Woeste plannen

en zo ziet mijn boot er uit

Moderators: sailor wim, frank

edorem
Berichten: 292
Lid geworden op: di aug 23, 2016 3:03 pm

Re: Woeste plannen

Bericht door edorem »

komt er netjes uit te zien gr edorem
dconel
Berichten: 472
Lid geworden op: ma mei 11, 2009 10:23 pm
Locatie: Hank
Contacteer:

Re: Woeste plannen

Bericht door dconel »

Ziet er inderdaad netjes uit! Ben wel benieuwd hoe het bootje dadelijk "smoelt" :mrgreen:
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
En 'dat gaat niet' bestaat niet
Blauwe Walm
Berichten: 113
Lid geworden op: vr aug 12, 2016 5:05 pm

Re: Woeste plannen

Bericht door Blauwe Walm »

Voor en na. Op de kant altijd moeilijk te beoordelen, maar behalve praktischer en een tikkie moderner vind 't ook beter in balans nu. Het oude stuurhuisje leek net te klein en stond me teveel in het midden en de nieuwe is daadwerkelijk en optisch iets verder naar voren gekomen.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Woeste plannen

Bericht door Marie Christina »

Hoewel de oude situatie zeker niet verkeerd is ziet dit er toch een stukkie beter uit!
Een mooie aanpassing.

Heb je er bewust voor gekozen om geen derde raampje in de zij te maken?
Me dunkt dat je nu een aardige blinde hoek hebt schuin naar achteren.
Of valt dat mee?

Enne: waarom je dat zwarte mannetje die zijn armen omhoog houdt erop geschilderd hebt is mij een raadsel.
Die zou ik weghalen. :mrgreen:
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Blauwe Walm
Berichten: 113
Lid geworden op: vr aug 12, 2016 5:05 pm

Re: Woeste plannen

Bericht door Blauwe Walm »

Marie Christina schreef: do okt 03, 2019 3:22 pm Enne: waarom je dat zwarte mannetje die zijn armen omhoog houdt erop geschilderd hebt is mij een raadsel.
Die zou ik weghalen.
Dat zwarte mannetje verdween pas als ik de boot een kwart slag draaide en dat was teveel werk :lol:
Het derde raampje in de zij heb ik ooit wel geschetst maar vond ik niet mooi. Het maakte net het verschil tussen wel of niet 'glasbak' en voor
de blinde hoek maakt het aan BB weinig uit. Aan SB wel, maar die heb ik dan toch net ingehaald :wink:
Blauwe Walm
Berichten: 113
Lid geworden op: vr aug 12, 2016 5:05 pm

Re: Woeste plannen

Bericht door Blauwe Walm »

Zo, da's bijna een jaar geleden. Leuk hoor dat werken, maar het gaat erg ten koste van je hobbytijd. Het projectje gaat dus traag, soms letterlijk spantje voor spantje. Om mezelf er van te overtuigen dat het niet stilstaat maak ik dan een voor-na fotootje. En ik dacht kom die deel ik even.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
van der Heide
Berichten: 60
Lid geworden op: za jun 15, 2019 10:41 pm

Re: Woeste plannen

Bericht door van der Heide »

Sommige dingen kosten zo veel tijd dat het lijkt alsof het niet opschiet, en dan ineens valt alles op zijn plaats en maak je grote stappen. Rustig doorwerken, komt vanzelf goed.
Ga je mee verdwalen? Ik weet de weg.
dconel
Berichten: 472
Lid geworden op: ma mei 11, 2009 10:23 pm
Locatie: Hank
Contacteer:

Re: Woeste plannen

Bericht door dconel »

Bij mij niet anders, weinig tijd voor de projecten. Maar zoals je zelf laat zien is er toch aardig wat vooruitgang, ziet er netjes uit :D
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
En 'dat gaat niet' bestaat niet
Wouter
Berichten: 409
Lid geworden op: di okt 29, 2013 4:49 pm
Info: Luxe motor Iris

ligplaats Amsterdam

werf J. Th. Wilmink & co, Winschoterdiep, (Gideon) Groningen.

28.03 x 5.06 x 1.00 m

Daf 575 met turbo 120 PK

ZF electro magnetische keerkoppeling

Re: Woeste plannen

Bericht door Wouter »

stug doorgaan!
Blauwe Walm
Berichten: 113
Lid geworden op: vr aug 12, 2016 5:05 pm

Re: Woeste plannen

Bericht door Blauwe Walm »

... en dan zijn we drie jaar verder. Er kwam even wat tussen ('het leven', zullen we maar zeggen), maar dit project zonder begin en eind is weer opgepakt. Heerlijk! En in een maandje of twee best lekker opgeschoten. Uitdaging 1 was de kajuitvloer. Die moest omhoog om aan te sluiten bij de hoogte van de nieuwe opbouw, en om op dekhoogte uit te komen. De oude vloer stond op een wirwar aan verbouwde liggers en staanders. Voor de nieuw vloer een overbemeten rechthoek uit dikke koker gemaakt die steunt op de motorfundatie. Van daar uit hoeklijn naar de spanten, dus nagenoeg geen staanders onder de luiken en een vloer die sterk genoeg is om de motor op te parkeren mocht dat eens nodig zijn.
Afbeelding

Verder een hoop kleinigheidjes aangepakt: stuurwerk opgekalefaterd zodat dat straks weer terug kan, tankdoppen-hoekje geknutseld zonder uitsteeksels en roestgevoelige hoekjes, nieuwe vloerplaten en luikjes en een beginnetje gemaakt met wat wandjes. Als alle goede dingen langzaam komen, dan moet dit wel een heeeel goed ding zijn :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie