2 vragen/problemen : Dieselbacterie en Lucht

Alles wat in de machinekamer draait en andere techniek.

Moderators: sailor wim, frank

edje
Berichten: 465
Lid geworden op: di mei 10, 2011 10:15 pm

Re: 2 vragen/problemen : Dieselbacterie en Lucht

Bericht door edje »

Dat lucht probleem in de brstf heb ik onlangs ook mee gemaakt. controleer eens de afdichtings ringen van de brstf filters. vaak worden de elementen wel vervangen en de ringen laat men zitten.
dconel
Berichten: 472
Lid geworden op: ma mei 11, 2009 10:23 pm
Locatie: Hank
Contacteer:

Re: 2 vragen/problemen : Dieselbacterie en Lucht

Bericht door dconel »

Frawo schreef:beste allemaal,
Ik heb als sloep bezitter ook bacterie probleem meegemaakt. Heb het als microbioloog in het lab in avonduren onderzocht en diverse testen gedaan met verkrijgbare artikelen.
Als je een mail stuur naar frank.wouters ad gmail.com stuur ik je het artikel per mail toe.
Het artikel geeft duidelijke uitleg van het bacterieprobleem in de diesel, hoe waarom en wat er aan te doen is

groet

Frank
Bekijk alle berichten Frawo eens. Google zijn nickname eens.. Hij doet het subtiel, maar in mijn ogen is het spam. De ene keer is hij beroepsschipper, de andere keer sloepeigenaar. Maar het enige dat hem waarschijnlijk interesseert is omzet van GBIJT.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
En 'dat gaat niet' bestaat niet
Gebruikersavatar
juhroen
Berichten: 44
Lid geworden op: do jan 10, 2008 2:06 pm
Locatie: Oude Wetering
Info: Swift 3, Motorboot, 24,60 l, 4.52 b, Brandmerk: 584 B Leid 1928, Bouwjaar: 1925, Bouwwerf: de Dageraad, Bouwnummer: 367,

R.V.E. 9, Vastmaakboot, 7.00 l, 2.30 b, 1.00 d, 0.90 h. Vaargebied: A,B,C,D. Bouwjaar: 1966 Bouwwerf: Fa. J. Schlieker Meetnummer: R33891N Motor: Samofa 2S108 Motornr: 5948 20pk 1000 toeren Koppeling: Rijsdijk 1:1.

Re: 2 vragen/problemen : Dieselbacterie en Lucht

Bericht door juhroen »

Ha Dconel,

Ik ben het met je eens.
De enige reacties hier op het forum gaan over bacterie en via google kwam het volgende ter voorschijn.
Frank Wouters, firma GBIJT, Berkel-Enschot.
Te vinden op http://bedrijfsauto.com/ns_021052_Vervu ... stand.html
Gebruikersavatar
stevedem
Berichten: 801
Lid geworden op: zo jan 26, 2014 4:07 pm

Re: 2 vragen/problemen : Dieselbacterie en Lucht

Bericht door stevedem »

edje schreef:Dat lucht probleem in de brstf heb ik onlangs ook mee gemaakt. controleer eens de afdichtings ringen van de brstf filters. vaak worden de elementen wel vervangen en de ringen laat men zitten.

M'n voorfilter/waterafscheider is nieuw geplaatst vorige zomer, die afdichtingen zullen nog niet droog zijn.

Ik heb inmiddels deze besteld, en ontvangen, samen met nieuwe brandstofslang.
http://www.filterservice-twente.nl/inde ... e80401e201

binnenkort monteren en alles ontluchten,
===================
Groet, Steve
Lowland Neth Ship 61ft
===================
Plaats reactie