hij kan ook gewoon 1200 draaien neem ik aan?
Zijn er nog mensen die wat weten over het type smeerolie?
Maar hij kan ook gewoon 1200 draaien neem ik aan?
Zijn er nog mensen die wat weten over het type smeerolie?