Een nieuw project : Mi Amore - Valk sport cabrio

en zo ziet mijn boot er uit

Moderators: sailor wim, frank

Gebruikersavatar
stevedem
Berichten: 801
Lid geworden op: zo jan 26, 2014 4:07 pm

Re: Een nieuw project : Mi Amore - Valk sport cabrio

Bericht door stevedem »

Waterman schreef: ma mei 04, 2020 5:21 pm Ik denk dat je tent veels te strak staat.
Het mag dan aan de binnenkant zichtbaar zijn,aan de buitenkant ziet het er ook niet mooi uit zo met een tent die in golfjes vast zit.
Je Tenaxen zitten daarbij ook nog op het randje.
Ik zou de staande buis iets inkorten,zodat de tent minder strak staat.
Trouwens ,zit er geen spanbandje op de hoeken in tent genaaid waarmee je deze strak spant?
Als dat het geval zijn ,dan zat de onderste flap niet zo strak.
Las desnoods een bredere opstaan rand over je AK ,waaraan je de tent vast maakt.
2 platte ogen op de hoeken ,en daar gaat het bandje door ,die in de tent is genaaid,waarmee je hem strak zet.
Afgelopen weekend heb ik die buizen ingekort, .
Ik heb eerst aan 1 kant, 1cm eraf gezaagd, omdat daar de plaating van de houder iets naar binnen was gezet omdat die los kwam van het hout.
Dat gaf geen verschil,
Daarna aan de andere kant 1cm eraf.... wederom weinig verschil.
Daarna nog een keer aan beide zijdes iets eraf...
Achterop zit hij naar mijn idee nog steeds te strak, al gaat hij er nu wel makkelijker op, maar je moet nog steeds de kap ietsje naar beneden drukken om ze vast te zetten.

De zijkant echter begint nu was losser te zitten, dus ik durf er niks meer af te zagen..
kortom, het inkorten van de achterste beugel, heeft geresulteerd dat de zijkant meer ruimte heeft gekregen.... dak en achterkant staat nog steeds strak gespannen.

Ik denk dat ik die beugel beter op een schuifrail kan gaan plaatsen....
===================
Groet, Steve
Lowland Neth Ship 61ft
===================
Plaats reactie