Dek verven

en zo ziet mijn boot er uit

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
kapwalrus
Berichten: 8
Lid geworden op: zo mar 13, 2016 10:09 pm
Info: Sinds 2014 ben ik voor het eerst op een woonschip gaan wonen. Het schip was voor bewoning goed afgebouwd. Voor de rest is nog het achteronder en het vooronder niet klaar. Ik vind het een uitdaging om tijdens mijn pensioen heerlijk te klussen in, om en aan het schip. Veel dingen moet ik nog ontdekken. Daarom zal ik regelmatig hier mijn problemen willen voorleggen.

Dek verven

Bericht door kapwalrus »

Beste medeboot bezitters,
Ik woon op een woonschip (nog niet zo lang) en het schip is toe aan onderhoud. met name een stevige verf beurt. Ik ben nu toe aan de gangboorden. en kom daar kierende naden tegen. De zwarte laag op het gangpad wordt straks grijs. Ik heb nu alles geschuurd. de kale plekken wil ik eerst voor behandelen met mei en daaroverheen het hele gangboordpad eerst een grondlaag grijs en dan aflakken met een deklaag. Doch die kieren daar zit ik mee. mijn idee is om als ik ze eerst verf met menie, dan afritten met sikaflex kit en dan verder afverven. Is dat een redelijk goed idee?

Ik zou graag een afbeelding toe willen voegen, doch snap niet hoe dat werkt.
Ik druk op knopje "img" verschijnt er . wat dan te doen, als ik een plaatje er naar toe sleep krijg ik alleen het pad te zien waar de afbeelding te vinden is.

maar goed ik hor wel wat jullie idee is
Met vriendelijke groet,
Peter
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2661
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: Dek verven

Bericht door sailor wim »

Welkom hier Peter.
Bij mededelingen staat de foto upload service.
Daar kan je een foto mee in een bericht plaatsen.
Je kan ook Tapatalk downloaden op je smartfoon en daarmee ook een foto vanaf je foon plaatsen.

Ik ben een liefhebber van Owatrol, maar nu zou ik Rust- Oleum galva zinc adviseren.Lekker met meerdere lagen in de naad kwasten. Snel droog en zeer goed roestwerend. Je hebt dan op de plaatsen waar je niet meer bij komt een goede kathodische bescherming.
En het "ruwe" oppervlak zal de kit beter laten hechten.
De kit moet wel de Rustoleum laag afdekken omdat menie ed. er moeilijk op hecht .

Gr Wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
kapwalrus
Berichten: 8
Lid geworden op: zo mar 13, 2016 10:09 pm
Info: Sinds 2014 ben ik voor het eerst op een woonschip gaan wonen. Het schip was voor bewoning goed afgebouwd. Voor de rest is nog het achteronder en het vooronder niet klaar. Ik vind het een uitdaging om tijdens mijn pensioen heerlijk te klussen in, om en aan het schip. Veel dingen moet ik nog ontdekken. Daarom zal ik regelmatig hier mijn problemen willen voorleggen.

Re: Dek verven

Bericht door kapwalrus »

Beste Wim,

Dank voor je reactie.
Mooi middel lijkt me. Maar ik moet dan wel alles blank maken eerst. Als ik het goed lees.
Daarom wilde ik foto's plaatsen om de situatie "nu" te laten zien.
Doch je opmerking "bij mededeling staat...." kan ik de kop mededeling nergens vinden.
Tapatalk ken ik niet, zal er naar kijken, maar ik zou het gewoon liever via mijn Mac doen.Dus als je mij een screenshot kan geven waar ik het kopje "mededeling" kan vinden, dan graag.
De vraag hoe foto's te plaatsen kan ik ook niet vinden bij jullie V&A kopje.

Ik heb nog een ander vraagje namelijk en daar wil ik de foto graag van laten zien. Het gaat om putjes in het gangboord aan de zijkant, waar nu al het vuil in blijft liggen en niet wordt weggespoeld. ik wil dat oppervlak eigenlijk egaliseren, maar waarmee?

Ik hoor wel.
Met vriendelijke groet,
Peter
Gebruikersavatar
KarelE
Berichten: 2074
Lid geworden op: za dec 22, 2007 7:04 pm
Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda

Re: Dek verven

Bericht door KarelE »

Hoi Peter,

Deze link wijst naar het subforum 'mededelingen'. Als je naar het derde topic baan boven gaat kom je in de afbeelding upload service. Daarmee kan je een foto op je Mac selecteren, hem uploaden en dan krijg je in je scherm een link die je kan kopiëren en plakken in je bericht. Ik doe dat altijd vanaf een extra tabblad, zodat ik makkelijk kan switchen tussen bericht en Yo te laden foto's.

Je moet de service benaderen vanuit het topic, anders werkt ie niet. Dat is om misbruik te voorkomen.

Succes, Karel.

En oh ja, welkom hier. We zijn gek op foto's van je boot.

En nog eens oh ja, een volgende keer kan je een klusvraag het beste steken in subforum Vetkuil.
Time's fun when you're having flies Quote van Kermit the frog.
kapwalrus
Berichten: 8
Lid geworden op: zo mar 13, 2016 10:09 pm
Info: Sinds 2014 ben ik voor het eerst op een woonschip gaan wonen. Het schip was voor bewoning goed afgebouwd. Voor de rest is nog het achteronder en het vooronder niet klaar. Ik vind het een uitdaging om tijdens mijn pensioen heerlijk te klussen in, om en aan het schip. Veel dingen moet ik nog ontdekken. Daarom zal ik regelmatig hier mijn problemen willen voorleggen.

Re: Dek verven

Bericht door kapwalrus »

Oke Karel,
Dank voor je reactie. Dan zal ik hier maar een algehele foto van mijn woonschip plaatsen.
Afbeelding


Ik zal mijn vragen verplaatsen naar het subforum Vetkuil. daar de rest van de foto's.

Met vriendelijke groet,
Peter
Plaats reactie