Red het pontje!

Hier ontstaan de diepste gedachten...

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1931
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: Red het pontje!

Bericht door paure nesci »

Afgelopen weekend tourtje in de omgeving gedaan , tuurlijk ook ff in St'agatha kijken.....mooi steigertje Frank !
maar die bult grond ? Iemand blij mee kunnen maken ?
Gr Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: Red het pontje!

Bericht door frank »

Blij maken met een bult grond van langs de Maas... haha grapjas...

Die bult grond heeft gezorgd voor een hoop stress en ellende en betekende uiteindelijk feitelijk het faillissement van onze stichting.
Ik noem dan maar even: verstoorde afspraken, vervuiling, labortoriumonderzoek, aanschrijving RWS en dwangsommen en nog veel meer fraais.
Zit weer een heel verhaal achter maar laat maar.. ligt weer achter ons en we proberen maar weer positief naar voren te kijken.

We lopen net weer tegen het volgende urgente probleem aan en er loopt nog een juridische procedure sinds vorig jaar.. we zitten nog steeds niet in stabiel vaarwater. Eigenlijk doen we niks anders dan proberen het hoofd boven water te houden en aan de feitelijke doelstelling komen we nog steeds niet toe, erg jammer.
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Red het pontje!

Bericht door Marie Christina »

Sjessus, man.
Wàt een toestand.
Voor wat het waard is: Op mijn werk is het niet anders.
Dus ik voel met je mee.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
popeye
Berichten: 660
Lid geworden op: wo aug 17, 2011 12:57 pm
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Red het pontje!

Bericht door popeye »

Marie Christina schreef:Sjessus, man.
Wàt een toestand.
Voor wat het waard is: Op mijn werk is het niet anders.
Dus ik voel met je mee.
Van de bagger in de shit? :mrgreen:

Groet, Jack.
Gestern standen wir noch am abgrund, heute sind wir schon einen schritt weiter!

http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 293
Lid geworden op: do nov 22, 2007 7:01 am
Locatie: Tienen(B)

Re: Red het pontje!

Bericht door Dirk »

Maar de inspanningen die jullie hebben gedaan aan het pontje zelf zijn toch ook al op zich onvoorstelbaar!
Van een wrak in een weide naar een varend pontje in zoals ik het zie beter dan nieuw staat ...
De energie die daar in is gestoken en die nu in het blijvend onderhoud wordt gestoken is toch alleszins welbesteed !!
Hulde !
groetjes, Dirk
Gebruikersavatar
Riverboy
Berichten: 689
Lid geworden op: zo mar 16, 2014 4:43 pm
Locatie: Roermond

Re: Red het pontje!

Bericht door Riverboy »

Frank is er geen hulp of medewerking te vinden bij de plaatselijke overheid zoals gemeente? Het is toch te zot voor woorden dat zulk een initiatief van vrijwilligers de grond in word geboord enkel en alleen door "regeltjes".
Al eens gedacht om het probleem wereldkundig te maken via de media?

Groet, Jo
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1931
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: Red het pontje!

Bericht door paure nesci »

tsja, en dan te bedenken dat "ZE " van de daken schreeuwen dat ze t toerisme in de streek willen promoten....en ondertussen elk goed bedoeld initiatief weer glansrijk de grond inboren....
gr Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
sambeek
Berichten: 1453
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 12:02 pm
Locatie: Veenendaal

Re: Red het pontje!

Bericht door sambeek »

Inderdaad te zot voor woorden. Dat is nog maar de vraag of
plaatselijke overheid "de gemeente" er aan mee wil werken.
Ondanks dat we hier in Nederland misschien niet te veel te klagen hebben,
behalve de zorg, Zij er van die ratten bij het rijk of keurings instanties die hun beste beentje
voor zetten. Kosten wat kost hun wil opleggen, omdat ze dat zo nodig vinden en
of dat de regeltjes in Nederland dat voorschrijven. Heb er in mijn vak
alle ervaringen mee. :twisted:
De instanties moeten zich rot schamen hier :oops: en inderdaad eigenlijk te triest/zot voor woorden. :cry:
groet Terpstra / SAMBEEK
Gebruikersavatar
popeye
Berichten: 660
Lid geworden op: wo aug 17, 2011 12:57 pm
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Red het pontje!

