Brandblussers

Alles wat in de machinekamer draait en andere techniek.

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Hans Cabrils
Berichten: 24
Lid geworden op: wo jun 12, 2013 10:20 pm
Info: Samen met mijn vrouw bezitten wij een Gillissen Stevenvlet. Bouwjaar 2001. Lengte:10,95 meter, breedte:3,70 meter en diepgang van ca 0,90 meter. De kruiphoogte is 2,55 meter.
Motor: Beta Marine 62PK op basis van een KUBOTA blok. 5 cylinder.
Wij vinden het een stoer schip met prima vaar en verblijfseigenschappen.

Brandblussers

Bericht door Hans Cabrils »

Brandblussers:
Waar laat je je brandblussers , op een niet al te dure manier, keuren. Moet dit jaarlijks gebeuren?
Zilte groet,
Hans Cabrils
Gebruikersavatar
RuudMal
Berichten: 1460
Lid geworden op: zo mar 16, 2014 10:48 am
Locatie: Ede

Re: Brandblussers

Bericht door RuudMal »

Hans,

ik zelf neem ze mee naar het werk en worden ze gekeurd als op het werk een keuring plaatsvindt.
En die keuringen regel ik zelf. dus de planning loopt altijd goed. De kosten volgens mij ben ik ca. € 10,- kwijt per stuk.
uiteraard zonder extra werkzaamheden.

gr
Ruud
Ancora Imparo
Baschinist
Berichten: 1036
Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
Locatie: Krimpen aan de Lek
Contacteer:

Re: Brandblussers

Bericht door Baschinist »

Keuren hoeft voor jachtjes volgens mij helemaal niet wettelijk, volgens mij hoef je er zelf niet eens 1 te hebben. Hoe de verzekering hier over denkt kan anders zijn en voor de eigen gemoedstoestand is het ook wel lekker.
Keuren is alleen leuk als je het met een bedrijf samen kan laten doen o.i.d. anders kun je beter voor ongeveer 30 euro een nieuwe blusser kopen. Dat ben je anders aan keuren al kwijt en dan moet er niks aan mankeren.
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Brandblussers

Bericht door Marie Christina »

Meeste brandweerkorpsen hebben wel iemand die dat voor je wil doen.
Maar het stelt niets voor.
Ze schudden hem even en plakken er daarna een nieuwe sticker op.

Dat kan je zelf ook.
Als je hem daarna nog even in een pan heet water zet en de manometer loopt op weet je dat die ook werkt.

Na tien jaar is het verstandig om de blusser te vervangen, omdat er (met name bij schuimblussers) een, kleine, kans is dat het blusniddel niet goed meer is.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Carel-k
Berichten: 697
Lid geworden op: za sep 20, 2014 10:56 am
Locatie: Vlaardingen

Re: Brandblussers

Bericht door Carel-k »

Bij mijn club keuren we eens in de twee jaar door een erkend bedrijf en de kosten zijn vrienden prijzen
Je staat er toch nog versteld van wat er afgekeurd word en het is tenslotte voor je eigen veiligheid dus laat keuren!
Vaar mij gerust voorbij, te loever of te lij,ik zal er ook wel komen!
Hans Cabrils
Berichten: 24
Lid geworden op: wo jun 12, 2013 10:20 pm
Info: Samen met mijn vrouw bezitten wij een Gillissen Stevenvlet. Bouwjaar 2001. Lengte:10,95 meter, breedte:3,70 meter en diepgang van ca 0,90 meter. De kruiphoogte is 2,55 meter.
Motor: Beta Marine 62PK op basis van een KUBOTA blok. 5 cylinder.
Wij vinden het een stoer schip met prima vaar en verblijfseigenschappen.

Re: Brandblussers

Bericht door Hans Cabrils »

Bedankt voor alle reacties. Ik ga nieuwe blussers kopen.
Zilte hand,
Hans Cabrils
Gebruikersavatar
buggyrene
Berichten: 334
Lid geworden op: wo aug 07, 2013 11:36 am
Locatie: Giethoorn.
Info: LBD: 9,00- 2,85- 0,9
Max H: 2,50
Motor: VW 1.9 SDI
KK: Paragon, reductie 2:1

Re: Brandblussers

Bericht door buggyrene »

Kop dan direct natte blussers ipv. poeder, poeder sloopt je boot als je dit gebruikt.

René
onderstuur: je raakt met de voorkant het hek
overstuur: je raakt met de achterkant het hek
pk: hoe hard raak je het hek
koppel: hoe lang neem je het hek mee, nadat je het geraakt hebt
Gebruikersavatar
Pino
Berichten: 43
Lid geworden op: ma mei 30, 2016 11:07 am

Re: Brandblussers

Bericht door Pino »

Met buggyrene ben ik het helemaal eens. Gebruik een poederblusser alleen bij iemand anders. Bij het leegspuiten van een poederblusser zit het blusmiddel overal en het is een zout wat al het metaal aantast. Spuit een poederblusser op de begane grond leeg en het poeder komt tot de zolder. En met dat zout krijg je altijd last met roest. Beter is om een schuimblusser te kopen. In de boot moet je er op letten dat je die ook antivries bevat zodat je de blusser in de boot kan laten in de winter.
Denk eerst na, geld uitgeven kan altijd nog.
Plaats reactie