voorstellen;wat gaat de tijd snel

en zo ziet mijn boot er uit

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gerard
Berichten: 674
Lid geworden op: di aug 08, 2017 11:39 am
Locatie: Wisselend
Info: Woon op en vaar sinds 2006 met de historische (1904) Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor", met een "Varend monument"-status.

Re: voorstellen;wat gaat de tijd snel

Bericht door Gerard »

edorem schreef: do nov 28, 2019 9:57 pm Gerard , ik ben er de weg mee op gegaan maar trailer is niet gekeurd , had wel zijafscherming gemonteerd een lichtbak met zwaailampen en alles aangeduid als 16 KM voertuig .
Tsja, ik weet er ook het fijne niet van en zolang je er een beetje mee uit de buurt van mogelijke controles blijft en wat geluk hebt, kom je er misschien mee weg, maar toch ben ik even gaan zoeken. Het blijkt dat een trailer/aanhanger in elk geval van een typegoedkeuring(plaatje) moet zijn voorzien om op de openbare weg te mogen.
Dus ... in het weiland blijven ;-)
Gerard van Katwijk
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"
Gebruikersavatar
varg
Berichten: 764
Lid geworden op: vr okt 30, 2009 8:42 pm
Locatie: Amsterdam
Info: 'Varg'
LBD 9,62 m x 3.46 m x 0.80 m
Doorvaarthoogte gestreken mast: 1.95 m
Motor: Yanmar 4JH4E 53pk mech.kk.

Re: voorstellen;wat gaat de tijd snel

Bericht door varg »

Mijn complimenten voor je isolatie...Vakwerk! Jammer dat je het waarschijnlijk nooit meer gaat zien, maar heel mooi gedaan!
groet, Arnold
Gebruikersavatar
Gerard
Berichten: 674
Lid geworden op: di aug 08, 2017 11:39 am
Locatie: Wisselend
Info: Woon op en vaar sinds 2006 met de historische (1904) Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor", met een "Varend monument"-status.

Re: voorstellen;wat gaat de tijd snel

Bericht door Gerard »

Die isolatie zit wel goed zo te zien, maar hoe zit het met de ventilatie? Ik krijg niet de indruk dat er ventilatieruimte tussen scheepshuid en isolatiemateriaal is gecreëerd. Ik hoop dat ik het mis heb. Bij mijn schip mankeerde het ook aan ventilatie. De steen-/glaswol dreef op de vloer van de roef in 4 cm water als een natte pamper. Gelukkig was die vloer van rood staal zodat de aantasting meeviel maar van isolatie was door dat water natuurlijk totaal geen sprake meer). Op diverse vertikale vlakken was het isolatiemateriaal door de zwaarte van 10? jaar vochtopname naar onderen gezakt. Ik heb het inmiddels goed aangepakt en overal in een ventilatiespouw voorzien.
Gerard van Katwijk
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"
edorem
Berichten: 292
Lid geworden op: di aug 23, 2016 3:03 pm

Re: voorstellen;wat gaat de tijd snel

Bericht door edorem »

Hoi Gerard , wat betreft de trailer deze is wettelijk niet geschikt voor de openbare weg . maar mocht ik via mijn werk een betaalbare geschikte trailer tegen komen laat ik je het weten . Ik heb op de scheepshuid eerst Armflex isolatie geplakt om ventilatie probleem te vermijden Gr . Edorem
Gebruikersavatar
varg
Berichten: 764
Lid geworden op: vr okt 30, 2009 8:42 pm
Locatie: Amsterdam
Info: 'Varg'
LBD 9,62 m x 3.46 m x 0.80 m
Doorvaarthoogte gestreken mast: 1.95 m
Motor: Yanmar 4JH4E 53pk mech.kk.

Re: voorstellen;wat gaat de tijd snel

Bericht door varg »

Gerard schreef: vr nov 29, 2019 5:42 pm Die isolatie zit wel goed zo te zien, maar hoe zit het met de ventilatie? Ik krijg niet de indruk dat er ventilatieruimte tussen scheepshuid en isolatiemateriaal is gecreëerd.
Dag Gerard, het gebruikte materiaal is ws. Armaflex of een kopie hiervan. Dit materiaal is speciaal ontworpen voor het technisch isoleren (vooral van stalen koude leidingen) en wordt direct op de huid geplakt, zonder enige spouw, waardoor er geen condensatie tussen de scheepshuid en de isolatie kan ontstaan. Vandaar mijn welgemeende compliment aan Edorem
groet, Arnold
Gebruikersavatar
Gerard
Berichten: 674
Lid geworden op: di aug 08, 2017 11:39 am
Locatie: Wisselend
Info: Woon op en vaar sinds 2006 met de historische (1904) Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor", met een "Varend monument"-status.

