Bewaking/afstandsbediening

Alles wat in de machinekamer draait en andere techniek.

Moderators: sailor wim, frank

Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2085
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: Bewaking/afstandsbediening

Bericht door quichot »

Gerard schreef: ma okt 21, 2019 9:44 am O.K. Dus je had kennelijk al zo'n apparaat gekocht. In mijn geval was dat niet zo, want ik had hem destijds niet gekocht als ik niet VOORAF een positieve reactie op m'n subsidie-aanvraag had gekregen.
Niet kopen was sowieso geen optie, want het werd verplicht voor schepen groter dan 20 meter. Daarom kreeg ik van EOC die brief met uitleg. Vreemd dat jij die niet kreeg! Toen ben ik op zoek gegaan naar een leverancier in mijn regio, want zelf aansluiten mocht niet. Die leverancier stuurde me toen die aanvraagformulieren voor de subsidie toe, plus het pakket met de benodigde leidingen en randapparatuur. dat mocht ik wél alvast zelf aanleggen.
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Gebruikersavatar
Gerard
Berichten: 674
Lid geworden op: di aug 08, 2017 11:39 am
Locatie: Wisselend
Info: Woon op en vaar sinds 2006 met de historische (1904) Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor", met een "Varend monument"-status.

Re: Bewaking/afstandsbediening

Bericht door Gerard »

quichot schreef: ma okt 21, 2019 12:54 pm
Gerard schreef: ma okt 21, 2019 9:44 am O.K. Dus je had kennelijk al zo'n apparaat gekocht. In mijn geval was dat niet zo, want ik had hem destijds niet gekocht als ik niet VOORAF een positieve reactie op m'n subsidie-aanvraag had gekregen.
Niet kopen was sowieso geen optie, want het werd verplicht voor schepen groter dan 20 meter.
Van die verplichting was in 2012 nog (lang) geen sprake en van subsidiëring van iets wat veplicht is, heb ik nog nooit gehoord zoals ik al eerder schreef.
Daarom kreeg ik van EOC die brief met uitleg. Vreemd dat jij die niet kreeg!
Het kan zijn, dat dat speelde toen ik m'n schip een tijdje uit de verzekering had gehaald omdat ik een poosje geen vaarplannen had en dat 1.000 euro per jaar scheelde.
Gerard van Katwijk
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2085
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: Bewaking/afstandsbediening

Bericht door quichot »

Gerard schreef: ma okt 21, 2019 4:46 pm Van die verplichting was in 2012 nog (lang) geen sprake en van subsidiëring van iets wat veplicht is, heb ik nog nooit gehoord zoals ik al eerder schreef.
Het was zonneklaar dat die verplichting een kwestie van tijd was, zoals inderdaad is uitgekomen. Ik denk bij nader inzien trouwens dat ik daarover werd geinformeerd door Oranje. De fusie, die voor mij niet had gehoeven, was in 2014.
Nog één dingetje en dan weer terug naar topic: in het Antwerpse havengebied mocht ik toen al niet meer varen zonder AIS.
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Gebruikersavatar
Gerard
Berichten: 674
Lid geworden op: di aug 08, 2017 11:39 am
Locatie: Wisselend
Info: Woon op en vaar sinds 2006 met de historische (1904) Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor", met een "Varend monument"-status.

Re: Bewaking/afstandsbediening

Bericht door Gerard »

quichot schreef: di okt 22, 2019 10:28 am
Gerard schreef: ma okt 21, 2019 4:46 pm Van die verplichting was in 2012 nog (lang) geen sprake en van subsidiëring van iets wat veplicht is, heb ik nog nooit gehoord zoals ik al eerder schreef.
Het was zonneklaar dat die verplichting een kwestie van tijd was, zoals inderdaad is uitgekomen.
Yep, maar de soep wordt altijd minder heet gegeten als opgediend en daarom loop ik, wat dit soort dingen betreft, niet graag voor de troep uit ;-)
Gerard van Katwijk
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"
Plaats reactie