Woeste plannen

en zo ziet mijn boot er uit

Moderators: sailor wim, frank

Blauwe Walm
Berichten: 113
Lid geworden op: vr aug 12, 2016 5:05 pm

Re: Woeste plannen

Bericht door Blauwe Walm »

Voor wie de draad ook kwijt is :lol: Het nieuwe stuurhuis verhaal gaat dus over dit bootje:
Afbeelding
Toch ietwat kritisch. De stuurhut op deze manier is en maakt het stoer, wat is de toegevoegde waarde van de "poorten" in het pet gedeelte.
In de praktijk gebruik je deze voor zicht omhoog, jij waarschijnlijk niet?
Ik zou kunnen liegen en zeggen dat ik heeeel vaak omhoog kijk maar ik vind dat gewoon mooi. Het hoort bij de stijl van dat opbouwtje. Ik realiseer me dat het duurder en warmte- en lekgevoelig is. De meeste ramenleveranciers voorzien geen problemen als het raam erin gekit wordt. In een opstaand profiel zetten zal inderdaad wel schelen in lekkagegevoeligheid, daar zal ik eens naar kijken.
Overigens worden die ramen in de pet wel zo groot dat je er ook echt iets aan hebt. In dit stuk van het snijplan zie je rechts de 'pet-ramen' en links de ramen in de voorzijde.
Afbeelding
Baschinist
Berichten: 1036
Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
Locatie: Krimpen aan de Lek
Contacteer:

Re: Woeste plannen

Bericht door Baschinist »

Ooit een auto gehad met "petramen" in rubbers, gaf geen problemen. Idd goed kitten maar dat geld voor alu ramen net zo.
edorem
Berichten: 292
Lid geworden op: di aug 23, 2016 3:03 pm

Re: Woeste plannen

Bericht door edorem »

Hoi blauwe walm ziet er goed uit en je boot kan het zeker hebben word echt een stoer schip gr. edorem
Blauwe Walm
Berichten: 113
Lid geworden op: vr aug 12, 2016 5:05 pm

Re: Woeste plannen

Bericht door Blauwe Walm »

Het begin is er ...
Afbeelding
Navigo
Berichten: 559
Lid geworden op: di dec 22, 2015 5:03 pm

Re: Woeste plannen

Bericht door Navigo »

HH,

Dat ziet er goed uit.
Je bent vroeg begonnen, schiet lekker op dus vandaag gereed? :D :mrgreen:

Navigo
FKZ
Berichten: 82
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 10:46 am

Re: Woeste plannen

Bericht door FKZ »

Mooi hutje als het nog kan zou ik boven in de pet standaard gebo of vergelijkbaar standaard dekluikjes gebruiken die kan je dan bij warm weer ook open zetten. Voor de vaste ramen is het een overweging om een sponning te lassen van hoekstaal en dan het raam met kit monteren en afstrijken. Dan kan gewoon glas op maat gesneden uit de handel gebruikt worden. Vervolgens aan de binnen kant de aftimmering er op verlijmen ivm koude brug. Wat zijn ongeveer de afmetingen wat lastig inschatten. Voor Warmte wering heb je helemooie stickers die je op het raam kan plakken die het met name het IR licht buiten houden
dconel
Berichten: 472
Lid geworden op: ma mei 11, 2009 10:23 pm
Locatie: Hank
Contacteer:

Re: Woeste plannen

Bericht door dconel »

Mooie plannen, ziet er gaaf uit! Wat de ramen betreft, had je deze al gezien; http://www.topwindows.nl/nl ?

Heb mezelf er niet in verdiept, maar het concept lijkt mij interessant :)
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
En 'dat gaat niet' bestaat niet
dconel
Berichten: 472
Lid geworden op: ma mei 11, 2009 10:23 pm
Locatie: Hank
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door dconel »

Baschinist schreef:Of we jatten het Damen patent maar dat is heel veel werk meer om te maken.
Patent? Dat boeltje komt gewoon van Hora of Omru, maar net wie de mooiste prijs maakt :)
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
En 'dat gaat niet' bestaat niet
Baschinist
Berichten: 1036
Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
Locatie: Krimpen aan de Lek
Contacteer:

Re: Woeste plannen

Bericht door Baschinist »


Patent? Dat boeltje komt gewoon van Hora of Omru, maar net wie de mooiste prijs maakt :)
Ik bedoel de sponning/kozijn (hoe noem je Dat?)zelf. Dat is gewoon Pools/Vietnamees ijzerwerk. Best kans dat dat idd als halffabrikaten aangeleverd word door een Hora o.i.d. maar dan gaat de goedkope grap er wel vanaf. Moeilijk na te maken is het niet alleen veel werk.
Blauwe Walm
Berichten: 113
Lid geworden op: vr aug 12, 2016 5:05 pm

Re: Woeste plannen

Bericht door Blauwe Walm »

:twisted: Potverdorie wat kunnen dingen soms snel gaan als ik niet in de weg loop :lol:

Afbeelding

Qua ramen enzo: topwindows is 1 van de adressen waar ik een offerte heb gevraagd. Prima eerste indruk. Denk dat het ramenverhaal uitdraait op alles in 1 x goed in de voorkant (dus ook met dikker en warmtewerend glas) en voorlopig een goedkopere oplossing voor de zij- en achterkant. Of dat ramen in rubbers of stalen profielen en dan kitten wordt weet ik nog niet. Standaard luikjes in de pet gebruiken gaat niet omdat er geen enkel rechthoekig raam in zit.
Heeft iemand toevallig detailfoto's van de besproken Damen kozijn/sponning/dinges oplossing?
Baschinist
Berichten: 1036
Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
Locatie: Krimpen aan de Lek
Contacteer:

Re: Woeste plannen

Bericht door Baschinist »

Zo zit het bij ons. Geen idee of het een puur Damen idee Is, zal haast wel niet.
Wij hadden nu van een reguliere glashandel een offerte van 1000 euro liggen voor 6mm gehard glas voor alle ramen. Zou dus enkel het rubber nog bijkomen maar scheelt aanzienlijk t.o.v. alu profielen.

AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Baschinist op vr feb 16, 2018 10:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blauwe Walm
Berichten: 113
Lid geworden op: vr aug 12, 2016 5:05 pm

Re: Woeste plannen

Bericht door Blauwe Walm »

Dank! Ziet er absoluut solide uit maar ik kan me niet voorstellen dat deze oplossing met buig- en laswerk profielen en de rvs lijst voordeliger uit gaat vallen dan standaard jachtraampies...
Baschinist
Berichten: 1036
Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
Locatie: Krimpen aan de Lek
Contacteer:

Re: Woeste plannen

Bericht door Baschinist »

Nou ja, dat ligt er dus maar net aan hoe handig je zelf bent. Als je het aan moet schaffen en laten doen dan gaat de grap er idd wel af wss. Maar rocketscience is het niet op deze manier.
Blauwe Walm
Berichten: 113
Lid geworden op: vr aug 12, 2016 5:05 pm

Re: Woeste plannen

Bericht door Blauwe Walm »

Ik ga me er eens in verdiepen. Laswerk prima, maar van de 98 bochten die ik dan moet buigen worden er geen 2 gelijk :?
Baschinist
Berichten: 1036
Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
Locatie: Krimpen aan de Lek
Contacteer:

Re: Woeste plannen

Bericht door Baschinist »

Hmmmm......mal maken met pijp waarvan de diameter de gewenste radius is en daar omheen werken is denk ik de goedkoopste optie die zo even in me opkomt.
Plaats reactie