Heeft een bootverzekering wel nut?

Hier kun je alles andere kwijt..

Moderators: sailor wim, frank

Klaver vier
Berichten: 1289
Lid geworden op: wo okt 31, 2012 5:18 pm
Locatie: Hilversum

Re: Heeft een bootverzekering wel nut?

Bericht door Klaver vier »

Ik kan er met mijn simpele verstand ook niet bij,dan heeft die veiligheid ook geen enkele zin,of die zit op een plek waar die niet kan werken,maar dat zou heel gek zijn
Ik heb wel eens een uit elkaar gekapte boiler gezien maar daar zat de veiligheid aan de verkeerde kant van de terugslagklep,dan drukt uitzettend water alles kapot.
Ik blijf het een gek verhaal vinden, een geitijzeren tank klapt niet zomaar
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
Gebruikersavatar
Gerard
Berichten: 674
Lid geworden op: di aug 08, 2017 11:39 am
Locatie: Wisselend
Info: Woon op en vaar sinds 2006 met de historische (1904) Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor", met een "Varend monument"-status.

Re: Heeft een bootverzekering wel nut?

Bericht door Gerard »

Klaver vier schreef: di sep 03, 2019 12:09 pm Ik kan er met mijn simpele verstand ook niet bij,dan heeft die veiligheid ook geen enkele zin,of die zit op een plek waar die niet kan werken,maar dat zou heel gek zijn.
Yep. Gezien het een originele constructie is van GM.
Ik blijf het een gek verhaal vinden, een geitijzeren tank klapt niet zomaar.
Helemaal mee eens. Ik hoop op een dag van iemand een redelijk logische verklaring te krijgen. Wat mij naderhand stoorde, was dat de zgn. "expert" van EOC als verklaring "achterstallig onderhoud" aangaf, i.p.v. ruiterlijk te erkennen, dat hij er geen verklaring voor kon vinden. Dan had mogelijk EOC wel uitgekeerd. Maar ja, zo'n "expert" wordt door EOC betaald en wiens brood men eet, wiens wens men vervullen wil.
Gerard van Katwijk
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Heeft een bootverzekering wel nut?

Bericht door Marie Christina »

Na het vergelijken van 5 offertes denk ik dat het de verzekering van de ANWB gaat worden.

Zojuist nog gebeld door een uiterst vroiendelijke mevroi miet ain Duitsch accjent van Eerdmans, maar die maatschappij wordt het in elk geval niet.
Duurder en minder dekking.
Nog 4 over kandidaten over:

FBTO
Univé
ANWB
Blijven bij EOC

Decisions, decisions.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
berghout-2

Re: Heeft een bootverzekering wel nut?

Bericht door berghout-2 »

We zijn een jaar verder.
En, wat is het geworden?
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Heeft een bootverzekering wel nut?

Bericht door Marie Christina »

ANWB.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
Gerard
Berichten: 674
Lid geworden op: di aug 08, 2017 11:39 am
Locatie: Wisselend
Info: Woon op en vaar sinds 2006 met de historische (1904) Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor", met een "Varend monument"-status.

Re: Heeft een bootverzekering wel nut?

Bericht door Gerard »

Gerard schreef: do sep 05, 2019 3:03 am
Klaver vier schreef: di sep 03, 2019 12:09 pm Ik kan er met mijn simpele verstand ook niet bij,dan heeft die veiligheid ook geen enkele zin,of die zit op een plek waar die niet kan werken,maar dat zou heel gek zijn.
Yep. Gezien het een originele constructie is van GM.
Ik blijf het een gek verhaal vinden, een gietijzeren tank klapt niet zomaar.
Helemaal mee eens. Ik hoop op een dag van iemand een redelijk logische verklaring te krijgen. Wat mij naderhand stoorde, was dat de zgn. "expert" van EOC als verklaring "achterstallig onderhoud" aangaf, i.p.v. ruiterlijk te erkennen, dat hij er geen verklaring voor kon vinden. Dan had mogelijk EOC wel uitgekeerd. Maar ja, zo'n "expert" wordt door EOC betaald en wiens brood men eet, wiens wens men vervullen wil.
Klein wereldje. Attendeert de havenmeester van Zaltbommel mij er op, dat hij mij en mijn schip kende, omdat hij destijds namens EOC de schade had opgemaakt en de oorzaak had aangegeven. Toen kon ik het natuurlijk niet laten, om te zeggen dat hij of geen verstand van motoren en aanverwante zaken had of te kwader trouw was geweest (ik heb de warmtewisselaar nog steeds bewaard en iedereen kan zien, dat er niets te zien valt van zgn. achterstallig onderhoud). Hoe vaker je zorgt, dat er geen schade hoeft te worden betaald, hoe meer/eerder opdrachten, lijkt mij.
Overigens was die situatie wel een leer voor de volgende keer, namelijk altijd een eigen deskundige in de hand nemen.
Gerard van Katwijk
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Heeft een bootverzekering wel nut?

