Het sleperadr project!

en zo ziet mijn boot er uit

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Navigo
Berichten: 559
Lid geworden op: di dec 22, 2015 5:03 pm

Re: Het sleperadr project!

Bericht door Navigo »

HH,

Ik ben ook benieuwd, bij ons stond hij er al in.

Naderhand dus op basis van de maximale invering voor andere steunen gekozen.

Ben ook benieuwd, wat het gewicht is op de achterste steunen.
Tenminste als dat te meten is, met 1 of meerdere weegschalen.

Navigo
Baschinist
Berichten: 1036
Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
Locatie: Krimpen aan de Lek
Contacteer:

Re: Het sleperadr project!

Bericht door Baschinist »

Hmmm.....dat zal nog niet meevallen om dat per steun te meten. Mooiste zou zijn om dat 4 weekschalen te doen denk ik....

Zal tzt eerst eens meten hoeveel de steunen daadwerkelijk inzakken als alles op zijn plekje staat.
Baschinist
Berichten: 1036
Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
Locatie: Krimpen aan de Lek
Contacteer:

Re: Het sleperadr project!

Bericht door Baschinist »

Week 29:

Nadat we de vorderingen van vorige week wereldkundig hadden gemaakt ontplofte forums, facebook, whatsapp & telefoons.
Er bestonden toch ernstige twijfels over de uitlijning van de motoren bij menigeen :lol:
Daarom deze week maar snel begonnen met het aanpassen van de fundaties waar eerst een rand van 5 centimeter is afgebrand waarna er weer een nieuwe strip op is gelast en inmiddels klopt de uitlijning een stuk beter dus iedereen kan weer rustig ademhalen :wink:
Al met al hebben we hier toch weer een week mee kunnen vullen. Voor de rest is er een hoop geslepen, geborsteld en gepoetst waarna de blanke lassen in de primer zijn gespoten. Hier zijn we langzaamaan mee begonnen aangezien dit ook wel een werkje is waar de nodige uurtjes in zullen gaan zitten. Via een sponsor is de primer in spuitbussen aangeleverd want dat leek ons wel lekker snel en handig. Dom want inmiddels zijn we er achter dat dit binnen in de sleper geen optie is omdat je kapot gaat van de dampen die hier vanaf komen dus inmiddels is er ook gewoon een pot met een kwast :lol:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
KarelE
Berichten: 2074
Lid geworden op: za dec 22, 2007 7:04 pm
Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda

Re: Het sleperadr project!

Bericht door KarelE »

Te goed uitlijnen is met een homokineet ook niet goed toch, dan smeren de lagers te weinig is mij wel eens verteld.

Hebben jullie geen weeghaak voor de kraan, dan kan je met een evenaar beurtelings de voor- en achterkant van de motor wegen als je hem aan de motorsteunen ophijst.
Time's fun when you're having flies Quote van Kermit the frog.
Baschinist
Berichten: 1036
Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
Locatie: Krimpen aan de Lek
Contacteer:

Re: Het sleperadr project!

Bericht door Baschinist »

Ja klopt, een graad of 2 moet er wel inzitten i.v.m. de smering van de lagers idd. Max is 5 graden zo even uit mijn hoofd en daar zaten we vorige week dik overheen :lol:

Weeghaak hebben we niet, er staat zo'n weegplaat waar alles opgereden wordt alvorens het naar een schip gehesen wordt. Dat is leuk voor het totaal gewicht maar voor dit heb je er weinig aan. Zullen nog eens even brainstormen hoe we dat gaan doen. Moeten toch wel ergens 4 weegschalen bij elkaar te scharrelen zijn binnen de vereniging? iedereen is aan de lijn tegenwoordig tenslotte :mrgreen:
van der Heide
Berichten: 60
Lid geworden op: za jun 15, 2019 10:41 pm

Re: Het sleperadr project!

Bericht door van der Heide »

Ik vind dit zo'n gaaf project! Lees het met plezier :D
Ga je mee verdwalen? Ik weet de weg.
Blauwe Walm
Berichten: 113
Lid geworden op: vr aug 12, 2016 5:05 pm

Re: Het sleperadr project!

Bericht door Blauwe Walm »

Dito!
Gebruikersavatar
KarelE
Berichten: 2074
Lid geworden op: za dec 22, 2007 7:04 pm
Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda

Re: Het sleperadr project!

Bericht door KarelE »

Ook het consequent blijven updaten van dit topic vind ik een prestatie! Knap dat je het volhoudt, we zijn er blij mee!
Time's fun when you're having flies Quote van Kermit the frog.
Baschinist
Berichten: 1036
Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
Locatie: Krimpen aan de Lek
Contacteer:

Re: Het sleperadr project!

