Klasse A AIS

Hier ontstaan de diepste gedachten...

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Baschinist
Contacteer:

Klasse A AIS

Bericht door Baschinist »

Wij hebben een AIS gekregen en na bestudering van het boekje ( jawel...voor de inbouw) komen we erachter dat het een klasse A AIS is.

Even los van praktische bezwaren maar weet iemand of het überhaupt is toegestaan om een klasse A te gebruiken op een pleziervaartuig<20 meter?
WimHC
Info: Sleepboot "William"
Opduwer "De Lytse""

Re: Klasse A AIS

Bericht door WimHC »

Volgens mij heb je je antwoorden al gevonden op Facebook. Ik gebruik al een tijd een A-klasse zonder dat ik dit nodig heb. Nog geen commentaar gehad van PW/RWS/RP en kunstwerken.

Vr. groet,
Wim
Baschinist
Contacteer:

Ik had idd wat meerdere lijntjes uitgezet ja, ook naar de officiële instanties maar dat duurt lang....
Navigo

Bericht door Navigo »

HH,

Ik ben benieuwd. Ik weet niet of het mag, ik zie het meer dus als info en leermoment.

Ik denk dat het niet mag, is voorbehouden aan beroeps, type A heeft een hoger zendvermogen en gebruikt actief tijd slots.

Navigo
Baschinist
Contacteer:

Ik denk dat het niet mag, is voorbehouden aan beroeps, type A heeft een hoger zendvermogen en gebruikt actief tijd slots.
Precies dat was dus ook mijn gedachtegang.

Van de officiële instanties heb ik nog geen antwoord, wel al wat antwoorden elders van personen waarvan ik denk dat ze redelijk op de hoogte zijn van de materie en dat is als volgt:
Mag wel en omdat het pleziervaart<20mtr is,is een inbouwverklaring ook niet nodig, dat mag je zelf doen.

Ook hoef je niet alle dynamische gegevens in te vullen omdat je pleziervaart<20 mtr bent en niet AIS plichtig bent.

Bij met name dat laatste had ik wel wat praktische bezwaren bij scouting gebruik maar dat schijnt dus ook niet te hoeven.

Ik wacht nog wat "echte" antwoorden af maar zo lijkt het voorlopig dus in elkaar te zitten.
Plaats reactie