voor en na...

en zo ziet mijn boot er uit

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Gebruikersavatar
ronrtl
Berichten: 136
Lid geworden op: za feb 25, 2017 5:40 pm
Info: Hamburger Barkas MS Zilverster
varend woonschip
lXbXd 19X4.2X1.6
DAF 1160 D 200pk
http://mszilverster.jouwweb.nl/
Contacteer:

voor en na...

Bericht door ronrtl »

Afbeelding

Ofwel..klus van de laatste maanden. Wij hadden twee kamers achter in ons schip welke als slaapkooi en soort van kastenkamer werden gebruikt.
Nu na enig verbouwen zijn de schroten en grenen kleur vervangen door Mahonie en teak en is het een grote master-bedroom geworden.
De bodem met matras kan je eenvoudig omhoog scharnieren met gasveren zodat we een zee van extra opbergruimte hebben onder het bed.
En...(niet onbelangrijk) hebben we eindelijk een normaal formaat bed in ons schip :lol:
Evert
Berichten: 406
Lid geworden op: za dec 01, 2007 10:15 pm
Locatie: Monnickendam
Contacteer:

Re: voor en na...

Bericht door Evert »

Dat is mooi geworden! Heb je ook foto’s van de weg naar dit eindresultaat toe?
Wat er ook gebeurt altijd blijven lachen
edorem
Berichten: 292
Lid geworden op: di aug 23, 2016 3:03 pm

Re: voor en na...

Bericht door edorem »

Netjes gedaan Ronrtl ben wel benieuwt wat voor scharnier je gebruikt hebt wil namelijk dit ook doen .gr. Edorem
Gebruikersavatar
ronrtl
Berichten: 136
Lid geworden op: za feb 25, 2017 5:40 pm
Info: Hamburger Barkas MS Zilverster
varend woonschip
lXbXd 19X4.2X1.6
DAF 1160 D 200pk
http://mszilverster.jouwweb.nl/
Contacteer:

Re: voor en na...

Bericht door ronrtl »

edorem schreef: ma dec 10, 2018 10:07 pm Netjes gedaan Ronrtl ben wel benieuwt wat voor scharnier je gebruikt hebt wil namelijk dit ook doen .gr. Edorem
Thanks! Het was wel een klusje maar ben er ook best wel blij mee. De scharnieren en gasveren zaten in/aan het bed. Dit bed kost geen drol bij VidaXL en als je naar hun website gaat en zoekt op "Bedframe met gasveer" dan vind je deze vanzelf. Het systeem is vernuftigt want het zorgt er voor dat het frame met lattenbodem niet alleen omhoog komt maar ook iets naar je toe komt zodat het matras niet klem komt te zitten. Wij hebben er een zwaar matras op liggen maar met de dubbele gasveren is het met een vinger omhoog te tillen. Ik wilde eerst dit systeem zelf maken totdat ik bij toeval dit bed op internet tegenkwam. Voor dat geld kon ik niet het realiseren en heb dus nu een nieuw bed :lol:
Gebruikersavatar
ronrtl
Berichten: 136
Lid geworden op: za feb 25, 2017 5:40 pm
Info: Hamburger Barkas MS Zilverster
varend woonschip
lXbXd 19X4.2X1.6
DAF 1160 D 200pk
http://mszilverster.jouwweb.nl/
Contacteer:

Re: voor en na...

Bericht door ronrtl »

Evert schreef: ma dec 10, 2018 12:45 am Dat is mooi geworden! Heb je ook foto’s van de weg naar dit eindresultaat toe?
Hoi Evert, Dank voor je reactie, Ik heb niet veel foto's gemaakt helaas.. na elke verbouwing werden het er steeds minder :wink:
Hier wel de voorbereiding voordat ik ging slopen. Al het plaatmateriaal had ik begin oktober al gekleurd en gelakt in het zonnetje.
Afbeelding

Daarna de twee kamers slopen en de muur er tussen uit. ook zat er een kluis achterin gebouwd welke het veld moest ruimen.
Afbeelding

Toen alles opnieuw opbouwen en afwerken.
Afbeelding

Plafond latten spannen
Afbeelding

Aan het voetenend een grote kastenwand maken...deuren volgen nog.
Afbeelding

En het resultaat
Afbeelding
Basher
Berichten: 71
Lid geworden op: ma nov 28, 2016 12:31 pm

Re: voor en na...

Bericht door Basher »

Ik vind het verschrikkelijk mooi, maar ook vooral lekker knus.
Ik ben jaloers :cry:
Evert
Berichten: 406
Lid geworden op: za dec 01, 2007 10:15 pm
Locatie: Monnickendam
Contacteer:

Re: voor en na...

Bericht door Evert »

Dankjewel. Ik vind het altijd leuk dit soort dingen te volgen. Zelf ben ik ook meestal zo lekker bezig met klussen dat ik vergeet foto’s te maken.
Wat er ook gebeurt altijd blijven lachen
Arrejoan
Berichten: 598
Lid geworden op: vr mei 22, 2015 6:43 pm
Info: Bouwjaar+/- 1940. Ze heet TADI 3. ooit een werkschip-werfsleper 12x3x1,2 mtr DAF 475 85pk (1963)

Re: voor en na...

