WB30
Moderators: sailor wim, frank
Re: WB30
Ziet er mooi uit zo met een kleurtje!
Waarom lassen jullie er niet een paar stukken dikwandige buis in ipv die doorvoeren? Dat messing in een gat in de boot is wachten op problemen.
Waarom lassen jullie er niet een paar stukken dikwandige buis in ipv die doorvoeren? Dat messing in een gat in de boot is wachten op problemen.
Wat er ook gebeurt altijd blijven lachen
- Handige Harrie
- Berichten: 299
- Lid geworden op: do dec 04, 2014 12:41 pm
- Contacteer:
Re: WB30
Dat was ook mijn eerste gedachte. Maar de keurmeester van de verzekering was meer voorstander van messing.Evert schreef:Ziet er mooi uit zo met een kleurtje!
Waarom lassen jullie er niet een paar stukken dikwandige buis in ipv die doorvoeren? Dat messing in een gat in de boot is wachten op problemen.
Alles past met een hamer. Zoniet, grotere hamer pakken
- Marie Christina
- Berichten: 4877
- Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
- Locatie: Noord Drenthe
Re: WB30
Ik ben ook wel benieuwd wat daar voor gedachte achter zit
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
-
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: wo okt 31, 2012 5:18 pm
- Locatie: Hilversum
Re: WB30
Ik denk dat ze er niet gek op zijn dat je aan een geklonken schip gaat lassen,dar geeft namelijk nogal veel oppervlakte spanning.
Gr René ( klaver vier)
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
-
- Berichten: 1036
- Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
- Locatie: Krimpen aan de Lek
- Contacteer:
Re: WB30
Ik snap de redenatie ook niet helemaal van de beste man.
Wel een lief scheepje, knapt hard op zo!
Da's wel waar maar er is op andere plekken ook al aan gelast. En een geklonken schip wat al een tijdje op bokken aan de wal staat zit die spanning sowieso wel in denk ik.Ik denk dat ze er niet gek op zijn dat je aan een geklonken schip gaat lassen
Wel een lief scheepje, knapt hard op zo!
- quichot
- Berichten: 2093
- Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
- Locatie: Amsterdam
- Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639
Re: WB30
Als lassen aan een geklonken romp inderdaad zo veel spanning oplevert kan ik de Jonge Willem beter omdopen in Thriller.
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Met schippersgroet,
Guido
- Handige Harrie
- Berichten: 299
- Lid geworden op: do dec 04, 2014 12:41 pm
- Contacteer:
Re: WB30
Ook dit weekend weer druk bezig geweest.
Zaterdag een beetje sneeuw
Maarja de blauwe lakverf is 2k, dus we smeren gewoon door
De zondag was beter weer dus kon de 1k witte rand geschilderd worden
Zo wordt het
achterkant ziet er ook goed uit
Alleen toen hadden we een dilemma
Zwarte railing
Witte railing
Ondertussen eens een dekluik open getrokken
Ging makkelijker dan gedacht
Helaas is wegens het weer de boot nogsteeds niet verbokt. Huidige afspraak is deze vrijdag.
En dan is even doorbuffelen voor die laatste plekjes want de 24ste gaan we te water.
Zaterdag een beetje sneeuw
Maarja de blauwe lakverf is 2k, dus we smeren gewoon door
De zondag was beter weer dus kon de 1k witte rand geschilderd worden
Zo wordt het
achterkant ziet er ook goed uit
Alleen toen hadden we een dilemma
Zwarte railing
Witte railing
Ondertussen eens een dekluik open getrokken
Ging makkelijker dan gedacht
Helaas is wegens het weer de boot nogsteeds niet verbokt. Huidige afspraak is deze vrijdag.
En dan is even doorbuffelen voor die laatste plekjes want de 24ste gaan we te water.
Alles past met een hamer. Zoniet, grotere hamer pakken
-
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: wo okt 31, 2012 5:18 pm
- Locatie: Hilversum
Re: WB30
Wordt heel mooi maar ik begrijp iets niet,ik hoor altijd 2 k dauwpunt niet te koud weer en jullie flikken het gewoon.
Ik sta paf,ik snap er niks meer van.
Gr René ( klaver vier)
Ik sta paf,ik snap er niks meer van.
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
- Handige Harrie
- Berichten: 299
- Lid geworden op: do dec 04, 2014 12:41 pm
- Contacteer:
Re: WB30
Dauwpunt zijn we al met een paar verven tegenaan gelopen. Maar dit blauwe spul smeert maar door en geeft geen krenk, het jammere is dat ik geen flauw benul heb wat het eigelijk is. Ooit 2 potten voor bijna niets gekregen met als omschrijving dat het blauw was, 1:4 gemengd moest worden en blijkbaar reteduur was.Klaver vier schreef:Wordt heel mooi maar ik begrijp iets niet,ik hoor altijd 2 k dauwpunt niet te koud weer en jullie flikken het gewoon.
Ik sta paf,ik snap er niks meer van.
Gr René ( klaver vier)
Alles past met een hamer. Zoniet, grotere hamer pakken
-
- Berichten: 598
- Lid geworden op: vr mei 22, 2015 6:43 pm
- Info: Bouwjaar+/- 1940. Ze heet TADI 3. ooit een werkschip-werfsleper 12x3x1,2 mtr DAF 475 85pk (1963)
Re: WB30
Goedenavond allen, @ Harry het word wel erg netjes zo Ideetje voor de reling: is zebra niet een optie? Of grijs, dan gaat alles op
Gaat zo voort! groet Ad
Gaat zo voort! groet Ad
mijn schip is als een gat in het water , waar ik al mijn geld ingooi
-
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: wo okt 31, 2012 5:18 pm
- Locatie: Hilversum
Re: WB30
Ik vindt die verf heel bijzonder,als ik nu wat wil schilderen moet ik altijd met de boot naar binnen, iedereen zegt tenminste de temperatuur moet perfect zijn ivm het dauwpunt,anders slaat de boel helemaal dof.
Jammer dat je niet weet wat voor verf het is.
Gr René ( klaver vier)
Jammer dat je niet weet wat voor verf het is.
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
Re: WB30
HH,
Bjvoorbeeld Sigmadur 2k, maar het is natuurlijk geen jacht.
Ik ben hiermee zelf ook niet zo kritisch geweest, ook wij hebben geen jacht, een glans is een glans.
Haren kammen, kan met een spiegel.
Dus bijvoorbeeld sigma product voldoet al snel en is niet zo kritisch mbt verwerken.
De beroeps gaat ten slotte ook niet naar binnen.
Navigo
Bjvoorbeeld Sigmadur 2k, maar het is natuurlijk geen jacht.
Ik ben hiermee zelf ook niet zo kritisch geweest, ook wij hebben geen jacht, een glans is een glans.
Haren kammen, kan met een spiegel.
Dus bijvoorbeeld sigma product voldoet al snel en is niet zo kritisch mbt verwerken.
De beroeps gaat ten slotte ook niet naar binnen.
Navigo
-
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: wo okt 31, 2012 5:18 pm
- Locatie: Hilversum
Re: WB30
Navigo een glans is een glans is wel erg kort door de bocht.
Ik zie wel degelijk het verschil van een boot geschilderd met 1k of 2k,2k heeft een veel diepere glans en dat vindt ik erg mooi.
Ik vind niet dat je beroeps kan vergelijken met een jacht.
Voorheen hadden wij een schottelboot die kon prima met 1k nu een valkkruiser die moet vindt ik met 2k want dit is een strakke boot terwijl je bij een schottel bijw,van spreken de spanten buiten ziet staan.
Ik vindt het mooi als je een mooie vette glans hebt en niet een sinaasappel effect.
Gr René ( klaver vier)
Ik zie wel degelijk het verschil van een boot geschilderd met 1k of 2k,2k heeft een veel diepere glans en dat vindt ik erg mooi.
Ik vind niet dat je beroeps kan vergelijken met een jacht.
Voorheen hadden wij een schottelboot die kon prima met 1k nu een valkkruiser die moet vindt ik met 2k want dit is een strakke boot terwijl je bij een schottel bijw,van spreken de spanten buiten ziet staan.
Ik vindt het mooi als je een mooie vette glans hebt en niet een sinaasappel effect.
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier