Red het pontje!

Hier ontstaan de diepste gedachten...

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Wouter
Berichten: 409
Lid geworden op: di okt 29, 2013 4:49 pm
Info: Luxe motor Iris

ligplaats Amsterdam

werf J. Th. Wilmink & co, Winschoterdiep, (Gideon) Groningen.

28.03 x 5.06 x 1.00 m

Daf 575 met turbo 120 PK

ZF electro magnetische keerkoppeling

Re: Red het pontje!

Bericht door Wouter »

Had al een tijdje niet meegekeken op het draadje (en dus ook niet gestemd, sorry), maar wat een mooi project hebben jullie ervan gemaakt.
Hulde!
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: Red het pontje!

Bericht door frank »

En dan komt het Hemelvaart weekend. De organisatie van de Kerkepadroute had er een heel programma in elkaar getimmerd met Kerken en Kunst, exposities en open ateliers etc.en wij verzorgden de overtocht in deze. Veel belangstelling, opening met allerlei burgemeesters die kunstwerken onthulden en bakken met genodigden. Druk,druk en wij maar varen.
En dan die verrekte fietsen.. balen.. Ik dacht dat wij een Voetveer hadden en geen fietsveer. Die electrieke fietsen zijn loeizwaar om aan boord te tillen en tot vanmorgen hadden wij nog geen plank om ze aan dek te rijden. Een van de schippers verzuchtte ".. we hadden beter een oude brug kunnen restaureren.. " !
Maar aan het eind van de dag hadden we allemaal een voldaan gevoel, met een klein clubje echte schippers was het ons toch maar even gelukt om bijna 300 personen en fietsen over te zetten! Zie een kleine impressie hieronder

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Gebruikersavatar
KarelE
Berichten: 2074
Lid geworden op: za dec 22, 2007 7:04 pm
Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda

Re: Red het pontje!

Bericht door KarelE »

Mooi gedaan mannen!

En tja Frank, die foute gedachte had ik ook toen ik bij Riveer ging werken. Voetveer, dacht ik. 's Ochtends hebben we in de scholierenspits wel 130 fietsen in 1 overtocht van Woerkom naar Gorcum. Pfoe. De sportschool heb ik niet meer nodig, op een dag op de Gorcum VIII loop ik zo'n 100 keer naar boven en naar beneden.

Maar wel een voldaan moe gevoel na zo'n dag, toch, Frank?
Time's fun when you're having flies Quote van Kermit the frog.
Wouter
Berichten: 409
Lid geworden op: di okt 29, 2013 4:49 pm
Info: Luxe motor Iris

ligplaats Amsterdam

werf J. Th. Wilmink & co, Winschoterdiep, (Gideon) Groningen.

28.03 x 5.06 x 1.00 m

Daf 575 met turbo 120 PK

ZF electro magnetische keerkoppeling

Re: Red het pontje!

Bericht door Wouter »

Dat ziet er knap uit, en beterer weer kun je je ook niet wensen voor zo'n dag.
Een indrukwekkend project!
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: Red het pontje!

Bericht door frank »

En toen was het alweer augustus en op de 21e is er dan de bekende Boerenmarktdag in Middelaar.
Daar komt veel volk op af want het hele dorp is er druk mee. Over een zestal terreinen is er van alles verdeeld wat over boeren en techniek gaat.
Van oude tractorenshow tot veel kraampjes en kinderspelen etc.

Wij waren et de Zeldenrust uitgenodigd en dat kwam goed uit wat dan konden we onze nieuwe steiger gaan uitproberen.
Dus we hebben wat afgevaren die dag, van 10 uur tot 6 uur s avonds en dan weer naar huis, was een zware maar heel leuke dag.

Iemand maakte een flimpje voor Youtube dan zie je ons in actie.

https://www.youtube.com/watch?v=53q_-t22Koc
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
schipper-willem
Berichten: 626
Lid geworden op: do aug 04, 2011 3:51 pm

Re: Red het pontje!

Bericht door schipper-willem »

Ja Frank, dat pontjeswerk is zéér intensief als je het met alle egards wil uitvoeren, afgelopen donderdag had ik 746 personen over gezet, inclusief afrekenen een keer of twee de domtoren wel beklommen 4 treetjes op en af naar de stuurhut.
Maar het is een succes nummer die zeldenrust.
Groet, Willem.
Afbeelding
MdB
Berichten: 60
Lid geworden op: za dec 29, 2007 9:33 pm
Contacteer:

Re: Red het pontje!

Bericht door MdB »

Frank,

Waarom vlag halfstok op de wal, waren ze niet blij met jullie?
Ik zou op beide steiger een paar "vaste" touwen hangen, die je dan bij aanschieten direct om je kikker kunt leggen.
till next time
MdeBoer
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: Red het pontje!

Bericht door frank »

Probleem waar we mee zaten was "hoe kan iemand die over wil dat kenbaar maken als we aan de andere oever liggen"
Daar gingen veel gedachten over en de beste was een mast met een bol en een eindloos touw zodat je die bol kunt hijsen.
En jawel hoor.. het blijkt dat je voor een vlaggenmast eerst weer een vergunning moet aanvragen bij RWS, net als voor een bankje of een staande prullebak.
Dus hebben we op het laatste moment wat moeten improviseren en even een vlaggenmastje op de steiger geschroefd voor die dag. Definitieve oplossing weten we nu intussen, we maken een vlaggenmaststeun aan de steiger vast en niet op het land. Daar kunnen ze dan de bal in hijsen...
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: Red het pontje!