Bericht door Marie Christina »

Was overigens "grappig" dat toen ik overstapte naar de nieuwe verzekeraar deze mij belde over maar liefst 6 claims in een kleine 11 jaar tijd.

Eh, nee.
Het zou kunnen dat ik dat aantal keren gebeld heb om te vragen óf ik het kon claimen. Of het gedekt was.
(De polis was dan niet echt duidelijk)
Geclaimd heb ik echter niets. :?
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
Gerard
Berichten: 674
Lid geworden op: di aug 08, 2017 11:39 am
Locatie: Wisselend
Info: Woon op en vaar sinds 2006 met de historische (1904) Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor", met een "Varend monument"-status.

Re: Heeft een bootverzekering wel nut?

Bericht door Gerard »

Marie Christina schreef: zo apr 04, 2021 12:10 pm Was overigens "grappig" dat toen ik overstapte naar de nieuwe verzekeraar deze mij belde over maar liefst 6 claims in een kleine 11 jaar tijd.
Vreemd. De nieuwe privacywetgeving AVG verbiedt het onnodig bewaren van persoonsgegevens en het zonder toestemming verstrekken aan derden. Niettemin stuur ik vaak per e-mail een nadrukkelijk verzoek om mijn persoonsgegevens (incl. mijn e-mailadres) te verwijderen.
Gerard van Katwijk
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Heeft een bootverzekering wel nut?

Bericht door Marie Christina »

"I stand corrected your honour."
Je hebt gelijk.

Ik heb de correspondentie er nog even bijgezocht, en inderdaad, het kwam niet van de ANWB, maar van de EOC.
Als geschiedenis van het aantal claims. Voor de nieuwe verzekeraar.

Kennelijk had ik er een "andere herinnering aan". :mrgreen:
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
Gerard
Berichten: 674
Lid geworden op: di aug 08, 2017 11:39 am
Locatie: Wisselend
Info: Woon op en vaar sinds 2006 met de historische (1904) Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor", met een "Varend monument"-status.

Re: Heeft een bootverzekering wel nut?

Bericht door Gerard »

Marie Christina schreef: di apr 06, 2021 9:56 am Ik heb de correspondentie er nog even bijgezocht, en inderdaad, het kwam niet van de ANWB, maar van de EOC.
Als geschiedenis van het aantal claims. Voor de nieuwe verzekeraar.
Ik ben heel benieuwd of je beiden hierop gaat aanspreken, want beiden zijn fout. De EOC had jouw persoonsgegevens niet mogen verstrekken en na het einde van de zakelijke relatie horen te verwijderen en zeker niet, zonder jouw toestemming, aan derden te verstrekken.
Maar ook de ANWB was fout, want die had die gegevens niet mogen vragen/aannemen.
Gerard van Katwijk
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Heeft een bootverzekering wel nut?

Bericht door Marie Christina »

Oh, nou er werd mij verteld dat ik zo'n verklaring moest aanvragen en dat heb ik braaf gedaan.
Ik ga niets ondernemen.
Water under the bridge.
Lang geleden.
Oude koeien.

En belangrijker zaken aan mijn hoofd.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
Gerard
Berichten: 674
Lid geworden op: di aug 08, 2017 11:39 am
Locatie: Wisselend
Info: Woon op en vaar sinds 2006 met de historische (1904) Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor", met een "Varend monument"-status.

Re: Heeft een bootverzekering wel nut?

Bericht door Gerard »

Marie Christina schreef: wo apr 07, 2021 4:43 pm Oh, nou er werd mij verteld dat ik zo'n verklaring moest aanvragen en dat heb ik braaf gedaan.
Ik ga niets ondernemen.
Water under the bridge.
Lang geleden.
Oude koeien.
Dat veranderd de zaak want de Europese privacywetgeving, die dit soort gedrag verbiedt, is nog niet zo oud (3 jaar?).
Gerard van Katwijk
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Heeft een bootverzekering wel nut?

Bericht door Marie Christina »

Oktober 2019.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: Heeft een bootverzekering wel nut?

Bericht door frank »

Marie Christina schreef: di apr 06, 2021 9:56 am
Ik heb de correspondentie er nog even bijgezocht, en inderdaad, het kwam niet van de ANWB, maar van de EOC.
Als geschiedenis van het aantal claims. Voor de nieuwe verzekeraar.
Kennelijk had ik er een "andere herinnering aan". :mrgreen:
Wat ik bijv met de autoverzekering meemaak is dat ik een zogenaamde Bonus-Malus verklaring toegezonden krijg.
Die moet ik naar de nieuwe verzekeraar sturen zodat hij inzicht heeft in mijn schadeverleden.
Ik denk dat het daarom draait?
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Heeft een bootverzekering wel nut?

Bericht door Marie Christina »

Ja, zoiets was het inderdaad.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Plaats reactie