Bericht door popeye »

sambeek schreef: Ondanks dat we hier in Nederland misschien niet te veel te klagen hebben,
behalve de zorg, Zij er van die ratten bij het rijk of keurings instanties die hun beste beentje
voor zetten. Kosten wat kost hun wil opleggen, omdat ze dat zo nodig vinden en
of dat de regeltjes in Nederland dat voorschrijven.
Ja, zoals die mensen die op 1 januari de verzekeringsuitkering op hun rekening hebben staan - geld waarvan ze nieuwe meubels etc. kunnen kopen die door een brand verloren zijn gegaan - en daardoor te veel vermogen hebben om huursubsidie te krijgen. :evil:

Groet, Jack.
Gestern standen wir noch am abgrund, heute sind wir schon einen schritt weiter!

http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Red het pontje!

Bericht door Marie Christina »

popeye schreef:
Marie Christina schreef:Sjessus, man.
Wàt een toestand.
Voor wat het waard is: Op mijn werk is het niet anders.
Dus ik voel met je mee.
Van de bagger in de shit? :mrgreen:

Groet, Jack.
Ik kan me er hier niet over uitweiden, maar het gaat niet lekker, nee.
Regeltje 1 opgelost dan zegt regeltje 2 wel dat regeltje 1 in deze vorm niet voldoet.
En zo zijn we al 1,5 jaar aan het *pieieieP*.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
popeye
Berichten: 660
Lid geworden op: wo aug 17, 2011 12:57 pm
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Red het pontje!

Bericht door popeye »

Ik begrijp; Je staat nog niet in de ambtenarenmodus Menno? :mrgreen:

Groet, Jack.
Gestern standen wir noch am abgrund, heute sind wir schon einen schritt weiter!

http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Red het pontje!

Bericht door Marie Christina »

Nee, ik ben in mijn hart nog baggerboer: regeltjes komen wel, het moet nu eerst voormekaar komen.
Dat moet je niet doen.
Het hoeft niet te kloppen, als het op papier maar klopt!
Liever een slechte les die op papier goed is, dan een goede waarvan de papieren niet kloppen.
Aaagghhh! :twisted:
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: Red het pontje!

Bericht door frank »

Wat betreft medewerking van de overheid moet ik zeggen dat we met open armen ontvangen worden op het gemeentehuis. Mensen denken mee en proberen ons te helpen. Ik heb wel eens anders meegemaakt.
Maar soms staan ze daar ook machteloos door externe wetten en regeltjes en is het vechten voor ons hachje. Dus van onze kant absoluut geen klagen.

Bedrijven, particulieren etc, waar we ook aankloppen daar staat men open voor ons initiatief, behalve...
En nu duikt er weer een probleem op, we moeten binnenkort onze tijdelijke ligplek gaan verlaten en nu is het dus urgent om iets betaalbaars te vinden. Met wat informeren in de omgeving komen we al aan futuristische prijzen en dat is voor ons niet op te brengen.
Dus dan melden we ons natuurlijk bij de plaatselijke watersport vereniging die een kleine haven hier hebben. Do heeft daar ook zijn plek dus laten we eens gaan informeren.
Na een intakegesprek bij de ballotage cie kwam ik dus van een koude kermis thuis. Mijn indruk uit te gesprek was dat ze echt alles uit de kast hebben gehaald om uiterst correct en zeer formeel volgens de reglementen mijn eventuele lidmaatschapsaanvraag te torpederen. Op zich niet fout want ze zijn natuurlijk als bestuur verantwoording schuldig aan de ledenvergadering. Maar voor een dergelijk project waar iedereen voor klaar staat mag je wel eens ietsje van de regels afwijken vind ik. Denk maar aan de geest en de letter van de wet. Dus einde verhaal.

We hebben nog wat ijzers in het vuur en de wethouder kan ons ook nog wel de helpende hand toesteken, er is nog een plekje waar eerder over gesproken is...... en mocht het toch niet lukken dan gaan we de gemeente verlaten want aan de overkant willen ze ons best wel hebben maar dat zou toch een blamage zijn?
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Plaats reactie