Bericht door Arrejoan »

Goedenavond allen, @ Evert : dat heb je niet voor niets gedaan! Prachtig geworden, chapeau,
Groet Ad :mrgreen:
mijn schip is als een gat in het water , waar ik al mijn geld ingooi :(
Gebruikersavatar
ronrtl
Berichten: 136
Lid geworden op: za feb 25, 2017 5:40 pm
Info: Hamburger Barkas MS Zilverster
varend woonschip
lXbXd 19X4.2X1.6
DAF 1160 D 200pk
http://mszilverster.jouwweb.nl/
Contacteer:

Re: voor en na...

Bericht door ronrtl »

Evert schreef: di dec 11, 2018 12:33 pm Dankjewel. Ik vind het altijd leuk dit soort dingen te volgen. Zelf ben ik ook meestal zo lekker bezig met klussen dat ik vergeet foto’s te maken.
Tja..herkenbaar he? Ik heb nu zo veel aan verbouwingen gedaan en vroeger veelal gefotografeerd en gefilmd zodat je ware "time-laps" kreeg van de creaties maar het schiet er de laatste keren een beetje bij in. Ook omdat wanneer je iets nieuws doet dit wilt vastleggen. Uiteindelijk word het gewoon en vergeet je het vast te leggen op de gevoelige plaat :lol:

Maar nu ff geen projecten meer gelukkig want ons schip is helemaal af... Hooguit wat onderhoud en klein werk wat altijd blijft. Wel een lekker gevoel. Ik heb nog een friese schouw tot motor schouw omgetoverd liggen en een klein opduwertje waaraan ik mijn energie kan geven dus hoog tijd voor warme lente dagen.. 8)
Klaver vier
Berichten: 1289
Lid geworden op: wo okt 31, 2012 5:18 pm
Locatie: Hilversum

Re: voor en na...

Bericht door Klaver vier »

Hetwordt allemaal wel heel mooi,maar om even terug te komen op de vraag van Edorem over de scharnieren.
Ik heb van het voorjaar de motorluiken voorzien van gasveren en heb gewoon de wat zwaardere pianofitsen gebruikt
En het werkt perfekt ik moest altijd behoorlijk tobben om mijn luiken aan de kant te zetten,en nu zet ik ze heel simpel recht op,zonder veel kracht uit te oefenen.
Toevoeging de gasveren zijn wel behoorlijk aan de prijs vind ik.
Gr René ( klaver vier )
Klaver vier
Gebruikersavatar
ronrtl
Berichten: 136
Lid geworden op: za feb 25, 2017 5:40 pm
Info: Hamburger Barkas MS Zilverster
varend woonschip
lXbXd 19X4.2X1.6
DAF 1160 D 200pk
http://mszilverster.jouwweb.nl/
Contacteer:

Re: voor en na...

Bericht door ronrtl »

Klaver vier schreef: wo dec 12, 2018 2:29 pm Hetwordt allemaal wel heel mooi,maar om even terug te komen op de vraag van Edorem over de scharnieren.
Ik heb van het voorjaar de motorluiken voorzien van gasveren en heb gewoon de wat zwaardere pianofitsen gebruikt
En het werkt perfekt ik moest altijd behoorlijk tobben om mijn luiken aan de kant te zetten,en nu zet ik ze heel simpel recht op,zonder veel kracht uit te oefenen.
Toevoeging de gasveren zijn wel behoorlijk aan de prijs vind ik.
Gr René ( klaver vier )
Hoi Rene,
klopt, daarnaast was het grote probleem niet het scharnieren zoals een motorluik maar een bedbodem incl. matras tezamen 30cm dik! Wanneer je dat op de kop gaat scharnieren heb je dus minstens 20cm nodig voordat je het hoofdend raakt als je een hoek van 60 graden omhoog gaat. Het scharnieren gebeurt dus nu niet op de kopse kant maar aan de zijkant dicht bij het hoofdend. Deze scharnieren duwt de bodem/matras omhoog maar ook iets naar je toe zodat het geheel probleemloos kan kantelen. Heel vernuftig en super handig. Ik was dat eerst zelf van plan te maken maar toen ik een compleet bed voor minder dan mijn maak kosten en uren vond incl. die scharnieren was mijn keuze snel genomen :lol:
Gebruikersavatar
ronrtl
Berichten: 136
Lid geworden op: za feb 25, 2017 5:40 pm
Info: Hamburger Barkas MS Zilverster
varend woonschip
lXbXd 19X4.2X1.6
DAF 1160 D 200pk
http://mszilverster.jouwweb.nl/
Contacteer:

Re: voor en na...

Bericht door ronrtl »

Afbeelding
edorem
Berichten: 292
Lid geworden op: di aug 23, 2016 3:03 pm

Re: voor en na...

Bericht door edorem »

Hoi Ronrtl, dit is super handig systeem maar ons bed komt in de punt te staan met een lager hoofdend en mijn gedachten gingen uit om
heel het bed scharnierbaar te maken . ben nog niet zover maar al wel aan het puzzelen ook betreffende de afwerking . gr. Edorem
Plaats reactie