Bericht door Baschinist »

Ja daar zeg je wel wat.
Ik dacht: die taak neem ik wel op me, dat kan ik wel.
Daar gaat stiekem toch best wel wat tijd in zitten, ook met andere fora etc. erbij die het dan net weer anders doen. Zo bijdehand ben ik nou ook weer niet op het digitale vlak. Komt bij dat ik de hoeveelheid data die ermee gemoeid is ietwat onderschat hebt en in mijn werkzame deel van het leven aan boord vind de internetverbinding dat niet altijd even leuk. (en ik dus ook niet :lol: )

Maar ik ben ooit begonnen met Photobucket. Toen moest ik gaan betalen en ben ik overgestapt naar Tinypic maar kreeg bij de laatste post de mededeling dat dat ophoud met bestaan dus als er iemand nog een goeie suggestie heeft?....gratis uiteraard :mrgreen:
Gebruikersavatar
Handige Harrie
Berichten: 296
Lid geworden op: do dec 04, 2014 12:41 pm
Contacteer:

Re: Het sleperadr project!

Bericht door Handige Harrie »

Imgur
Alles past met een hamer. Zoniet, grotere hamer pakken
edorem
Berichten: 292
Lid geworden op: di aug 23, 2016 3:03 pm

Re: Het sleperadr project!

Bericht door edorem »

hoi Baschinist vind het ook een geweldig project wat ik ook graag volg, dus blijf aub. lekker zo doorgaan . gr. Edorem
JanSr
Berichten: 280
Lid geworden op: di okt 08, 2013 1:06 pm

Re: Het sleperadr project!

Bericht door JanSr »

Baschinist schreef: ma jul 22, 2019 11:07 pm
....Maar ik ben ooit begonnen met Photobucket. Toen moest ik gaan betalen en ben ik overgestapt naar Tinypic maar kreeg bij de laatste post de mededeling dat dat ophoud met bestaan dus als er iemand nog een goeie suggestie heeft?....gratis uiteraard :mrgreen:
Zelfde probleem gehad. Ik werk nu met Google Photo, gratis op je PC of Mac. Maak daarin een publieke map. Donder er alle relevante foto's in. Als je op zo'n foto klikt, wordt die beeldvullend, dan met de rechtermuisknop klikken en kies "Kopieer locatie van afbeelding".
Je krijgt dan een reusachtige link, die je hier tussen Afbeelding plaatst.
Gratis, omdat Google geniet van alles wat ze van je te weten komen. :roll:
Baschinist
Berichten: 1036
Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
Locatie: Krimpen aan de Lek
Contacteer:

Re: Het sleperadr project!

Bericht door Baschinist »

Week 30-2019:

Zijn we weer met een update! Het is Google Photo geworden uiteindelijk, met Imgur kreeg het niet voor elkaar om hier wat geplaatst te krijgen anders dan een logotje van een afbeelding. Weet niet of dat een bekend conflict is met Chrome of dat het aan mij ligt (meest waarschijnlijk).
Ben met Google een beetje huiverig dat als er 1 vinkje verkeerd staat dan heel de wereld ineens in mijn fotoalbums zit :lol:

Maar goed....klussen! Een beetje infantiel maar het moet toch af dus in plaats van zwemmen of niks doen vorige week eerst met 40 graden de 2e motorfundatie afgemaakt. De productie lag niet heel hoog maar hij zit erin en toen als een malle de overall uitgetrokken en de laskappen afgezet en maar snel niks gaan doen anders dan vocht aanvullen.
Afgelopen zaterdag waren de temperaturen een stuk beter maar als compensatie toch wat klusjes boven dek uitgezocht. Aangezien de spullen er laatst voor binnen zijn gekomen maar begonnen om de luiken van scharnieren en knevels te gaan voorzien. Veelal bestond de dag dus uit meten en stellen waarna de scharnieren aangehecht zijn en de gaten voor de knevels zijn gebrand. Daarna aflassen en schoonpoetsen. En aangezien nu toch alles qua laswerk af was aan de luiken deze gelijk verder nagelopen en gelijk in de primer gezet.
Eind van de dag is besteed om maar weer eens alles grondig te vegen en zuigen zodat we van de week weer schoon kunnen gaan beginnen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
JanSr
Berichten: 280
Lid geworden op: di okt 08, 2013 1:06 pm

Re: Het sleperadr project!

Bericht door JanSr »

6 van de 11 foto's niet te zien. Wat ging daar mis?
Baschinist
Berichten: 1036
Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
Locatie: Krimpen aan de Lek
Contacteer:

Re: Het sleperadr project!

Bericht door Baschinist »

uhhhhh....geen idee. Ik zie ze wel alle 11
Plaats reactie