nieuwe accu

Alles wat in de machinekamer draait en andere techniek.

Moderators: sailor wim, frank

Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: nieuwe accu

Bericht door Marie Christina »

Maar dat kan altíjd gebeuren. Ook bij accu's die je al langer hebt. Dus dan zou je ze nooit op kunnen laden.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
Handige Harrie
Berichten: 296
Lid geworden op: do dec 04, 2014 12:41 pm
Contacteer:

Re: nieuwe accu

Bericht door Handige Harrie »

Sja electronica, het blijft zwarte magie
Alles past met een hamer. Zoniet, grotere hamer pakken
Klaver vier
Berichten: 1289
Lid geworden op: wo okt 31, 2012 5:18 pm
Locatie: Hilversum

Re: nieuwe accu

Bericht door Klaver vier »

Accu,s is inderdaad altijd een beetje een gok,ik had afgelopen zomer nog een probleem met mijn accu,s ( accu,s van een goed merk)
In katwijk klapte er 1 uit elkaar,ik met een bekent forumlid gebeld of ze overladen konden zijn door de zonnepanelen of de dynamo,dit kon bijna niet omdat mijn monitor nooit hoger had gestaan dan 29 volt.
Maar wat bleek nadat ik er door het forumlid op gewezen was dat er van 1 accu 12 volt rechtsreeks af werd getapt,dit schijnt accu moord te zijn
Op advies heb ik toen een dc dc inverter aangebracht en 2 nieuwe accu,s,want er waren er uiteindelijk 2 gesneuveld.
Vreemde is wel dat ik er al mee vaarde vanaf dat ik de boot had gekocht en nooit eerder problemen had gehad.
Maar tijdens flink gebruik van de boegschroef sneuvelde de boel,ook de marifoon en de radio waren gesneuveld.
Koste al met al veel geld maar ik ga er vanuit dat het nu perfect zit en ik geen problemen meer hoef te verwachten
Veel geluk gehad dat alleen de bovenkant van de accu was geklapt en ik geen zuur in de boot heb gekregen
Ik heb er weer van geleerd.
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2085
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: nieuwe accu

Bericht door quichot »

René, dus er stonden twee 12v-accu's in serie, en je tapte er van eentje 12v af?
Marie Christina schreef: di dec 17, 2019 3:10 pm Maar dat kan altíjd gebeuren. Ook bij accu's die je al langer hebt. Dus dan zou je ze nooit op kunnen laden.
Een loodzuuraccu kan het van de ene op de andere dag opgeven. Klopt. Als je mazzel hebt binnen de garantietermijn.

Maar waar het hier om gaat is dat een nagelnieuwe accu na een weekje niks doen compleet leeg is. Daar is dus wat mee. Dan moet je vooral niks doen waarmee je de leverancier munitie kan geven om onder de garantie uit te komen. Gelijk ermee teruggaan en een andere vragen.
Binnen 14 dagen kun je zelfs de koop ongedaan maken zonder verdere vragen volgens consumentenrecht.
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: nieuwe accu

Bericht door Marie Christina »

Ja, dat is helemaal waar.

Ik zocht het even in de technische hoek, maar je bedoelt gewoon dat als het product niet goed is je ermee terug moet gaan.
Nee, dat klopt inderdaad.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Klaver vier
Berichten: 1289
Lid geworden op: wo okt 31, 2012 5:18 pm
Locatie: Hilversum

Re: nieuwe accu

Bericht door Klaver vier »

Klopt Guido van 24 volt werd van 1 accu 12 volt afgetakt
Gr René
Klaver vier
Twei Woiven
Berichten: 1146
Lid geworden op: wo jul 10, 2019 11:12 am
Info: Eigenaren van ms Twei Woiven bj xxxx en ms Twei Woiven sr bj 1946 als TX24
BHS nummer 15401
Contacteer:

Re: nieuwe accu

Bericht door Twei Woiven »

Nooit doen, de accu waar 12V van wordt afgetapt komt nooit vol of de andere accu wordt overladen..
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..

73, Mirjam & Jinny
Plaats reactie