Re: voorstellen;wat gaat de tijd snel

Bericht door Gerard »

varg schreef: zo dec 01, 2019 4:48 pm
Gerard schreef: vr nov 29, 2019 5:42 pm Die isolatie zit wel goed zo te zien, maar hoe zit het met de ventilatie? Ik krijg niet de indruk dat er ventilatieruimte tussen scheepshuid en isolatiemateriaal is gecreëerd.
Dag Gerard, het gebruikte materiaal is ws. Armaflex of een kopie hiervan. Dit materiaal is speciaal ontworpen voor het technisch isoleren (vooral van stalen koude leidingen) en wordt direct op de huid geplakt, zonder enige spouw, waardoor er geen condensatie tussen de scheepshuid en de isolatie kan ontstaan. Vandaar mijn welgemeende compliment aan Edorem
groet, Arnold
Gesnapt. Lijkt me overigens best een opgave om nergens iets van een "ḧeilige dag?" te krijgen. Professioneel laten "purren" snap ik nog wel, want dat wordt gespoten maar bij plakken zal het in moeilijke hoekjes toch al gauw misgaan, ben ik bang.
Gerard van Katwijk
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"
Gebruikersavatar
varg
Berichten: 764
Lid geworden op: vr okt 30, 2009 8:42 pm
Locatie: Amsterdam
Info: 'Varg'
LBD 9,62 m x 3.46 m x 0.80 m
Doorvaarthoogte gestreken mast: 1.95 m
Motor: Yanmar 4JH4E 53pk mech.kk.

Re: voorstellen;wat gaat de tijd snel

Bericht door varg »

Ik heb de armaflex zelf overal geplakt...valt erg mee. Over de spanten heb ik een dunnere 'tape' gebruikt die makkelijk om de scherpe randen vouwt. Dat heeft een mindere isolatiewaarde, maar voorkomt wel nattigheid/condens. Omdat ik over de armaflex nog eens nog eens een flinke laag schapenwol heb gebruikt hoef ik geen damp-dichtte afwerklaag te gebruiken. Wol is geschikt voor technisch isoleren omdat het zijn gewicht aan vocht kan opnemen en weer afstaan. Na 10 jaar ben ik nog steeds erg tevreden over deze combinatie, maar ik woon natuurlijk niet aan boord zoals Gerard. Groet, Arnold
edorem
Berichten: 292
Lid geworden op: di aug 23, 2016 3:03 pm

Re: voorstellen;wat gaat de tijd snel

Bericht door edorem »

Goedenavond allen zal weer een kleine up date geven met foto s van de vorderingen die gemaakt zijn . Ben nog steeds aan het isoleren en betimmeren
maar ook al wat dingen terug te monteren zodat daar een vast vloergedeelte gemonteerd kan worden met daarop weer scheidingswandjes voor wc en douche. deze probeer ik zo veel mogelijk demontabel te houden zodat ik ze buiten de boot kan bekleden . gr Edorem .
edorem
Berichten: 292
Lid geworden op: di aug 23, 2016 3:03 pm

Re: voorstellen;wat gaat de tijd snel

Bericht door edorem »

Afbeelding
edorem
Berichten: 292
Lid geworden op: di aug 23, 2016 3:03 pm

Re: voorstellen;wat gaat de tijd snel

Bericht door edorem »

Afbeelding
edorem
Berichten: 292
Lid geworden op: di aug 23, 2016 3:03 pm

Re: voorstellen;wat gaat de tijd snel

Bericht door edorem »

Afbeelding
edorem
Berichten: 292
Lid geworden op: di aug 23, 2016 3:03 pm

Re: voorstellen;wat gaat de tijd snel

Bericht door edorem »

Afbeelding
edorem
Berichten: 292
Lid geworden op: di aug 23, 2016 3:03 pm

Re: voorstellen;wat gaat de tijd snel

Bericht door edorem »

Afbeelding
edorem
Berichten: 292
Lid geworden op: di aug 23, 2016 3:03 pm

Re: voorstellen;wat gaat de tijd snel

Bericht door edorem »

Afbeelding
edorem
Berichten: 292
Lid geworden op: di aug 23, 2016 3:03 pm

Re: voorstellen;wat gaat de tijd snel

Bericht door edorem »

Afbeelding
Plaats reactie