retour leiding verstuivers

Alles wat in de machinekamer draait en andere techniek.

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Peter-J
Berichten: 395
Lid geworden op: di nov 11, 2014 10:51 am

retour leiding verstuivers

Bericht door Peter-J »

Goedemorgen allen

ik blijf last houden van een lichte lekkage op mijn retour leiding van mijn motor. Het betreft maar 1 verstuiver. Al meerdere malen nieuwe koperen ringetjes er tussen gedaan en de bajonet koppelingen nagekeken op scheurtjes of andere onvolkomenheden. Ben er eigenlijk wel klaar mee. Weten jullie of hier ook andere oplossingen voor zijn? Ik heb zelf gedacht aan bonded seals dat is een ringetje met rubber inleg. Maar ik vermoed dat ik dan te kort draad over houd op mijn bajonetbout. Ook zit ik te denken om nieuwe leidingen te maken incl. Bajonet koppeling. Misschien van slang?
heb je een prachtig verhaal, probeert er iemand anders een touw aan vast te knopen....... :lol:
dconel
Berichten: 472
Lid geworden op: ma mei 11, 2009 10:23 pm
Locatie: Hank
Contacteer:

Re: retour leiding verstuivers

Bericht door dconel »

Ja, dat heb ik ook wel eens gehad. Er was niets zichtbaar versleten ofzo, dus ik heb van alles geprobeerd. Pas toen ik het hele leidinkje vervangen had stopte het lekken :lol:
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
En 'dat gaat niet' bestaat niet
Navigo
Berichten: 559
Lid geworden op: di dec 22, 2015 5:03 pm

Re: retour leiding verstuivers

Bericht door Navigo »

HH,

Mogelijk is door het eerder stevig aandraaien het "oog" van de leiding iets verbogen.

Probeer eens als afdichting de rode sanitair ringen(karton/ papier achtige ringen), deze zijn wat zachter en kunnen wat meer oneffenheden aan.
Het retour systeem is als het goed is een drukloos systeem, deze afdichtingsringen zijn iig diesel proof.

Je kunt ook opzoek naar afdichtingsringen van aluminium, deze worden ook toegepast in retoursystemen.
Hiervoor moet je denk ik opzoek naar een brandstofpompen/ verstuiverboer.

Navigo
Peter-J
Berichten: 395
Lid geworden op: di nov 11, 2014 10:51 am

Re: retour leiding verstuivers

Bericht door Peter-J »

Bedankt voor de reacties heren.

aan die rode ringen heb ik ook gedacht. Ben alleen bang dat ik slecht uit kom met mijn schroefdraad. Die ringen zijn twee a drie keer zo dik dan koperen ringen. Desalnietemin ga ik wel een poging wagen hiermee.....

niet geschoten is altijd mis zeg maar......
heb je een prachtig verhaal, probeert er iemand anders een touw aan vast te knopen....... :lol:
misterlister
Berichten: 24
Lid geworden op: za apr 28, 2012 10:56 am

Re: retour leiding verstuivers

Bericht door misterlister »

Heb ook wel eens een haarscheurtje gehad waar de leiding in het banjo oog gesoldeerd zit, erg moeilijk te zien maar wel snel op te lossen.

Succes. Theo
Waar een wil is, is een weg, en waar geen weg is, is altijd nog water...
Gebruikersavatar
varg
Berichten: 764
Lid geworden op: vr okt 30, 2009 8:42 pm
Locatie: Amsterdam
Info: 'Varg'
LBD 9,62 m x 3.46 m x 0.80 m
Doorvaarthoogte gestreken mast: 1.95 m
Motor: Yanmar 4JH4E 53pk mech.kk.

Re: retour leiding verstuivers

Bericht door varg »

misterlister schreef:Heb ook wel eens een haarscheurtje gehad waar de leiding in het banjo oog gesoldeerd zit, erg moeilijk te zien maar wel snel op te lossen.

Succes. Theo

Idem
Arnold
Plaats reactie