verloop ombouwen Sambeek RWS73

en zo ziet mijn boot er uit

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
sambeek
Berichten: 1453
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 12:02 pm
Locatie: Veenendaal

Re: verloop ombouwen Sambeek RWS73

Bericht door sambeek »

schipper-willem schreef:Er was dacht ik ook iets van , maar dat zou ook ergens anders op kunnen slaan!
Groet, Willem.

P.S. Het limiet van Photobucket was ruim overschreden dus heb ik tot c.a. 11 juli fotostraf.
Fotostraf? :lol: Bestaat dat ook al?
'groot schip langer dan 20 meter, en snelheid boven de 20 kilometer' hu? ja, ik denk ook dat dat ergensanders op slaat. :)
Nou ja, probeer het nog eens op 11 juli mischien wordt het dan duidelijk.
groet Terpstra / SAMBEEK
Klaver vier
Berichten: 1289
Lid geworden op: wo okt 31, 2012 5:18 pm
Locatie: Hilversum

Re: verloop ombouwen Sambeek RWS73

Bericht door Klaver vier »

Sambeek.Ziet er allemaal mooi uit,ik zie dat je voor de waterleidingen Teceflex gebruikt,top spul ik gebruik het al jaren voor cv water en gas.Maar mijn vraag waarom de leidingen zichtwerk en niet met een geminie beugel of twee muurplaten achter het wandje .Tecefex kan je goed wegwerken is toch altijd dicht.Gr René (De Stoere).
Klaver vier
WillemB
Berichten: 493
Lid geworden op: wo jul 10, 2013 10:55 am
Locatie: IJmuiden
Info: Beenhakker kotter "Onze Jan"
Afmetingen: 10.50x3.40
Bouwjaar: 1970
Voortstuwing:Daf 575 108pk

Mijn project
viewtopic.php?f=7&t=1453

Re: verloop ombouwen Sambeek RWS73

Bericht door WillemB »

Hallo Sambeek,

Wat heb je er een plaatje van gemaakt,zeg!

Heb jij een standaard keukenblok in jouw Sambeek RWS73 geplaatst?
En zoja, krijg je dan later geen last van vocht?
Ik heb een Beenhakker AK en wil deze ook van de grond af inbouwen.(Foto's komen nog)

Vriendelijke groeten,Willem Bakker
Beter een anker kwijt dan het schip.
Klaver vier
Berichten: 1289
Lid geworden op: wo okt 31, 2012 5:18 pm
Locatie: Hilversum

Re: verloop ombouwen Sambeek RWS73

Bericht door Klaver vier »

Willem,Ik ben ook in het bezit van een schottelboot 2 slagen kleiner als de Sambeek,ik heb achter het mahoniehout 2 maal een laden kast van Ikea gemaakt, zit er +-4jaar in geen enkel probleem.Onze boot is bijna niet geïsoleerd ,dus theoretisch vochtiger als geïsoleerd.In een goeie boot is het zonder problemen goed toe te passen ,al beweren sommige van niet.Gr René (De Stoere).
Klaver vier
WillemB
Berichten: 493
Lid geworden op: wo jul 10, 2013 10:55 am
Locatie: IJmuiden
Info: Beenhakker kotter "Onze Jan"
Afmetingen: 10.50x3.40
Bouwjaar: 1970
Voortstuwing:Daf 575 108pk

Mijn project
viewtopic.php?f=7&t=1453

Re: verloop ombouwen Sambeek RWS73

Bericht door WillemB »

Hallo René,

Ik dacht al zoiets op de foto's van Sambeek te ontdekken.
En jouw antwoord maakt het voor mij wat simpeler en makkelijker.
IKEA verwerkt nl in haar keukens,veel doordachte elementen(lade indeling enz)

bedankt voor de snelle respons.