Bericht door frank »

Het gaat niet goed hier met het pontje en dat is nog licht uitgedrukt.
We hebben inmiddels veel bereikt, da's waar en ook al een 3 tal keren gevaren voor een evenement, families en sponsors leuke dagjes bezorgd en met veel succes maar intussen....
Dat is allemaal mooi maar op de achtergrond krijgen we ladingen problemen op onze nek waar we echt niet op gerekend hadden.
Ik ga nog niet in details treden om lopende processen niet te verstoren maar het is echt bar. Ik heb er nu zowat een dagtaak aan om van achter het toetsenbord en telefoon zaken te regelen waar we helemaal niet om gevraagd hebben.

Kort gezegd, we zitten met een berg van 60 m3 vervuilde grond die we zo uit de Maas hebben geschept om aan de eisen van RWS te voldoen en die we nergens kwijt kunnen. Na veel gebedel heb ik een afnemer gevonden die ons wil helpen maar nu is dat laboratorium rapport niet goed en moet opnieuw. Ik durf niet te zeggen wat dat kost. Intussen is het dwangbevel van die overijverige Boa van RWS onderweg want we moeten afvoeren. Nota bene hun eigen rommel. Alles bij elkaar gaat deze ene affaire ons al vele duizenden euro s kosten dus we zijn in theorie als Stichting nu al failliet.

En dan valt er een brief van DAS rechtsbijstand op de mat en rara wat zou daar nu in staan? Heel verhaal vol met onjuistheden en verkeerde veronderstellingen en wij worden gesommeerd per onmiddellijk te stoppen met varen en een gesprek aan te gaan met de eiser, de lokale veerbaas, die geld wil zien wegens inkomstenderving. Onze activiteiten zijn illegaal want hij heeft de veerrechten en wil dat wij die erkennen met een te betalen jaarlijkse vergoeding etc. Goed, of we niks te doen hebben. Ik wist niet dat wij een 'veerdienst' uitvoerden als wij als particulieren met een recreatief vaartuig onze donateurs en sponsors gratis rondvaren. Onzin. Iedereen met een bootje mag zelf bepalen waar. wanneer en met wie hij gaat varen zolang het maar niet betaald (bedrijfsmatig) is en hij zich aan de vaarwetjes houdt.
Kijk, nou moet ik weer ergens de wettelijke definitie van het woord 'veerdienst' gaan uitzoeken voor ons verweer. Kost allemaal tijd en dit gaat zeker en vast voor de rechter eindigen als we hier niet met een fatsoenlijk gesprek uitkomen. Ik zou de eiser eigenlijk om een bijdrage moeten vragen in de verliezen die we draaien :D
Kortom, tijd om heel hard 'hellup' te roepen en deskundigen om advies te vragen.

met de groeten van waarschijnlijk voorheen de Stichting..... :(
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
dconel
Berichten: 472
Lid geworden op: ma mei 11, 2009 10:23 pm
Locatie: Hank
Contacteer:

Re: Red het pontje!

Bericht door dconel »

frank schreef:Heel verhaal vol met onjuistheden en verkeerde veronderstellingen en wij worden gesommeerd per onmiddellijk te stoppen met varen en een gesprek aan te gaan met de eiser, de lokale veerbaas, die geld wil zien wegens inkomstenderving. Onze activiteiten zijn illegaal want hij heeft de veerrechten en wil dat wij die erkennen met een te betalen jaarlijkse vergoeding etc.
Haha, dit is zo triest dat het eigenlijk best grappig is :lol:
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
En 'dat gaat niet' bestaat niet
Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 293
Lid geworden op: do nov 22, 2007 7:01 am
Locatie: Tienen(B)

Re: Red het pontje!

Bericht door Dirk »

droevig hoe het enthousiasme van de bereidwillige vrijwilliger zo misbruikt wordt en gefnuikt door regeltjes en ambtenarij....
Het is hier helaas niet anders hoor Frank ...
volhouden is de enige oplossing !
groetjes, Dirk
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: Red het pontje!

Bericht door frank »

'Over de grens is het gras dus niet groener dan hier' zeg je Dirk? Zelfde gezever met al die regeltjes maar toch een verschil.
Ik heb daar ooit eerder wat regeltjes als sneeuw voor de zon zien verdwijnen door wat ahum.. te 'masseren' zal ik maar zeggen.
Die ambtenaar had toen een goede Kerst en wij de papieren op orde en zo hoort het :D
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1931
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: Red het pontje!

Bericht door paure nesci »

hier zit niemand op te wachten, of juist wel, die regeltjesfanaten zitten hier op te wachten, eindelijk weer iets te doen !
je wil het eigenlijk helemaal niet maar soms werken programma's als kanniewaarzijn of hart van nederland......wellicht een optie ?
succes !
gr Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Red het pontje!

Bericht door Marie Christina »

Jemig de pemig!
Wie had dit kunnen bevroeden?
Zo krijgt de topictitel opeens een heel andere lading.

Wellicht dat de media opzoeken hier inderdaad een optie is.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
carel
Berichten: 3
Lid geworden op: di aug 02, 2011 9:37 pm

Re: Red het pontje!

Bericht door carel »

Nu kan je er beter mee stoppen zonde van de energie en geld en tijd zet het pontje in een glazen stolp op de kant vlak bij die andere pont en vertel er een verhaal bij geen onderhoud alleen ramen zeemen
Plaats reactie