Stuurhutdak vierendelen
Moderators: sailor wim, frank
- Eduard
- Berichten: 172
- Lid geworden op: zo feb 21, 2010 11:36 am
- Locatie: amsterdam
- Info: Priok, Amsterdammertje, 14.20 l, 3.20 b, 1.25 d, 2.70h/1.95h. Bouwjaar 1925. Werf: Stoel en Witsche te Alkmaar. Scania Vabis D8 127pk, Twindisk 3:1. Ligplaats: Amsterdam (Amstel).
Re: Stuurhutdak vierendelen
Ook een mooie oplossing, alleen de afdichting in het midden boven de u-balk lijkt me lastig omdat er nauwelijks ruimte zit tussen de dakdelen aan de andere zijde. Ga ik toch ook eens onderzoeken want dat het onder het dak niet lager wordt is een erg groot voordeel.
- KarelE
- Berichten: 2074
- Lid geworden op: za dec 22, 2007 7:04 pm
- Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
- Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda
Re: Stuurhutdak vierendelen
Pas bij het maken van de gekozen oplossing op voor te kleine kieren tussen de verschillende strips. Je loopt al snel het risico dat vocht zich er capillair gaat ophopen. Dat lijkt mij een nadeel van de secustrip. Verticaal bij een deur toepassen is anders dan in een aansluiting van dakdelen.
Time's fun when you're having flies Quote van Kermit the frog.
Re: Stuurhutdak vierendelen
Ook een optie.
Gr Paul.
Gr Paul.
Re: Stuurhutdak vierendelen
Ziet er zo uit binnen.
Re: Stuurhutdak vierendelen
En buiten zo .
Gr Paul.
- quichot
- Berichten: 2085
- Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
- Locatie: Amsterdam
- Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639
Re: Stuurhutdak vierendelen
Het slimme hieraan is dat het meeste hemelwater buiten de richels op het dak valt, én blijft. Alleen die paar druppels die daartussen vallen komen in de merkel. Die kan dus bescheiden in doorsnee en hoogte blijven.
En binnen geen kopstoten!
En binnen geen kopstoten!
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Met schippersgroet,
Guido
Re: Stuurhutdak vierendelen
maar de buiten kant word er weer niet mooier op, velen willen een vlak dak.
als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
- Eduard
- Berichten: 172
- Lid geworden op: zo feb 21, 2010 11:36 am
- Locatie: amsterdam
- Info: Priok, Amsterdammertje, 14.20 l, 3.20 b, 1.25 d, 2.70h/1.95h. Bouwjaar 1925. Werf: Stoel en Witsche te Alkmaar. Scania Vabis D8 127pk, Twindisk 3:1. Ligplaats: Amsterdam (Amstel).
Re: Stuurhutdak vierendelen
Klopt, dus ik aarzel ook en ga nu eerst eens bekijken of ik echt last heb van een goot of 'secustrip' variant aan de binnenkant, per slot van rekening ben ik ook al aan het krimpen. In de zomer op blote voeten is er zo ie zo niets aan de hand en als ik door de stuurhut de kajuit in wil loop ik toch in het midden. De hele operatie zal pas in het voorjaar plaatsvinden, eerst het teak van de stuurhut behandelen.