Water bunkeren

Hier ontstaan de diepste gedachten...

Moderators: sailor wim, frank

Twei Woiven
Berichten: 1146
Lid geworden op: wo jul 10, 2019 11:12 am
Info: Eigenaren van ms Twei Woiven bj xxxx en ms Twei Woiven sr bj 1946 als TX24
BHS nummer 15401
Contacteer:

Re: Water bunkeren

Bericht door Twei Woiven »

Ach Ad, een paar jaar terug lagen we in Vreeswijk en waren er mensen die hun tuinstoelen uitgebreid dwars over de steiger hadden geparkeerd met hun dikke lichamen erop.
Helaas moest ik een paar keer naar het washok en moesten ze dus alle keren plaats maken...
Maar te dom om te begrijpen dat je op de weg gaat zitten.
Ik moest met onze vouwfietsen er ook even langs, maar begrijpen?
Homaar....

De gemiddelde homo Sapiens is dom, en protesteert omdat ie homo genoemd wordt, wat Sapiens betekent weet ie niet...
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..

73, Mirjam & Jinny
wrotter
Berichten: 622
Lid geworden op: vr jul 03, 2015 2:04 pm

Re: Water bunkeren

Bericht door wrotter »

in het verleden ook wel van die geintjes mee gemaakt .wij moesten eens laden maar op die plek lag een kruisertje met onze vraag hoelang het nog duurde voor wij er bij konden nou wij blijven hier vandaag liggen wij weer van als u klar bent met waterladen moet u hier weg zie de borden ,niets wij blijven hier ,nou ok dn komen we opzij wij moesten ongeveer 20 kub laden .maar met een schip van 2300 ton leeg en zij gingen als razende te keer dat wij op moesten donderen ,dus wij via de marifoon de havendienst inlichten en heel zachtjes daar tegen het bootje aan met de kont,slang achter dat bootje langs en laden maar die gasten hadden de waterpolitie gebeld deze kwamen met hun boot dus een hoop trameland einde verhaal bootje kreeg een verbaal wegens afmeren op een waterplaats en moest vertrekken wanneer wij klaar waren met laden dit alles in amsterdam houthaven .
later met mijn eigen charter passagiers schip laden we meestal om de dag ruim 5 /8kub water hadden uit zekerheid een dikke 60 meer tuinslang en 30 meter dekwas slang te gebruiken voor water laden op onze vaste route meest in amsteram of haarlem delft ,gouda maar soms had je die wel nodig in de zomer vaak lagen dan jachten op de ligplaatsen die niet voor hun bestemd waren langs zij gaan was geen optie dan lag je het doorgaande verkeer in de weg ,tja en dan had je van die vrolijkerds die als je tijdens het laden weg ging vlug even je slang pikt of halverwege afkoppelde om zelf wat te laden .
alleen in leiden hadden we een klein probleempje het drinkwater werd daar nog afgemeten in emmer maten van rond 10 lt dus kwam dat op de bon te staan ,,u heeft 500 emmers water geladen .gelukkig via de slang maar anders ??? .
in amsterdan kon je ook de drinkwater boot laten komen maar dat koste toen 5 gulden per kub de gemeentelijke laad plaatsen waren gratis .zat bij het havengeld in .
Twei Woiven
Berichten: 1146
Lid geworden op: wo jul 10, 2019 11:12 am
Info: Eigenaren van ms Twei Woiven bj xxxx en ms Twei Woiven sr bj 1946 als TX24
BHS nummer 15401
Contacteer:

Re: Water bunkeren

Bericht door Twei Woiven »

Dat dus....
Hoogst vervelend die lui..
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..

73, Mirjam & Jinny
Plaats reactie