Woeste plannen

en zo ziet mijn boot er uit

Moderators: sailor wim, frank

Blauwe Walm
Berichten: 113
Lid geworden op: vr aug 12, 2016 5:05 pm

Re: Woeste plannen

Bericht door Blauwe Walm »

Bakkie voordek staat er inmiddels ook op. Dat levert een makkelijkere instap naar het vooronder op, en het vluchtluik is nu ook als zodanig te gebruiken. Het vorige luikje was op kaboutermaat. Het zicht naar buiten wordt riant. Voor de ramen nu gekozen voor topwindows voor de 'moeilijke' ramen (de 3 liggende ramen in de pet -die worden ook getint- en twee openslaande ramen). Toen waren de centen op dus, dus de overige ramen komen voorlopig in rubber.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Woeste plannen

Bericht door Marie Christina »

Misschien had ik het al eens eerder gezegd (staat me wel zo bij) maar die bouwtekeningen moet je op de modelbouwmarkt gooien.
Ga je goed aan verdienen.
Paar balsahouten of plastic platen met wat latjes in een kartonnen doos, tekeningen erbij en hoppa: minimaal 100 euro per doos.
En die ga je verkopen, want sleepbootjes zijn zeer gewild.
Zeker dit formaat dat bij schaal 1:50 nog een prima te handelen bootje is.

De tekeningen zelf zullen gemakkelijk zo'n 50 euro doen op de modelbouwmarkt.

Het is maar een tip...
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Baschinist
Berichten: 1036
Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
Locatie: Krimpen aan de Lek
Contacteer:

Re: Woeste plannen

Bericht door Baschinist »

Vakwerk! :)
Wouter
Berichten: 409
Lid geworden op: di okt 29, 2013 4:49 pm
Info: Luxe motor Iris

ligplaats Amsterdam

werf J. Th. Wilmink & co, Winschoterdiep, (Gideon) Groningen.

28.03 x 5.06 x 1.00 m

Daf 575 met turbo 120 PK

ZF electro magnetische keerkoppeling

Re: Woeste plannen

Bericht door Wouter »

Dat smoelt inderdaad mooi!
Maar het duurt nog even voor je een dikke Havana kunt opsteken en zeggen "I love it when a plan comes together"
Succes!
Blauwe Walm
Berichten: 113
Lid geworden op: vr aug 12, 2016 5:05 pm

Re: Woeste plannen

Bericht door Blauwe Walm »

Leuke tip, van die modelbouwtekeningen. Zal het eens met de tekenaar overleggen.
De dikke Havana met A-team quote doe ik na elk min of meer gelukt onderdeeltje :lol: Dat houdt de moed erin.
Dus sowieso 4 sigaren vandaag voor fatsoenlijke boldertjes rondom. De middenbolders worden een tikkie kleiner en gebout.
Achterdek zit ook weer dicht. Daar hebben we een gasbun en wat andere uitsteeksels verwijderd. Gas wil ik er niet meer op hebben.
En in het stuurhutje is voor de oude stuurstand goed te zien hoeveel ruimte we hebben gewonnen.

De deur die ik had bedacht gaat helaas niet passen: de drempel wordt dan veel te hoog. Dus mocht iemand nog een waterdichte deur (staal of aluminium) van ongeveer 180x60 hebben liggen dan hoor ik het graag!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Blauwe Walm
Berichten: 113
Lid geworden op: vr aug 12, 2016 5:05 pm

Re: Woeste plannen

Bericht door Blauwe Walm »

Afbeelding
Afbeelding
Blauwe Walm
Berichten: 113
Lid geworden op: vr aug 12, 2016 5:05 pm

Re: Woeste plannen

Bericht door Blauwe Walm »

Nieuw bakkie op het achterdek. Is tegelijk de opstap naar boven en de instap naar achteronder. Het meeste grove las- en slijpwerk is wel zo'n beetje klaar. Dus nu klein frummelwerk: de laatste obstakels van het voordek af slijpen, loosgaten, nieuwe raampjes voor het vooronder etc.
Afbeelding
Afbeelding
Navigo
Berichten: 559
Lid geworden op: di dec 22, 2015 5:03 pm

Re: Woeste plannen

Bericht door Navigo »

HH,

Goed bezig, wordt een heel ander gezicht zo.
Ook nog eens voor de herfst weer wind water dicht.


