Dit moet voor jouw grote zeker haalbaar zijn. Gezien jou goede relatie mbt draaien en frezen moet dit wel lukken. De schroeven van een solarboot lijken meer op een turbine blad met asymetrisch profiel en een redelijke hoek verdraaing. Wij frezen hier een aantal schroeven voor deelnemers. Hebben uit voorgaande jaren de ervaring dat alu schroeven prima werken nog geen kromme bladen. Hebben 1 rvs schroef voor zoutwater. Hebben ook met PPM schroeven geexperimenteerd maar die breken makkelijk af. Bij carbon schroeven zit je altijd met de naaf en de aanhechting van de bladen. Ivm anisotropie van een composiet.Boekel schreef:
Eigenlijk zou ik een schroefnaaf moeten maken waarbij ik de bladen onder water kan vervangen (of de hele schroef), het is nogal kostbaar om elke keer naar het dok of de helling te gaan om de schroef te vervangen
Ik zit zwaar te over wegen om een serie hybride opstelling te realiseren. Ik ga het toeren tal voor de schroef zo uit zoeken dat ik met de huidige schroef ook electisch goed uit de voeten kan. Dit zal experimenteren worden met de overbrenging.
als het zover is volgen de foto's (juli??)
groet FKZ