verloop ombouwen Sambeek RWS73

en zo ziet mijn boot er uit

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
wout.bij
Berichten: 411
Lid geworden op: za sep 24, 2011 8:13 am
Locatie: fryslan

Re: verloop ombouwen Sambeek RWS73

Bericht door wout.bij »

klopt, 20 liter koop je zo op internet voor 150euries, international, goed spul.
gr.wout
als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
douane
Berichten: 354
Lid geworden op: zo mar 04, 2012 8:43 pm

Re: verloop ombouwen Sambeek RWS73

Bericht door douane »

wout.bij schreef:klopt, 20 liter koop je zo op internet voor 150euries, international, goed spul.
gr.wout
klopt ik zweer zelf bij hempel maar international is ook prima spul
wout.bij
Berichten: 411
Lid geworden op: za sep 24, 2011 8:13 am
Locatie: fryslan

Re: verloop ombouwen Sambeek RWS73

Bericht door wout.bij »

toch wel vreemd, een nieuw 20l blik voor 150 euro, in de watersportwinkel betaal je voor 2 liter al 105 euro
gr.wout
als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
douane
Berichten: 354
Lid geworden op: zo mar 04, 2012 8:43 pm

Re: verloop ombouwen Sambeek RWS73

Bericht door douane »

wout.bij schreef:toch wel vreemd, een nieuw 20l blik voor 150 euro, in de watersportwinkel betaal je voor 2 liter al 105 euro
gr.wout
:lol: het kan nog lager ik haal het uit rotterdam bij een oud mannetje zit daar in een seniorenflat haal meestal 10 blikken en 10 blikken primer voor 100 euro per blik.
Klaver vier
Berichten: 1289
Lid geworden op: wo okt 31, 2012 5:18 pm
Locatie: Hilversum

Re: verloop ombouwen Sambeek RWS73

Bericht door Klaver vier »

Ik zou mijn ervaring vertellen met hempel.Ik heb Amerlock 2comonenten epoxie als als eerste laag van voldoende dikte,daar over moest ik volgens de leverancier hempel antiefouling smeren met de zogenaamde nat op nat methode,dit houd in dat als de amerlock nog plakt de hempel aanbrengen.Ik heb dit exact gedaan zo als het moest,en het bleef prima zitten,tot ik voor reparatie van de schroef op de kant moest.De boot lag op de kant in de zon en de antiefouling kwam er allemaal van af, net of je het met een brander er af branden.Ik moet die vuile troep dus nooit meer hebben.Dan kan je wel zeggen een boot hoort in het water dat zal dan wel,maar hij moet toch ook eens op de kant kunnen.Ik heb er nu helemaal geen antiefouling op en dat bevalt me beter als met die rotzooi van hempel Gr René(De Stoere).
Klaver vier
douane
Berichten: 354
Lid geworden op: zo mar 04, 2012 8:43 pm

Re: verloop ombouwen Sambeek RWS73

Bericht door douane »

De Stoere schreef:Ik zou mijn ervaring vertellen met hempel.Ik heb Amerlock 2comonenten epoxie als als eerste laag van voldoende dikte,daar over moest ik volgens de leverancier hempel antiefouling smeren met de zogenaamde nat op nat methode,dit houd in dat als de amerlock nog plakt de hempel aanbrengen.Ik heb dit exact gedaan zo als het moest,en het bleef prima zitten,tot ik voor reparatie van de schroef op de kant moest.De boot lag op de kant in de zon en de antiefouling kwam er allemaal van af, net of je het met een brander er af branden.Ik moet die vuile troep dus nooit meer hebben.Dan kan je wel zeggen een boot hoort in het water dat zal dan wel,maar hij moet toch ook eens op de kant kunnen.Ik heb er nu helemaal geen antiefouling op en dat bevalt me beter als met die rotzooi van hempel Gr René(De Stoere).
:shock: komt beetje overeen met wat er gebeurd is met me vader :lol: iets anders maar toch wel grapig hij was altijd van het smeren met koolteer tot de milieupolitie ineens achter hem stond dat het niet meer mocht :roll: dus me vader een blik van mij gepakt en ingesmeerd na een zonnetje liep het er zo weer af. ik heb geen last van dat het er afvalt en me boot kwam even rood uit het water dan dat die er in ging..
Klaver vier
Berichten: 1289
Lid geworden op: wo okt 31, 2012 5:18 pm
Locatie: Hilversum

Re: verloop ombouwen Sambeek RWS73

Bericht door Klaver vier »

Er is allen één verschil ,wat je vader doet is stom.Ik doe het zo als het moet.Ik zou dus je boot maar niet in de zon op de kant zetten met die troep van hempel, moet je altijd in het water blijven dan gaat het goed.maar dat kan toch niet de bedoeling zijn ?Gr René(De Stoere).
Klaver vier
douane
Berichten: 354
Lid geworden op: zo mar 04, 2012 8:43 pm

Re: verloop ombouwen Sambeek RWS73

Bericht door douane »

De Stoere schreef:Er is allen één verschil ,wat je vader doet is stom.Ik doe het zo als het moet.Ik zou dus je boot maar niet in de zon op de kant zetten met die troep van hempel, moet je altijd in het water blijven dan gaat het goed.maar dat kan toch niet de bedoeling zijn ?Gr René(De Stoere).
Wil het niet stom noemen maar eerder dat die geen keus had de heren wilden hem een boete geven of dat die er antifouling overheen zou smeren dus keus uit of dat doen of paar duizend euro boete :!: en zolang het in het water maar werkt tegen aangroei ben ik tevreden over het product.

( maar volgens mij kapen we sambeek zijn topic sorry daarvoor al vast )
sambeek
Berichten: 1453
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 12:02 pm
Locatie: Veenendaal

Re: verloop ombouwen Sambeek RWS73

Bericht door sambeek »

Kapen van mijn topic? nou dat valt wel mee hoor. Als bepaalde zaken zo ter sprake komen, ga gewoon je gang. :)
groet Terpstra / SAMBEEK
dconel
Berichten: 472
Lid geworden op: ma mei 11, 2009 10:23 pm
Locatie: Hank
Contacteer:

Re: verloop ombouwen Sambeek RWS73

Bericht door dconel »

De Stoere schreef:Er is allen één verschil ,wat je vader doet is stom.Ik doe het zo als het moet.Ik zou dus je boot maar niet in de zon op de kant zetten met die troep van hempel, moet je altijd in het water blijven dan gaat het goed.maar dat kan toch niet de bedoeling zijn ?Gr René(De Stoere).
Jij doet het blijkbaar niet zoals het moet, anders zou die verf er niet af druipen. Van alle bedrijven met wie wij zaken doen gebruikt meer dan de helft Hempel. Als de schepen/jachten de helling op moeten blijft het gewoon zitten. Het kan ook geen kwaad zelf een keer de handleiding/product informatie door te nemen om te kijken of wat jouw leverancier zegt wel overeenkomt met de voorschriften.

Zelf ben ik al jarenlang vaste Hempel-klant.Perfecte prijs/kwaliteit verhouding. Zo zijn er natuurlijk meer goede verven op de markt. Jouw bewering dat het 'troep' is lijkt me wat ver gaan en is wat mij betreft ongegrond. Maar ik heb dan ook nog nooit gehoord dat Amerlock 2K over te schilderen is als het nog nat is. Lijkt me sterk want de oplosmiddelen wijken sterk af van die van Hempel, maar ik kan me natuurlijk vergissen!
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
En 'dat gaat niet' bestaat niet
Klaver vier
Berichten: 1289
Lid geworden op: wo okt 31, 2012 5:18 pm
Locatie: Hilversum

Re: verloop ombouwen Sambeek RWS73

Bericht door Klaver vier »

Dconel.Ik zeg niet dat de verf er afdruipt,zie mijn vorige bericht.Ik zeg dat het er als het ware afbrand, als hij in de zon op de kant licht.In het water gaat het prima.En ik heb het precies zo gedaan als het werd voorgeschreven,ik ben namelijk niet iemand die zo maar iets doet,ik lees er eerst over ,en doe het volgens de voorschriften.Amerlock is perfect en hempel blijft voor mijn troep Gr René(De Stoere).
Klaver vier
douane
Berichten: 354
Lid geworden op: zo mar 04, 2012 8:43 pm

Re: verloop ombouwen Sambeek RWS73

Bericht door douane »

En zo heeft kennelijk ieder zijn of haar voorkeur ik smeer er alleen hempel op omdat het me bevalt iedereen blij :lol:
sambeek
Berichten: 1453
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 12:02 pm
Locatie: Veenendaal

Re: verloop ombouwen Sambeek RWS73

Bericht door sambeek »

Zo, die zit weer.
Afbeelding

Afbeelding
groet Terpstra / SAMBEEK
wout.bij
Berichten: 411
Lid geworden op: za sep 24, 2011 8:13 am
Locatie: fryslan

Re: verloop ombouwen Sambeek RWS73

Bericht door wout.bij »

zonde om hem weer in het water te kieperen, het is een plaatje :D :D
gr.wout
als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
schipper-willem
Berichten: 626
Lid geworden op: do aug 04, 2011 3:51 pm

Re: verloop ombouwen Sambeek RWS73

Bericht door schipper-willem »

Terpstra,
Goed bewaren die foto's, weet je tenminste hoe het was, veel te mooi om onder water te stoppen!
Groet, Willem.
Afbeelding
Plaats reactie