2e hands Bukh D34

Alles wat in de machinekamer draait en andere techniek.

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

2e hands Bukh D34

Bericht door Marie Christina »

Momenteel geef ik mijn 1e jaars studenten om de Bukh D34 uit onze reddingssloep uit midden jaren '80 te repareren.
Ze hebben hem inmiddels uitgebouwd en geconstateerd dat er (ondermeer) een nieuwe koppakking nodig is.

Ik laat ze zo veel als mogelijk hun gang gaan, en bij geen gebrek aan zelfoverschatting maar wel aan technische kennis, is de optie dat er uiteindelijk een andere motor in moet een reëele.
En ook dát is weer een prachtig leermoment voor ze.

Daarom oriënteer ik me alvast een beetje op het www.
Weten jullie wat zo'n karretje nog ongeveer mag kosten, én waar ik er eentje zou kunnen bemachtigen?
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Waterman
Berichten: 1443
Lid geworden op: do feb 02, 2017 10:59 am
Locatie: Ergens boven de gasbel, die nu gesloten is.

Re: 2e hands Bukh D34

Bericht door Waterman »

Marie Christina schreef: za mar 23, 2019 10:39 am Momenteel geef ik mijn 1e jaars studenten om de Bukh D34 uit onze reddingssloep uit midden jaren '80 te repareren.
Ze hebben hem inmiddels uitgebouwd en geconstateerd dat er (ondermeer) een nieuwe koppakking nodig is.

Ik laat ze zo veel als mogelijk hun gang gaan, en bij geen gebrek aan zelfoverschatting maar wel aan technische kennis, is de optie dat er uiteindelijk een andere motor in moet een reëele.
En ook dát is weer een prachtig leermoment voor ze.
Ik denk dat je beter zoiets kan repararen,want een Bukh is een sterke motor,een heel goed te repareren.
Ook denk ik dat je goedkoper uit bent met reparatie.
Het zijn gewilde motoren uit Abenraa.
En een motor die op het www staat,daarvan weet je nooit waar je daar mee in beland,want daar is dan ook iets mee.
En een motor uit midden jaren 80,die in een reddingssloep ligt,vind ik niet echt oud.
Maar een Bukh D34 kom ik nergens tegen.Is het geen DV34 of een DV36?
Met vriendelijke groet,
Wybren
.

"Pecunia non olet."
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: 2e hands Bukh D34

Bericht door Marie Christina »

Ja, je hebt gelijk, er is een V weggevallen.
DV 34.

En uiteraard gaan we voor de reparatie.
Dat is helemaal de didactische uitgang.
Maar 2 eerdere projecten hebben geleerd dat de kans dat het niet lukt heel groot is.
En aangezien het leertraject niet moet stagneren ben ik me alvast aan het oriënteren.
Voor het geval dat.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Plaats reactie