Navigo
Blauwe Walm
Berichten: 113
Lid geworden op: vr aug 12, 2016 5:05 pm

Re: Woeste plannen

Bericht door Blauwe Walm »

Tijd voor het Grote Schuren, tercoo-en, fosforzuur smeren etc. Valt weinig aan te zien. Ondertussen met wat details bezig. Mazzeltje met een deur: rekenfoutje bij de bouw van een binnenvaartschip en ik heb voor weinig een splinternieuwe aluminium deur. Geisoleerd en met dubbel gelaagd glas. Niet helemaal wat ik wilde (zocht eigenlijk iets met afgeronde hoeken, gelijk aan de ramen) maar dit was te mooi om te laten lopen. Ondertussen dubben over de opbouw van het mastje. Is een ex-radarmast, dus alles blijft mooi rechtop staan bij klappen. Wil de opbouw met rvs buiskoppelingen maken om flexibel te blijven. Maar voor ik dat definitief maak eerst maar even met alu en gewone buiskoppelingen knutselen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Blauwe Walm
Berichten: 113
Lid geworden op: vr aug 12, 2016 5:05 pm

Re: Woeste plannen

Bericht door Blauwe Walm »

Likkie primer. Daar fleuren boot en baas altijd wel van op :D
Afbeelding
Navigo
Berichten: 559
Lid geworden op: di dec 22, 2015 5:03 pm

Re: Woeste plannen

Bericht door Navigo »

HH,

Lekker dat groene spul, een goede hechtprimer.

Let op het is echt een hechtprimer, niet afsluitend mbt vocht etc.
Als het maar even vochtig/ nat blijft komt de roest er vlot doorheen. Dus snel een tweede afdekkende laag eroverheen.

Gelukkig zit het weer mee.

Navigo
Blauwe Walm
Berichten: 113
Lid geworden op: vr aug 12, 2016 5:05 pm

Re: Woeste plannen

Bericht door Blauwe Walm »

Daar was ik ook bang voor, dus ik heb eerst een paar testjes gedaan. Stukkie met 1 t/m 4 lagen. Blijkt dat 't vanaf 2 lagen al behoorlijk ondoordringbaar is. Zal geen maanden werken, maar voor kort durf ik drie lagen en af en toe een buitje wel aan.
Blauwe Walm
Berichten: 113
Lid geworden op: vr aug 12, 2016 5:05 pm

Re: Woeste plannen

Bericht door Blauwe Walm »

Proberen laagdikte op te bouwen, in ieder geval rondom de ramen. Zodat die er met een beetje geluk nog voor de winter in kunnen. Daar omheen kijken we later dan wel weer. Verfsysteem wordt dan: (1 x sigmaweld op gestraalde plaat), 2 x sigmacover 280 binnen, 3 x buiten, 2 x DD-lak binnen, 3 x buiten. International Watertite plamuur waar nodig (tot nu toe weinig). Bijna jammer dat 't resultaat binnen onder isolatie en aftimmering verdwijnt :?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: Woeste plannen

Bericht door frank »

Net die bolders van je even bekeken. Perfect man, daar heb je tenminste wat aan. "Stark wark..." Ik erger me altijd als ik van die bakbeesten van jachten zie met micro pruts boldertjes, "design" zeggen ze dan en er past amper een vlaggelijntje op. Zo heb ik eens in Leuven iemand met een superjacht van ongekende luxe en idem prijskaartje geholpen en er was amper een touwtje aan boord om op zo'n klein design kikkertje vast te leggen. Maar die lui varen toch nooit, kan geen kwaad. Toen die bak verlegd moest worden werd en telefoon gepakt en kwam er een busje met drie man om dat klusje te klaren.....
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Blauwe Walm
Berichten: 113
Lid geworden op: vr aug 12, 2016 5:05 pm

Re: Woeste plannen

Bericht door Blauwe Walm »

Haha ieder het zijne maar ik ben ook niet van de glim en frummels. Spullen zijn óf nuttig en bomvrij, óf weg. :lol:
Plaats reactie