Gr Willem
Beter een anker kwijt dan het schip.
sambeek
Berichten: 1453
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 12:02 pm
Locatie: Veenendaal

Re: verloop ombouwen Sambeek RWS73

Bericht door sambeek »

De Stoere schreef:Willem,Ik ben ook in het bezit van een schottelboot 2 slagen kleiner als de Sambeek,ik heb achter het mahoniehout 2 maal een laden kast van Ikea gemaakt, zit er +-4jaar in geen enkel probleem.Onze boot is bijna niet geïsoleerd ,dus theoretisch vochtiger als geïsoleerd.In een goeie boot is het zonder problemen goed toe te passen ,al beweren sommige van niet.Gr René (De Stoere).
zoals Rene al zegt, Ikea keuken. Hebben wij ook gedaan. alles wat we gezaagd hebben, zoals bv aanrechtblad voor je kook stel en afwasbak ingesmeerd met een verlijmbare kit. (polymeer kit) Zonder er aandelen in te hebben, Ikea is prima spul. Tevens heb ik de heleboel ook nog eens geisoleerd. \
Afgelopen zaterdag rondom de douchbak ingegoten met epoxy (2comp.) zo wat een stinkzooitje. Ben de boot eerst maar eens uitgevlucht. Eén kant heb ik eigenlijk te veel in één keer ingegoten. Het goedje stond gewoon te koken.
Tevens heb ik decoratie schilvers vermalen en er bij gestrooid. Moet alleen één rand na behandelen.
Ik heb er in ieder geval al 1 gelukkig gemaakt (mijn vrouw) :mrgreen:

Betreft leiding montage in doucheruimte, 'met een geminie beugel' ken ik zo niet. Ik zit nl. niet in dit soort werk.
ik wilde hem wel gewoon beugelen maar had verkeerde beugeltje. Een dubbele wand maken heb ik wel aan gedacht maar uiteindelijk niet gedaan. Uiteindelijk kijk je er ook niet de hele dag tegenaan. Ik zal er (als ik de juiste beugeltjes heb) de leidingen op twee plaatsen vastzetten tegen eventuele trilling.
Teceflex leiding wel eerder gezien, maar gebruik ik ook niet voor mijn vak. (zit zelf in de koeltechniek)
Dus dit was een probeersul om zo gemakkelijk mogelijk het werk te kunnen doen en inderdaad werkt super en gemakkelijk monteren.
nog enkele foto's.
Afbeelding
Afbeelding te veel epoxy in één keer kreeer je een golfslag. Moet nog nabehandeld worden. :cry:
Afbeelding het afkitten van plafond en hoeken
Afbeelding het luikje dient nog afgewerkt te worden.
groet Terpstra / SAMBEEK
Klaver vier
Berichten: 1289
Lid geworden op: wo okt 31, 2012 5:18 pm
Locatie: Hilversum

Re: verloop ombouwen Sambeek RWS73

Bericht door Klaver vier »

Sambeek.Een geminie beugel is een beugel die je in of achter de muur monteert en waar dan de mengkraan op past.Ik gebruik Teceflex voor alle leidingen die weggewerkt worden zowel in de vloer gestort als tussen plafonds of onder de vloer.Ik gebruik het al jaren en heb 1 keer een lek gehad omdat ik het had geperst met een paar graden onder nul,je mag het niet persen onder de nul graden dan gaat de aluminium inlage kapot,dat wist ik toen niet.Ik heb ook wel andere kuststof leidingen gebruikt maar deze kan een hoge temperatuur hebben,de meeste andere niet,en het is makkelijker te verwerken.Je boot wordt wel super,ik vindt dat ook het mooiste model schottelboot ,maar hij is te duur voor mij.Maar ik blijf dromen,je weet het maar nooit Gr René (De Stoere).
Klaver vier
sambeek
Berichten: 1453
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 12:02 pm
Locatie: Veenendaal

Re: verloop ombouwen Sambeek RWS73

Bericht door sambeek »

De Stoere schreef:ik vindt dat ook het mooiste model schottelboot ,maar hij is te duur voor mij.Maar ik blijf dromen,je weet het maar nooit Gr René (De Stoere).
Als ik het moet laten doen is het voor mij ook niet op te hoesten hoor. Het voordeel is dat ik veel zelf doe. (eigenlijk alles)
Uitzondering schroeven en motor. (op filters en zulke zaken na) En het gaat bij mij ook wel eens fout, :wink: nou dan beginnen we weer opnieuw.
Het varen gaat nog, ik weet zo niet wat ie verbruikt (en varen normaal gesproken rond de 15 toeren) maar zoveel varen we nou ook weer niet. We dwalen uiteindelijk maar een kleine 3 weken rond in friesland. Zolang het paard het trekken kan genieten we er maar van.
Betreft het model, ja ik vind dit ook één van de mooiere boten.
groet Terpstra / SAMBEEK
Klaver vier
Berichten: 1289
Lid geworden op: wo okt 31, 2012 5:18 pm
Locatie: Hilversum

