even genieten

Interessante vaartochten uit het buitenland.

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2661
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

even genieten

Bericht door sailor wim »

De tekst is Frans maar de afbeeldingen maken een hoop goed.
Ik heb twee jaar geleden vanuit de haven bij Seneffe met de fiets langs het oude kanaal gepeddeld erg mooi.
http://www.ronquieres.org/ecluse25.html
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Gebruikersavatar
FransvanNispen
Berichten: 571
Lid geworden op: zo dec 02, 2012 3:55 pm
Locatie: Geertruidenberg

Re: even genieten

Bericht door FransvanNispen »

Mooi man....
Wat ik niet uit de tekst kan halen (omdat Frans zijn Frans niet kent), is waarom die toren zo hoog is en waarvoor hij dient.
weet jij dat?

Groet

Frans 8)
Rustig aan, dan breekt het lijntje niet
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2661
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: even genieten

Bericht door sailor wim »

Hoi Frans,
Ik denk dat de link uitkomst bied of uitzicht :D
http://www.365.be/attractions/att/recre ... ieres.html
Deze link is in het Nederlands.
http://zienenweten.blogspot.nl/2014/12/ ... -vlak.html
GR Wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Gebruikersavatar
FransvanNispen
Berichten: 571
Lid geworden op: zo dec 02, 2012 3:55 pm
Locatie: Geertruidenberg

Re: even genieten

Bericht door FransvanNispen »

wat is de mens toch een vernuftig wezen.
Ik heb ze natuurlijk wel vaker gezien, maar nooit echt nagedacht over de "achterliggende" werking.
leuk.

Frans 8)
Rustig aan, dan breekt het lijntje niet
dconel
Berichten: 472
Lid geworden op: ma mei 11, 2009 10:23 pm
Locatie: Hank
Contacteer:

Re: even genieten

Bericht door dconel »

Zeker interessant, heb het stukje twee keer gelezen. Maar ik heb niet gelezen waar de toren voor dient, of ik heb er twee keer overheen gelezen :lol:
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
En 'dat gaat niet' bestaat niet
wrotter
Berichten: 622
Lid geworden op: vr jul 03, 2015 2:04 pm

Re: even genieten

Bericht door wrotter »

in vroegere dagen vele malen hier over heen gekomen ,op weg naar Brussel of Parijs die tijd zat er boven in de uitkijktoren een zuske en wiske museum .
wij konden eigenlijk meestal wel direct mee naar boven of beneden ,pasten met 4.65 br er bijna altijd bij ,maar als er een van de liften kapot was waren het ellendig lange wacht tijden .en kon je nog beter over de maas terug.
groet wout.
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: even genieten

Bericht door frank »

Ben daar ook een paar keer doorgekomen maar wel voor 15 uur want anders slapen ze alweer daar. De toren was toen uitgebrand weet ik nog maar wel een mooi uitzicht van boven op dat plateau. je kunt bij helder weer zelfs tot Brussel kijken.
Het is wel zo dat er altijd maar een bak in werking was, de ander was kennelijk in voortdurende reparatatie of reserve.
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
schipper-willem
Berichten: 626
Lid geworden op: do aug 04, 2011 3:51 pm

Re: even genieten

Bericht door schipper-willem »

Goedemorgen,
Die toren kun je bezichtigen een weids prachtig panorama ligt dan aan je voeten, daarbij zijn er verscheidene tentoonstellingsruimten ingericht met het verleden van het kanaal, de drang naar groter en meer en in de catacomben is een heuse tentoonstelling over het ontstaan van de schippersbeurs in België.
Ook de kroeg bevrachting wordt onder de loep genomen en de vrije Rijnvaart, de aftakeling van de schippersbeurs en het gemis van de kinderen die op het internaat verblijven.
Mooie maquettes van binnenvaart, bewoning, met zorgen hoe de zaak rond komt in financieel oogpunt passeert daar de revue, een uniek tijdsbeeld over een verloren paradijs! dus een aanrader zeker mede voor hen die gerelateerd zijn of waren aan de binnenvaart.

Afbeelding

Afbeelding

Groet, Willem.
Afbeelding
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: even genieten

Bericht door frank »

Mooie raadplaat...
Zie ik daar in de verte het Atomium? Oudere lezertjes zullen zich nog wel de wereldtentoonstelling in Brussel herinneren?
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Gebruikersavatar
Cees
Berichten: 102
Lid geworden op: za dec 01, 2007 10:51 am
Locatie: Meppel
Contacteer:

Re: even genieten

Bericht door Cees »

frank schreef:Mooie raadplaat...
Zie ik daar in de verte het Atomium? Oudere lezertjes zullen zich nog wel de wereldtentoonstelling in Brussel herinneren?
Absoluut :-) Als 13 jarige met vader met de bus vanuit A'dam naar Brussel voor de Expo 58. In het Atomium met de roltrap omhoog.
Het heeft indruk gemaakt, want het is het enige dat ik mij herinner van die wereldtentoonstelling.
gr. Cees
de maker van Vaartips Nederland kennisbank voor pleziervaart en scheepvaarthistorie.
Plaats reactie