Koelmysterie

Alles wat in de machinekamer draait en andere techniek.

Moderators: sailor wim, frank

Blauwe Walm
Berichten: 113
Lid geworden op: vr aug 12, 2016 5:05 pm

Re: Koelmysterie

Bericht door Blauwe Walm »

Het mysterie is opgelost. Dank voor alle input, de prijs (een rondvaart :lol: ) gaat naar Aquanaut.
Pompje nogmaals getest door een lange transparante slang op de uitgang te zetten. Resultaat: water met lucht, en nauwelijks druk op het water.
Pomp weer eraf. Blijkt dat de achterplaat (ik kon zo snel geen nieuwe krijgen dus heb 1 gebruikt met minder slijtage die ik nog had liggen) niet helemaal vlak was. Dwz hij was in het midden lager dan aan de zijkanten; krom. Die had ik er de eerste keer (te) snel ingezet en nooit goed naar gekeken. Achterplaatje vervangen, probleem opgelost. Dat luistert dus heel nauw, ik denk vooral in combinatie met een nieuwe, nog niet ingesleten impeller.

Haha de halve f*cking motor overhoop gehad door mijn eigen stommiteit. Klein voordeeltje: alle slangen, klemmen en pakkingen in het koelsysteem zijn nu gecheckt/vernieuwd en ik kwam nog een gammel stopje tegen dat vroeger of later voor problemen had gezorgd.
Maar ik beloof plechtig dat ik voortaan beter nadenk voor ik om hulp vraag. Echt :oops:
sambeek
Berichten: 1453
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 12:02 pm
Locatie: Veenendaal

Re: Koelmysterie

Bericht door sambeek »

Blauwe Walm schreef:Het mysterie is opgelost. Dank voor alle input, de prijs (een rondvaart :lol: ) gaat naar Aquanaut.

Maar ik beloof plechtig dat ik voortaan beter nadenk voor ik om hulp vraag. Echt :oops:
Beter nadenken voordat je om hulp vraagt lijkt mij niet direct nodig (daarbij missen we de helft :) )
Zo kom je wel op ideeën of adviezen, als je je blind staart op iets.
Dan is het mooi met mensen als Aquanaut, die weet hoe het ongeveer zit met dit type.
groet Terpstra / SAMBEEK
paul
Berichten: 461
Lid geworden op: zo nov 14, 2010 4:26 pm
Locatie: den hoorn

Re: Koelmysterie

Bericht door paul »

Het topic heeft zich weer bewezen.
En!! Van een ander zijn fouten( vergissingen ) leer je het meest,want we leven niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Gr Paul.
Plaats reactie