Re: verloop ombouwen Sambeek RWS73

Bericht door Klaver vier »

Sambeek.Ik doe ook alles zelf hoor,ik ben alleen niet sterk in elektra.wat het verbruik betreft.Wij hebben gevaren Loosdrecht Amsterdam Purmerend Alkmaar Wormerveer Katwijk Loosdrecht en hebben plus minus 200liter verstookt.Onze motor 8cylinder 12.7liter v8 merceders 402. Maximaal 1250 toeren per minuut gevaren.Hij kan 2400toeren maar dan krijgt hij een draaikolk in de tank.Gr René(De Stoere).
Klaver vier
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4831
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: verloop ombouwen Sambeek RWS73

Bericht door Marie Christina »

Hemel, Sambeek.
Wat wordt het mooi! :!:
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
sambeek
Berichten: 1453
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 12:02 pm
Locatie: Veenendaal

Re: verloop ombouwen Sambeek RWS73

Bericht door sambeek »

De Stoere schreef:Sambeek.Ik doe ook alles zelf hoor,ik ben alleen niet sterk in elektra.wat het verbruik betreft.Wij hebben gevaren Loosdrecht Amsterdam Purmerend Alkmaar Wormerveer Katwijk Loosdrecht en hebben plus minus 200liter verstookt.Onze motor 8cylinder 12.7liter v8 merceders 402. Maximaal 1250 toeren per minuut gevaren.Hij kan 2400toeren maar dan krijgt hij een draaikolk in de tank.Gr René(De Stoere).
Dan heb je er ook een aardig motortje in liggen. 300PK?
groet Terpstra / SAMBEEK
Klaver vier
Berichten: 1289
Lid geworden op: wo okt 31, 2012 5:18 pm
Locatie: Hilversum

Re: verloop ombouwen Sambeek RWS73

Bericht door Klaver vier »

Sambeek.230pk
Klaver vier
sambeek
Berichten: 1453
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 12:02 pm
Locatie: Veenendaal

Re: verloop ombouwen Sambeek RWS73

Bericht door sambeek »

Vaarseizoen weer ten einde. Het wordt weer tijd om aan boot te klussen.
Nu begint bij mij op het dek, langzaam maar zeker scheurtjes te komen op het loopvlak.
Scheurtjes in de anti slip en onderliggende laag. Tijdens de vakantie heb ik al een beetje zitten peuteren. Nu zijn de dekdelen voorzien van een gegalvaniseerde laag. Daar is de grondlaag over gegaan en tot slot de anti slip. De grondlaag laat nu los van de gegalvaniseerde laag.
Als ik de oude lagen er af heb gehaald wat kan ik dan het beste gebruiken om weer houvast te krijgen op de gegalvaniseerde laag, Buiten het opschuren en ontvetten?
groet Terpstra / SAMBEEK
Gebruikersavatar
FransvanNispen
Berichten: 571
Lid geworden op: zo dec 02, 2012 3:55 pm
Locatie: Geertruidenberg

Re: verloop ombouwen Sambeek RWS73

Bericht door FransvanNispen »

informeer eens bij een schilder/straalbedrijf.
Volgens mij moet je gegalv. ijzer/staal eerst met een zuur behandelen, alvorens je het kan schilderen.

Groet

Frans 8)
Rustig aan, dan breekt het lijntje niet
Klaver vier
Berichten: 1289
Lid geworden op: wo okt 31, 2012 5:18 pm
Locatie: Hilversum

Re: verloop ombouwen Sambeek RWS73

Bericht door Klaver vier »

Sambeek.Ik weet niet hoe het heet maar bij mij zit er een velgekleurd geel goedje op. ( morgen gaat onze boot weer het water in) Gr René (De Stoere).
Klaver vier
Plaats reactie